Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår skal man indgive moms regnskab?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har startet en enkeltmands virksomhed den 20-02-2010.

Men hvornår og hvor tit skal man indgive moms regnskab?

Mvh Lasse

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 01:25

Hvis du er momsregistreret skal du indberette moms hvert kvartal - så du skal med andre ord lave bogføring fra din start og indtil 31/3-2010 i første omgang :)

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Skrevet kl. 02:28

Ok, Skal jeg nok nå :)

Jeg har regnskabet klar inden den 31-03, men hvordan indberetter man det så?

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 08:49

Hej MasterVind

Du skal kun angive moms såfremt din omsætning overstiger kr. 50.000,- om året.

Idet jeg går ud fra at du får en omsætning på mere end kr. 50.000,- årligt skal du tilmelde dig moms på startblanketten under virk.dk

og her vil du se at du skal angive moms kvartalsvis og første gang for kvartalet 01/01 - 30/03 - 2010

Du vil herefter få en mail med besked på fra hvornår du kan indberette og hvornår du senest skal have indberettet din moms.

Hav en super amino dag.

de bedste hilsner

Anderrs Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 14:38

Du skal indberettet senest 10. maj, det kan være en fordel at indberette hurtigere hvis du skal have penge tilbage.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:08

Master Vind:

Ok, Skal jeg nok nå :)

Jeg har regnskabet klar inden den 31-03, men hvordan indberetter man det så?

Det kan godt blive svært at at have momsregnskabet færdig inden den 31/3, da 31/3 hører med til det 1. kvartal, som skal indberettes senest den 10. maj.

Hilsen

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 16:21

Det er korrekt hvad de andre siger. Men hvis du ikke regner med at få den helt vilde omsætning (kan ikke huske hvad grænsen er imellem halvårlig og kvartalsvist), så ville jeg få lavet momsafregningen om til at være halvårlig istedet for kvartalsvis = mindre arbejde :) Desuden så vil du nok foretrække at indberette via skat.dk, men der skal du huske at have en digital signatur som er sat op til at kunne indberette på vegne af din virksomhed. Der er også mulighed for at bestille en tastselv kode hvor man bare logger ind med CVR og tastselv koden. Uden en af delene kan du ikke logge ind på skat.dk. Så husk at få styr på det i god tid inden du skal indberette første gang.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Skrevet kl. 16:24

Hej Master Vind

Når du har tilmeldt dig med startblanketten får du efter ca. 14 dage en meddelelse fra skat om at du er momsreg. herefter kan du bestille en digital signatur på virk.dk og når du har modtaget den digitale signatur og installaret den, kan du indberette moms via virk.dk med den digitale signatur.

Hvis du til den tid skal have hjælp, kan du ringe til mig, så skal jeg guide dig igennem indberetningen.

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Skrevet kl. 16:47

Har modtaget mit cvr-nr.

Har ikke brugt det endnu så er mulighed for at følge med med regnskab. (Min søster  vil gerne hjælpe mig, Hun arbejder med regnskab i hverdagen) skulle bare vide hvornår, man skulle gøre det.

Hvordan retter man det til at det kun er hver halve år?

Mvh Lasse

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Skrevet kl. 20:54

Hej Lasse.

Det kan du ikke selv rette til hvert halve år.

Det er skat der suverænt afgør det. og der er helt klare regler om det.

Der er en beløbsgrænse, som jeg ikke lige på stående fod kan huske hvad er, som afgør dette.

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)