Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skjulte skatter..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej her på forumet,

Jeg har brug for hjælp og håber i kan hjælpe.

Mig selv og en kammerat vil gerne udvilke applikationer til mobiltelefoner og ville derfor starte et lille firma til dette formål.

Her kommer mit spørgsmål så, jeg har hørt fra andre iværksættere, at der er "skjulte skatter" i form af DR licens og genbrugsafgift, men gælder det også, når det er software og ikke en vare som man kan tage og føle på, men derimod noget virtuelt, som virksomheden beskæftiger sig med?

På forhånd tak.

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 18:54

Licens skal I betale hvis I har kontor og ingen andre på adressen betaler licens for hele adressen. Hvis I derimod driver virksomheden hjemmefra, dækker denne.

Genbrugsafgift går jeg ud fra er den afgift som nogle kommuner pålægger virksomheder. Her i Lejre Kommune hedder den erhvervsaffaldsgebyr og er på 500-og-noget om året, men man slipper, hvis ens omsætning er under 50.000 om året. Dette gælder alle virksomheder - produktions- såvel som servicevirksomheder. Så her må du undersøge situationen i din egen kommune.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jul 09
Skrevet kl. 11:11

Okay det lyder da rimeligt, så man kan godt starte op uden "omkostninger" det var da dejligt.

Mange tak for det informative svar Big Smile

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jul 09
Skrevet kl. 13:43
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 14:12

Gætter på du ville have denne

47.91.20 Detailhandel via Internettet med digitale produkter
  • Detailhandel med digitale produkter (fx musik, film, video, software, bøger), som kunden downloader direkte fra Internettet

• Detailhandel via Internettet, hvor varen leveres fysisk til kunden, jf. 47.91.10

Kig Her

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)