Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alarm, kamera, GSM - hvilket?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Til et lagerlokale uden vinduer og kun med et par forsvalig låste indgangsdøre, søger jeg en enkel form for alarm. Den skal kunne sende besked via GSM / et simkort. Den skal blot kunne give mig besked på min telefon, hvis der er nogen form for indtrængen, hvor den retmæssige kode ikke er blevet brugt.

Ligeledes søger jeg et enkelt kamera, som kan optage hvad der sker i lokalet - også selvom alarmen ikke går. Men altså også hvis der er aktivitet i lokalet med frakoblet alarm.  Her er jeg lidt i tvivl om hvad mit behov og mulighed er. Men jeg er gerne lydhør overfor forslag. Skal jeg have et kamera som sender direkte til min mobiltelefon, når det aktiveres? Eller skal jeg have et med et lille SD kort som blot optager korte sekvenser, når en sensor bliver aktiveret? Eller noget helt 3.    Uanset hvad, skal det kunne optage i mørke.

Håber der er en erfaren amino, som har lidt bud (Måske endda et tilbud Wink )

På forhånd tak

Birger

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Skrevet kl. 08:29

Tillader mig lige at rykke den lidt frem mod toppen igen - her i den populære sendetid Wink

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 14:28

Hej Birger

Med hensyn til en GSM alarm så kan jeg kun sige tag en tur i bilka eller silvan de har GSM alarmer der opfylder dit behov til fornuftig penge. 

Ang kamera skal det forståes sådan at du ønsker et kamera der køre uafhængig af alarmen. Der har jeg et forslag til et på SD kort hvis det ikke skal være for dyrt. Skal det være 100 % prof skal du regne med et par 1000 kr men du skal være velkomme til at kontakte mig hvis jeg skal hjælpe dig

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 14:38

Hej BMøllerC

En alarm fra Bilka eller andet varehus, opfylder sikkert ikke de krav dit forsikringsselskab vil stille til en alarm, dernæst kan du langt fra være sikker på funktionaliteten af de billigste alarmer. Få en snak med en fagmand på området. Sikkerhed er ikke noget man skal gå på kompromis med, det kan koste dig alt for dyrt.

med hensyn til kamera skal du have en ordentlig rådgivning, så de billeder du får kan bruges til identifikation, der er meget stor forskel på kvaliteten af de billeder kamera leverer, og deter heller ikke ligegyldig hvilken optik der vælges skal det kunne zoome ind eller skal det kunne andre spændende ting? Der er mange muligheder.

Du skal være velkommen til at ringe til mig og få en kompetent faglig snak.

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 14:45

Hej

En billigløsning med sd optager og nightvision kamera vil kunne klares for omkring 1400kr. Hvorefter at priserne er opefter, som kvaliteten af optagelserne stiger.

Men vil give svaret ovenfor ret i, at hvis det er for identifikation, så skal man ikke gå på kompromi.

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Jan 09
Skrevet kl. 15:46

Jeg giver Anders ret i det han skriver. Jeg har kun svaret ud fra det opslået. For at kunne rådgive ordenligt på området skal man bruge nogle oplysninger.

1. Hvad skal der være på lageret

2. hvad siger forsikringen

3. Er der værdi (læs smykker, computer mm) her vil der være speciel krav om bl.a vagtpatrulje, respons tider med mere alt sammen udstikkes af F&P eller dit forsikringsselskab.

4. kamera skal det bruges til politiet ved evt indbrud osv

5. har du sat dig ind i love om overvågning osv.

6. skal det være sort / hvid eller farver

Og ja man kan blive ved. oftes kræver det at man står overfor tingene altså man har adgang til lageret man har papir om hvad forsikringselskabet kræver osv.

Men Anders jeg har været ude hos en og sætte en Gripo alarm op den selv samme som man kan købe hos Bilka eller andre varehus. Lageret indholdt tøj og lå ved siden af ejerens hus det var forsikringselskabet der sagde at han kunne nøjes med den og så skulle den gå til et vagtselskab som det 3. nr der var indkodet således at hvis de 2 første ikke regeret skulle den 3. være en der ville reger og køre tilstedet.

Så det bedste vi naturligvis være at kontakte forsikringen hvis du ikke har gjort det endnu. men vil du være 100 % sikker så findes der bl.a powermax og andre mærker som bruges af os vagtselskaber som både kan køre til en godkendt kontrolcentral som rigspolitiet har godkendt men også kan køre GSM priserne lægger omkring fra 3500 kr og opefter mange kan også kombineres med en PIR med indbygget kamera som optager men normal kun vis alarmen går. og jeg kunne skrive mere endnu om alt det der er på market med skal det være præcis efter dit behov skal der som jeg skrev flere oplysninger således du kan vejledes bedre.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Skrevet kl. 16:18

Takker for jeres mange kompetente svar. Dejligt med Amino-fagfolkBig Smile

Ja jeg kan jo godt læse at der er mange ting der skal tages hensyn til og overvejes.

Der er ingen forsikring inde i billedet - så der er altså ingen krav fra dem der skal opfyldes.

Vi er kun 2 personer der retmæssigt har adgang til lokalet. Så mit behov er en alarm som kan gøre mig opmærksom på, hvis der sker uregelmæssig indtrængen (og det skal ske via gsm). Og så syntes jeg det kunne være "smart", hvis der samtidig var et kamera, som kunne tage et par billeder af, hvad der egentlig var årsagen til at alarmen gik. - Måske at alarm og kamera kan fås i en enhed?

Jeg er meget bevidst om, at jeg får hvad jeg betaler for - og at en løsning fra Silvan til 2000 kr. ikke nødvendigvis giver samme kvalitet som en løsning til 10.000.

Birger

Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 16:23

Hej Birger

Du skal være velkommen til og kontakte mig på mobil eller mail omkring det her, jeg rådgiver dagligt virksomheder inden for sikkerhed til lagere, og forretninger. Det er en jungle af regler, man skal have styr på osv.

Men smid mig en mail på morten@meconsulting.dk eller 29 36 53 33 så skal jeg være behjælpelig med at besvare spørgsmål og give en pris indikation i forhold til dit behov.

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 16:30

hej. der kan sagtens laves en løsning med en GSM alarm og et kamera. Spørgsmålet er hvad der bedst dækker dit behov.

Jeg synes du skal få en til at kikke forbi og give dig den korrekte rådgivning.

Så du ikke først bruger penge på en løsning som du efterfølgende konstanterer ikke fungerer godt nok, hvorefter du må bruge penge på den rigtige løsning.

Det er altid billigst at få en kompetent rådgivning fra starten af, ellels begår vi for mange fejl som koster os alt for mange penge i længden, det har jeg selv erfaret mht. website.

hav en god dag.

De bedste hilsner

Anders mikkelsen

Nr1

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Jan 09
Skrevet kl. 16:50

Morten Espersen:

Det er en jungle af regler, man skal have styr på osv.

Nu går jeg ud fra at det du mere med en jungle af regler er inden for overvågning du mener. For med mindre der er kommet noget nyt siden jeg for 3 år siden stoppet med alarm opsætning er der ikke andet end de regler forsikringen selskabet kræver for at forsikringen dækker til hvordan et alarm anlæg og det var ikke det store eneste krav er om vagtselskabet respons tid på en alarm og som oftes skal en alarm gå til et godkendt kontrolcentral.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)