Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alarm, kamera, GSM - hvilket?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian det er korrekt på alarm er reglerne ikke mange, men på overvågning er der nogen som godt kan gå hen og give problemer. Har jeg selv erfareret. bl.a. hvor du må sætte en op og hvor du IKKE må.

Og i forhold til hvilke varer du har på dit lager kræver forsikrings selskaberne forskellige systemet installeret, før de vil forsikre, og nogen selskaber giver sågar nedslag i prisen hvis man sætter nogen forskellige ting op. Så det kan godt betale sig og få en rådgiver ind over, som tager kontakt til selskaberne og laver alt det sure arbejde.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 18:46

Endnu engang tak for alle jeres indlæg -

Men som også nævnt før, er det ikke aktuelt med forskiring på det aktuelle sted, og derfor er deres (forsikringselskabernes) meninger uvedkommen.

Ligeledes er det kun dem som ikke har et lovligt ærinde på stedet, som vil blive filmet.

Derfor ser jeg det ikke som aktuelt at diskutere diverse regler for at må filme og tilskud fra forsikringer osv.

Men blot ønsket om et godt tilbud på en gsm alarm og en form for et kamera Wink.

Birger

Fra Kirkendrup
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 12:26

Hej Birger

Kan se at du har fået en masse gode svar, både med udstyr og love/regler. Men hvis der ikke skal forsikringens regler ind over dette lager, så kan du få noget rigtigt fornuftigt for under 10.000 kr. Der er mange billige alarmer og overvågningsudstyr på markedet, men man skal altså lige passe lidt på at man ikke køber for billigt når det handler om sikringsudstyr. Der er jo også forskel på en skoda og en BMW.

Du skal være velkommen til at kontakte mig på telefon 5350 2717 eller mail: rene@fynbosikring.dk

Så kan jeg lave et tilbud til dig.

Mvh

René Jørgensen

FynboSikring

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 14:42

BMøllerC:

Ligeledes er det kun dem som ikke har et lovligt ærinde på stedet, som vil blive filmet.

Derfor ser jeg det ikke som aktuelt at diskutere diverse regler for at må filme

Birger

Hej Birger

Der tager du fejl selv om det er ulovligt ærinde er du desværre nødt til at overholde loven om videoovervågning og det er hvad enten det er privat område, lille firma lager med mere ellers kan du risiker at det blive pludselig er dig der kommer i fedte fadet og får en bøde. Og en af de ting du lovmæssig skal er at skilte med der er overvågning på stedet for ellers kan en udbudene gæst sagsøge dig og / ellers kan politiet heller ikke bruge optagelserne i en evt retsag for forbryder har også rettigheder. Så skal du filme og bruge det til noget må du også kende loven på det område.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 16:08
Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 16:18

Hej BMøllerC

Der er ingen grund til skiltning. Så længe din begrundelse for overvågning er risikoen for en kriminel handling som f.eks. tyveri, giver loven dig helt klart ret til at overvåge på dit egen private område.

Men bruger du f.eks. billederne fra overvågningen til at afskedige en medarb. af alle andre grunde end f.eks. intern tyveri, vil du blive ikendt erstatning i forbindelse med en afskedigelsessag.

Du skal også være opmærksom på at for at du kan bruge billederne som bevis materiale siger loven at de max. må være 30 dage gamle, idet du max. må gemme billederne i 30 dage.

Jeg vil tilråde at du åbent fortæller evt. medarb. at du overvåger lageret af hensyn til risikoen for tyveri.

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Jan 09
Skrevet kl. 16:22

Det er også derfor det er en god ide lige at kigge loven igennem for at være på den sikker side, Bare alene det med skiltet hvis det mangler udløser en bøde og det er dum at betale en bøde på minimum 500 kr fordi der lige manglet et skilt som koster 5 kr at printe og laminer og sætte op. Derfor jeg altid siger til folk de skal lige sætte sig ind i om der er noget lov mæssigt man skal tage højde for i det man vil for de penge bøde koster kan jo godt bruges til basse og rundstykker eller andet godt Big Smile

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Jan 09
Skrevet kl. 16:28

Anders Mikkelsen, Nr1:

Hej BMøllerC

Der er ingen grund til skiltning. Så længe din begrundelse for overvågning er risikoen for en kriminel handling som f.eks. tyveri, giver loven dig helt klart ret til at overvåge på dit egen private område.

Men bruger du f.eks. billederne fra overvågningen til at afskedige en medarb. af alle andre grunde end f.eks. intern tyveri, vil du blive ikendt erstatning i forbindelse med en afskedigelsessag.

Du skal også være opmærksom på at for at du kan bruge billederne som bevis materiale siger loven at de max. må være 30 dage gamle, idet du max. må gemme billederne i 30 dage.

Jeg vil tilråde at du åbent fortæller evt. medarb. at du overvåger lageret af hensyn til risikoen for tyveri.

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Anders læs lige side 14 og 15 i det link BmøllerC har sat 

Side 14 er privat og der står tydeligt at du skal oplyse

Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:35

Hej. Se på min alarmside NGLalarm.dk. Her har jeg både en billig GSM alarm og Kamera der kan optage og arbejde sammen med alarmen.

Med venlig hilsen

Niels G. Larsen

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 23:18

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)