Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskellige løsninger på duplicate content - hvilken er den bedste?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 13. Aug 07
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Soeren S - Vi er højst sandysnligt blevet straffet pga. dette, og nej - det er ikke url'er som der er blevet linket til . Så det er et kæmpe problem i øjeblikket :)

Duplicate content er noget l... af mange årsager. En ad dem er som du nævner link juice der kan gå tabt.

At udrydde sydommen er ikke nødvendigvis det bedste at gøre. Du ville godt kunne laver sorterings funktioner hvor url'en ikke skifter (hvor der altså ikke bliver føjet parametre til url'en), men det ville betyde at brugere ikke kunne linke til tøjdyret, som koster under 100 kr, og som er brunt. Det er ikke super smart rent brugervenlighedsmæssigt. Der er sikkert andre faldgruber...

Kim - undskyld gentagne indlæg. Mit internet blev lidt ustabilt, og der blev trykket på knappen et par gange.

Jeg skriver at det er duplicate content skabt af parametre. Derfor kunne et eksempel være:

eksempel.com/category/
eksempel.com/category/?parameter1    = DC
eksempel.com/category/?parameter2    = DC

På parameter1 og 2 url'erne er produkterne sorteret i en anden rækkefølge end på /category/

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:35

Du ville godt kunne laver sorterings funktioner hvor url'en ikke skifter (hvor der altså ikke bliver føjet parametre til url'en), men det ville betyde at brugere ikke kunne linke til tøjdyret, som koster under 100 kr, og som er brunt. Det er ikke super smart rent brugervenlighedsmæssigt. Der er sikkert andre faldgruber...

Det er ikke korrekt. Du kan opdatere den del af en URL der kommer efter # via JavaScropt uden af siden genindlæses. Dermed skabes en unik URL som brugerne kan linke til, men ikke en unik URL i forhold til indeksering, da søgemaskinerne, af logiske grunde, ser bort fra alt efter #.

Det er både søgemaskine- og brugervenligt.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:35

importer:
At udrydde sydommen er ikke nødvendigvis det bedste at gøre. Du ville godt kunne laver sorterings funktioner hvor url'en ikke skifter (hvor der altså ikke bliver føjet parametre til url'en), men det ville betyde at brugere ikke kunne linke til tøjdyret, som koster under 100 kr, og som er brunt. Det er ikke super smart rent brugervenlighedsmæssigt. Der er sikkert andre faldgruber...

Først og fremmest ville man aldrig lade søgemaskiner indekserer sorteringer, da dette vil kunne skabe et næsten ubegrænset antal sider som bliver indekseret, hvor der er stort set samme indhold på.
jeg selv har også en søgemulighed hvor der bliver skabt en url for hver søgning der sker, dog bliver søgeresultatet ikke optaget på serps, fordi dette igen kan skabe utrolig mange sider, som igen har stort set samme indhold.

Google ser dog ikke dette som DC, men mere som SPAM. Så det er bare om at komme igang med at få lukket for at søgemaskiner indekserer de sider, og samtidig bruge webmaster Tools til at  få dem fjernet, for ja det kan skade dig at du spammer søgemaskiner unødvendigt. og webmaster tools gør det hurtigt, igen typisk inden for 24 timer. eller også kan du vente på at Google selv fjerner dem fra SERP. Det tager dog lang tid.

Men til en start skulle du have gjort så Søgemaskiner ikke indekserede de sider. og dermed også en sygdom udryddet.

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 13. Aug 07
Skrevet kl. 21:45

Nu går hele spørsmålet ikke på hvad jeg skulle have gjort. Vi ER blevet indekseret med en forfærdelig masse 'parameter-sider'. Spørgsmålet går på hvordan vi mest effektivt får fjernet disse resultater igen, og dermed forhåbentligt kommer til at ranke på den 'rigtige' url igen.

Google ser da netop sider skabt pga. sortering som DC.
http://3.bp.blogspot.com/_o5Na_9269nA/RuleCxWoOXI/AAAAAAAAAuU/akzGuAnW5nQ/s1600-h/swedish-fish.jpg

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:48

importer:

Google ser da netop sider skabt pga. sortering som DC.
http://3.bp.blogspot.com/_o5Na_9269nA/RuleCxWoOXI/AAAAAAAAAuU/akzGuAnW5nQ/s1600-h/swedish-fish.jpg

det der viser et billede af total identiske sider på forskellige url's, ikke en sorteringsside som kan have større eller mindre forskelle.

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 13. Aug 07
Skrevet kl. 21:48

Yes.. har jeg faktisk lige læst: http://janeandrobot.com/library/url-referrer-tracking

Men så er der problemet med analytics.. men det kan jo løses.

Har du en kommentar til indlæggets oprindelige emne/spørgsmål?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:53

Nu går hele spørsmålet ikke på hvad jeg skulle have gjort. Vi ER blevet indekseret med en forfærdelig masse 'parameter-sider'. Spørgsmålet går på hvordan vi mest effektivt får fjernet disse resultater igen, og dermed forhåbentligt kommer til at ranke på den 'rigtige' url igen.

som jeg skriver, bloker siden som skal fjernes i robots.txt, og fjern siderne via Google webmaster tools. det er min erfaring at det går hurtigst. som jeg har skrevet typisk inden for 24 timer.

der er ikke nogen nem måde at ryde op i rodet på, det er derfor man sørger for at roddet ikke opstår.

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 13. Aug 07
Skrevet kl. 21:54

Det er lige meget om der er mindre forskelle, det bliver stadig opfattet som duplicate content.

Tilmeldt 13. Aug 07
Skrevet kl. 22:01

Vil jeg prøve.Troede kun man kunne fjerne hele sider, men kan godt se det er muligt at fjerne enkelte url'er. - takker for tippet

Andre forslag?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:03

ryd op i siden så der ikke opstår fejl igen, for med sådanne ting, kan man nemt komme til at bruge rigtig mange timer på at få fjernet rodet igen. flere timer end man ville have brugt på at forhindre det.

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)