Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn under sygdom - nyansat funktionær

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen der kan forklarer mig reglerne omkring udbetaling af løn under sygdom for en nyansat funktionær ?

Har ansat en medabejder som har været her en måned. Hun har indtil videre haft 5 syge dage pluss nu igen indtil videre 2 sygedage.

Er det mig der hænger på at udbetale hende fuld løn under sygdom ?

Jeg har ikke nogen forsikring der dækker fra 2. sygedag

Hilsen

Lone

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:50

Hej

Kontakt kommunens dagpengeafdeling, da jeg mener indenfor de første 3 måneder for en ansats start, at du kan få kommunen til at udbetale/refundere sygedagpengene.

Nu har du fået et vink, så få tegnet den forsikring mod sygdom, ellers kan det gå hen og blive en meget dyr fornøjelse.

Hilsen

Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 10:55

Hej Tonny

Tak for svar, jeg prøver at kontakte kommunen.

Ja skal selvfølgelig have tegnet den forsikring, men havde ikke lige nået det, regnede jo ikke lige med at der ville være 7 sygedage allerede den første måned :-(

Lone

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:24

Lone Skou:

Hej Tonny

Tak for svar, jeg prøver at kontakte kommunen.

Ja skal selvfølgelig have tegnet den forsikring, men havde ikke lige nået det, regnede jo ikke lige med at der ville være 7 sygedage allerede den første måned :-(

Lone

Nej, vi som selvstændige er jo aldrig syge, eller i hvert fald så syge, at vi ikke kan passe arbejdetWink

Det er dagpengerefusionsskema dp201, du skal anvende. Det hurtigste er indberetning over www.virk.dk, hvis du har digital signatur til virksomheden.

Det fremgår af vejledningen til dp201 følgende:

Hvis arbejdsgiveren anmoder om refusion fra første sygefraværsdag, fordi du er nyansat eller ikke opfylder beskæftigelseskravet, skal du vedlægge dokumentation, fx i form af lønsedler.

Kravet om dokumentation gælder også, hvis du ikke har været ansat hos den
samme arbejdsgiver i de sidste 13 uger.

Dokumentationen skal indeholde oplysning om, hvor og hvor længe du har været ansat inden for de sidste 13 uger.

Så skulle du kunne modtage refusion om til max. dagpengesatsen for denne medarbejder.

Hilsen

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 14:10

Jeg kender ikke reglerne men det er trist hvad du er ude for...jeg ville jo nok tage en snak med hende og høre om hvorfor hun er syg..da hun kun har været der en måned har du jo kun 1 måneds opsigelse...jeg havde en snak med en af mine tidligere medarbejdere om det her og forklarede ham hvordan skabet stod og pludeselig var ham ikke syg mere.

Han havde 30 sygedage det første år mener jeg og efter vores samtale havde han kun 8 over de næste 3 år...selv om du får refusion mister du jo en masse indtjening i den omsætning personene kune have genereret..!

Økonomitjek - få råd til mere idag!
www.myfinance.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)