Hej her på forumet, Jeg har brug for hjælp og håber i kan hjælpe. Mig selv og en kammerat vil gerne udvilke applikationer til mobiltelefoner og ville derfor starte et lille firma til dette formål. Her kommer mit spørgsmål så, jeg har hørt fra andre iværksættere, at der er "skjulte skatter" i form af DR licens og genbrugsafgift, men gælder det også, når det er software og ikke en vare som man kan tage og føle på, men derimod noget virtuelt, som virksomheden beskæftiger sig med? På forhånd tak. |
Licens skal I betale hvis I har kontor og ingen andre på adressen betaler licens for hele adressen. Hvis I derimod driver virksomheden hjemmefra, dækker denne.
Genbrugsafgift går jeg ud fra er den afgift som nogle kommuner pålægger virksomheder. Her i Lejre Kommune hedder den erhvervsaffaldsgebyr og er på 500-og-noget om året, men man slipper, hvis ens omsætning er under 50.000 om året. Dette gælder alle virksomheder - produktions- såvel som servicevirksomheder. Så her må du undersøge situationen i din egen kommune.