Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmands til ApS

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 05:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Nu er tiden snart kommet til at jeg skal have "opgraderet" til et anpartsselskab, jeg er dog lidt usikker på om jeg skal vente.

Kan jeg beholde mit nuværende cvr og få det lavet om til et ApS, uden for mange omkostninger, hvis jeg smider 80k i cool cash?

Jeg har nogle kontrakter med Postdanmark bla.

Jeg skal også have lavet en indløsningsaftale hurtigst muligt, men tør ikke helt og ansøge før jeg har ApS hvis jeg nu får nyt CVR, for så skal jeg jo til og starte forfra eller hvad?

Har kigget lidt på skattefri omdannelse, det skal jeg vel benytte eller hvad?

Jeg er lidt på bar bund, og håber nogle kan hjælpe.

Modtager også gerne tilbud fra revisor.

Med venlig hilsen

Bastian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:16

Hej!

Ved stiftelse af ApS får du nyt CVR.nr.

Kontrakter mv. skal laves om til nyt CVR.nr.

Skattefri omdannelse...kommer lidt an på.....konstellationen i dit nuværende enkeltmandsfirma.

Hvis du ikke har aktiver, der udløser eventuel skat er der ingen grund til at bruge  blov om skattefri virk-

somhedsomdannelse.

Du er velkommen til at kontakte os med spørgsmål, priser mv. på info@ppconsult.eu

/peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:24

Hej Bastian

Bamedia:

Nu er tiden snart kommet til at jeg skal have "opgraderet" til et anpartsselskab, jeg er dog lidt usikker på om jeg skal vente.

Kan jeg beholde mit nuværende cvr og få det lavet om til et ApS, uden for mange omkostninger, hvis jeg smider 80k i cool cash?

Jeg har nogle kontrakter med Postdanmark bla.

Ved at omdanne/stifte et ApS får du et helt nyt CVR-nr. Stiftelsen på kontant indskud er relativt enkelt med få omkostninger, hvorimod en omdannelse efter loven om skattefri virksomhedsomdannelse er noget mere omkostningskrævende. Skattefri virksomhedsomdannelse afhænger af dine aktiver i enkeltmandsfirmaet, hvor det skal vurderes, hvorvidt det er en fordel eller ej.

Bamedia:

Jeg kan give dig et godt tilbud og kan kontaktes på  telefon 20338955, mail: erhvervs-consult@postkasse.net eller via min hjemmeside.

Hvis du vil have flere tilbud, så udbyd opgaven på Freelancer.

Hilsen

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 15:18

Bamedia:

Jeg kan varmt anbefale at kontakte Tonny. Han er behagelig at snakke med og kan helt sikkert hjælpe dig med vejlede dig i henhold til din problemstilling. Da han også arbejder effektivt kan du være sikker på at hans afregning er rimelig.

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 15:49

Tusind tak.

Så tror jeg at jeg venter med den aftale hos PBS. Jeg kontakter lige en af jer / ligger opgave ud indenfor kort tid. Jeg skal dog lige have skrabet det sidste sammen , så jeg kan nøjes med kontant stiftelse.

Med venlig hilsen

Bastian

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 19:48

Tonny Skov Pedersen:

Stiftelsen på kontant indskud er relativt enkelt med få omkostninger, hvorimod en omdannelse efter loven om skattefri virksomhedsomdannelse er noget mere omkostningskrævende. Skattefri virksomhedsomdannelse afhænger af dine aktiver i enkeltmandsfirmaet, hvor det skal vurderes, hvorvidt det er en fordel eller ej.

Hvad kunne ulemperne ved en omdannelse være, ud over ekstra omkostningerne til revisoren?

Og hvis man blot "smider 80k i cool cash", hvad sker der så med ens personligt ejede selskab? Kan man efterfølgende overføre de aktiver man har i det personligt ejede selskab til det nye selskab? Kan man sælge sin kundeportefølje? I det hele taget hvordan vil forbindelsen mellem de to selskaber være efterfølgende?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:28

Erik P. Ernst:

Tonny Skov Pedersen:

Stiftelsen på kontant indskud er relativt enkelt med få omkostninger, hvorimod en omdannelse efter loven om skattefri virksomhedsomdannelse er noget mere omkostningskrævende. Skattefri virksomhedsomdannelse afhænger af dine aktiver i enkeltmandsfirmaet, hvor det skal vurderes, hvorvidt det er en fordel eller ej.

Hvad kunne ulemperne ved en omdannelse være, ud over ekstra omkostningerne til revisoren?

Og hvis man blot "smider 80k i cool cash", hvad sker der så med ens personligt ejede selskab? Kan man efterfølgende overføre de aktiver man har i det personligt ejede selskab til det nye selskab? Kan man sælge sin kundeportefølje? I det hele taget hvordan vil forbindelsen mellem de to selskaber være efterfølgende?

Hej

Ved en skattefri virksomhedsomdannelse kan du risikere at få eks. negativ anskaffelsessum på anparterne, hvilket betyder at du ved eks. en lukning eller alternativt en konkurs, vil blive beskattet af avancen på anparterne. D.v.s. fra den negative anskaffelsessum til kr. 0.

Hvis du derimod stifter et selskab kontant med kr. 80.000, vil du efterfølgende kunne sælge aktiverne til selskabet fra enkeltmandsfirmaet, hvilket så vil udløse en beskatning på fortjenesten, idet aktiverne skal værdiansættes til markedsværdien.

Ja, du kan også sælge din kundeportefølje, men denne skal vurderes som goodwill på grundlag af dels virksomhedens omsætning gennem de seneste tre år, hertil kan det vurderes, hvorvidt der kan være andre forhold, som kan indgå i værdiansættelsen.

Normalt lukker man sit enkeltmandsfirma efter salget til selskabet, idet det skattemæssigt kan give problemer, hvis begge virksomheder beskæftiger sig med det samme område/branche.

Håber dette giver svar, ellers vender du bare tilbage.

Hilsen

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)