Delicious er "social bookmarking" - dvs. en måde du kan opbygge et online link katalog som du kan kategorisere, beskrive og dele med andre. Det er rigtig smart, hvis man bruger flere forskellige browsere eller bare vil sikre sig, at ens bookmarks ikke forsvinder fordi man får ny computer. Derudover kan man bruge det til at se, hvad andre finder interessant at lave bookmarks på og man kan se, hvad ens venner laver af bookmarks.
Det er ikke et link katalog i klassisk forstand, og det er ikke mit indtryk at det er tænkt som at være et SEO værktøj. Hvor meget man kan eller ikke kan få ud af det i forbindelse med SEO skal jeg ikke gøre mig klar på.
tror nu stadigt.. den bedste linkbuilding er godt - relevant indhold som folk gerne vil linke til.. og der kan delicious.com jo spille en rolle i at gøre andre opmærksom på dit gode indhold...
Det kommer jo an på hvad din opfattelse af SEO krudt er :)
(Nu er jeg langt fra selv SEO ekspert - så i må gerne korrigere mig)
Det jeg tænker er at der kun er 24 timer i døgnet. Så istedet for at skulle til at starte et helt nyt netværk op - tror jeg hellere jeg vil bruge tiden på at pleje de eksisterende, som f.eks vores FB gruppe
tror nu stadigt.. den bedste linkbuilding er godt - relevant indhold som folk gerne vil linke til.. og der kan delicious.com jo spille en rolle i at gøre andre opmærksom på dit gode indhold...
(Nu er jeg langt fra selv SEO ekspert - så i må gerne korrigere mig)
-Karsten
Helt klart! Du skal bare ikke forvente at folk står i kø for at skrive om dine artikler - især ikke hvis de er dansksprogede. Den tid du bruger på delicious.com kan du sikkert bruge meget bedre andre steder!