Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO og Flash - Nu vil jeg vide det!

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom Google skriver at de kan, så betyder det ikke at de faktisk kan og samtidig gør det. Jeg selv har de sidste 10 år, haft en flash hjemmeside, det er først her slut sidste år at jeg lavede min egen hjemmeside til CMS. og jeg må sige at man kan ikke søgemaskineoptimere sin flash, det er html'en bag man kan optimere. og ja så kan man bruge skyggesider, hvilket jeg vil tro er lovligt i forhold til DC.

men uanset hvad så ville jeg ikke stole 100% på at google læser flashen.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. May 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke 100 % sikker på hvordan et all-flash website med shadow HTML-sider vil blive set af Google. Dog ville jeg, hvis jeg valgte at lave et all-flash site (gud forbyde det ;-)), vælge at appende HTML'en krævet til at vise flash-filen med JavaScript. Så ser Google kun dine shadow HTML-sider.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Deri kan jeg kun give dig ret. Nu er der heller ikke mange virksomheder der kører et rent flashsite,men masser der bruger elementer af flash såsom bannere,flv playere flv=Flash vidoeo player.

Så nej det er ikke at anefale ren flash når jeg skriver det kan SEO optimeres. Mit hoved websted er dog også www.joomlashop.dk som er  Joomla! CMS. Men jo Flash kan til en vis grad optimeres.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker generelt som om der er en forholdsvis negativ stemning omkring det at bruge flash på hjemmesider. Synes da også at kunne se tendens eller begejstringen for 100% flash sider er voldsomt dalende i forhold til hvordan det så ud for 8 - 10 år sidenBig Smile

Så fik den gamle Jakob Nielsen jo ret i hans voldsomme opstand mod flash

Clickmate CRM system udviklet af Clickwork aps

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. May 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, men det er især kommet efter at Apple har udtalt de ikke gider bruge tid på gammel teknologi som Flash, og heller ikke understøtte det i såvel iPhone som iPad. Adobe kommer til at få det svært fremover.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

John Grandt:

Deri kan jeg kun give dig ret. Nu er der heller ikke mange virksomheder der kører et rent flashsite,men masser der bruger elementer af flash såsom bannere,flv playere flv=Flash vidoeo player.

Så nej det er ikke at anefale ren flash når jeg skriver det kan SEO optimeres. Mit hoved websted er dog også www.joomlashop.dk som er  Joomla! CMS. Men jo Flash kan til en vis grad optimeres.

ja det kan til en vis grad, men man kan stadig ikke være sikker på at Google ser det, og indekserer det som en del af den html side som flashen er implementeret på. vil man være 100% sikker skal man stadig satse på html, og evt gøre sådan som bliver beskrevet at man bruger javascript til at vise flashen og hvis ikke brugeren har flash så er det html der bliver vist.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Clickwork:

Det virker generelt som om der er en forholdsvis negativ stemning omkring det at bruge flash på hjemmesider. Synes da også at kunne se tendens eller begejstringen for 100% flash sider er voldsomt dalende i forhold til hvordan det så ud for 8 - 10 år sidenBig Smile

Jeg mener ikke at det er negativt at bruge flash, men når vi snakker søgemaskineoptimering og flash, så er det lidt negativt, for de to ting går ikke godt sammen :)

flash er stadig godt til ex modeverdenen som ikke lever af at deres side skal være søgemaskineoptimeret. men hellere vil frem med et lidt andet budskab, og evt have nogle lidt anderledes hjemmesider. jeg selv havde jo en fuld flash hjemmeside før, og det var ikke fordi jeg manglede kunder. så man kan sige det kommer an på hvad man vil om man skal bruge flash eller ikke. men sådan er det jo med alt inden for medieverdenen :)

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Aabenraa
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten:
Adobe kommer til at få det svært fremover.

Jeg tror ikke Adobe som sådan får det svært - de har jo efterhånden opnået en monopol lignende status på alle grafiske programmer.

Den nye Flash har nogle 3D elementer som på sigt kunne gå hen og blive rigtig spændende og en god afløser til de statiske billeder på f.eks webshops. Men flash som hjemmeside værktøj er død - det tror jeg du har ret i

Clickmate CRM system udviklet af Clickwork aps

 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
flash er stadig godt til ex modeverdenen som ikke lever af at deres side skal være søgemaskineoptimeret.

Tror du ikke at video langsomt tager over her ?

Clickmate CRM system udviklet af Clickwork aps

 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Clickwork:

Tror du ikke at video langsomt tager over her ?

Nej, det tror jeg faktisk ikke, selvom det er godt på vej med video. Jeg hører gang på gang fra folk i modeverdenen, alt fra fotografer til modeller, at de hellere vil have en flash hjemmeside. men jo video er da godt på vej ind, men jeg tror ikke det erstatter flash.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)