Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvangivelse kørselsgodgørelse og andre omkostninger

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed bruger min bil både privat og firmamæssigt. Føre kørebog.

Jeg har bogført  de antal kilometer jeg har kørt firmamæssigt . Debiteret beløbet  på en driftkonto og krediteret det privatforbrug.

Sidder nu og laver selvangivelse jeg har haft en omsætning på over 300.000 kr. og skal derfor indsende regnskabsoplysninger. Jeg er nået til rubrik 350 Private andele. Skal jeg udfylde under biludgifter hvad jeg har kørt privat? eller skal jeg udfylde hvad jeg har kørt firmamæssigt et andet sted.  Kan det godt passe at ikke alle udgifter jeg har trukket fra skal føres på selvangivelsen eks. administartionsomkostninger?

Håber der er en som kan hjælpe. Tak på forhånd

Mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:03

veninden:

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed bruger min bil både privat og firmamæssigt. Føre kørebog.

Jeg har bogført  de antal kilometer jeg har kørt firmamæssigt . Debiteret beløbet  på en driftkonto og krediteret det privatforbrug.

Sidder nu og laver selvangivelse jeg har haft en omsætning på over 300.000 kr. og skal derfor indsende regnskabsoplysninger. Jeg er nået til rubrik 350 Private andele. Skal jeg udfylde under biludgifter hvad jeg har kørt privat? eller skal jeg udfylde hvad jeg har kørt firmamæssigt et andet sted.  Kan det godt passe at ikke alle udgifter jeg har trukket fra skal føres på selvangivelsen eks. administartionsomkostninger?

Håber der er en som kan hjælpe. Tak på forhånd

Mvh

Hej

Regnskabsoplysninger i den udvidede selvangivelse skal Private andele indeholde eks. privat andel telefon, repræsentation.

Kørselsgodtgørelse eller kilometergodtgørelse er ikke en privat andel, så den skal ikke medtages her.

Det er korrekt, at det ikke er alle omkostninger, der skal medtages i regnskabsoplysninger på selvangivelsen.

Hilsen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:02

Enig. Privat andel af bil er hvor bilen indgår i virksomheden helt eller delvist og der beregnes private andele, herunder fri bil. Du har din bil privat og får refusion fra virksomheden for erhvervsmæssig kørsel (godtgørelse). Oplysningerne på regnskabsskemaet er kun stikprøve oplysninger og ofte er man nødt til at bryde tallene i regnskabet om. Ofte er det også et skøn hvilke udgifter man placerer hvor.  Det er kun så Skat har en fornemmelse af hvad der ligger i regnskabet og de kan så senere rekvirere et regnskab om ønsket.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 11:27

Hej Veninde.

Med hensyn til kørselsregnskabet, kan du med fordel anvende autolog Gold, der er beregnet til selvstændige der bruger bilen såvel privat som erhvervsmæssig.

Du køber systemet eksempelvis hos mig jeg er aut. Autolog forhandler. 

Systemet indeholder en datalogger der sidder i bilen og reg. som en GPS alt kørsel, med fra adresse og til adresse antal km osv. Når måneden er omme overfører du alle data til din PC og her kan du vinke af med et flueben, hvilke ture der er erhvercvsmæssigt og hvilke der er privat.

Du udskriver herefter rapporter på den erhvervsmæssige kørsel og den private kørsel.

systemet opfylder alle krav der stilles til et kørselsregnskab fra skat. Du sparer i gennemsnit 2 timer om måneden (den tid du elelrs bruger på manuel registrering). og du glemmer ikke at få reg. enkelte ture.

Du kan læse mere om systemet på min hjemmeside: http://Nr1-okonomikontoret.dk/Automatisk kørebog

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 20. Apr 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:50

Til Tony Skov Pedersen og skattekonsulenterne

Tusind, tusind tak for Jeres svar, der faldt meget på plads. Det er jeg meget glad for.

Mvh

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:31

Jeg kan også kun anbefale Autolog systemet. Skatterådet har godt nok ikke villet blåstemple systemet som værende godkendt men det er mere udtryk for at man ikke vil give en generel godkendelse, ligesom man ikke vil godkende en selvangiven fordeling af kørselsudgifter blot fordi der er ført kørebog. Dvs. det Autolog generer vil blive vurderet på samme måde som et manuelt ført kilometerregnskab, men det er besparende.  Udgiften til systemet er ikke voldsom men skal dog holdes op imod hvor meget man kører erhvervsmæssigt.

PS. Autolog har fået min tilladelse til at bruge et af mine "citater" i deres markedsføring men ville de stille en autolog til rådighed for mig som tak for hjælpen ? Big Smile 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)