Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må stævning afleveres på min privatadresse ifm. stævning overfor virksomhed

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ejer af en mindre virksomhed, som desværre er kommet i økonomisk uføre. Igår aftes blev der ringet på min dør, med en stævning fra retten. Virksomheden er beliggende i en helt anden retskreds end den hvor min private bopæl er - men personen som kom, sagde at mit navn som direktør samt min privat adresse stod på stævningen, derfor kunne jeg ikke nægte modtagelse af denne. Mit navn var sat som "voirksomhedsnavn" c0/ mit eget navn og privat adresse.

Mit spørgsmål er; Kan man godt stævne en virksomhed på direktørens privat adresse, Det var ikke fordi at der var forsøgt forgæves aflevering eller andet på virksomhedens adresse - min privat adresse var sat på stævningen til at starte med.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:19

Taler vi enkeltmandsfirma? Så er virsomheden = dig. Derfor stævnes du i den retskreds hvor du bor.

Tilmeldt 29. May 09
Skrevet kl. 11:20

Nej nej, det er et A/S? Derfor min undren?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:31

Malle70:

Nej nej, det er et A/S? Derfor min undren?

Det er ikke normalt, men det er kreditoren eller dennes advokat der har gjort det. Du kan med sinsro nægte at modtage det en anden gang, da et selskab er en selvstændig juridisk enhed.

Men tag hellere teten, hvis der ikke er nogen vej tilbage, og lav en betalingsstandsning eller indgiv en konkurs.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 29. May 09
Skrevet kl. 11:46

Tak for dit svar. Ja - jeg arbejder på sagen. Det er banken der har lukket kreditten - ikke usædvanligt i disse tider - men er i fuld gang med en ordning med dem. Således at jeg kan betale enhvert sit - men når kassen er lukket er den lukket og desværre så medføre det at sådanne ting sker, lige meget hvor irrerterende dette er. Jeg er jo selv ejer af en virksomhed og der er ikke noget værrer end når kunder ikke betaler deres regninger!!! 

Derfor er det alligevel ubehageligt at der står en person fra retten foran ens private hovedør (og man netop har et aktie selskab=) og jeg er måske lidt "old schol" men tror på hvad autoriteter siger (hvis man kan kalde det det - men det er første gang jeg har prøvet dette) - og accepterer!!!.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 11:52

Malle70:
Derfor er det alligevel ubehageligt at der står en person fra retten foran ens private hovedør

Han er "bare" en stævningsmand, som du kan sende retur med oplysning om, at der ikke eksisterer et selskab på den adresse med det navn. Hvis du har kautioneret personligt, så er det nok noget andet, når det er fra banken, da de jo alligevel så (hvis der er kaution) har fat i den lange ende. Men pas nu på med ikke at forfordele kreditorerne.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 29. May 09
Skrevet kl. 12:05

Det er en "simpel" regning fra en almindelig kreditor - banken er ikke som sådan et problem i den retning - jeg har ingen personlig kaution eller sådan noget. Men derfor så er det jo stadig en svær situation når man har en kassekredit og der er åben for indbetalinger men ikke for udbetalinger. Hmmmmm - tak for dit svar han var ellers meget overbevisende omkring at jeg ikke kunne nægte at modtage noget som helst - når jeg var nævnt med navn? Og jeg kan jo ikke løbe fra hvem jeg er - men så er jeg da blevet så meget klogere, hvis (hvilket jeg ikke håber sker) det skulle ske igen.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 12:33

Hvis du er ejer eller sidder i bestyrelsen af virksomheden, så er der altså ikke noget forkert i det du har oplevet.

Men det er ikke nødvendigvis dig personligt som bliver stævnet, men derimod virksomheden. Og da det er dig som ejer virksomheden, så er det dig som modtager stævningen.

Klassikeren er den hvor en virksomhed er ved at gå ned økonomisk og derfor er stukket af fra sit lejemål. Så er der jo ikke nogen fysisk i lejemålet til at modtage en stævning på f.eks. en retssag vedrørende mangle betaling af husleje. Derfor ryger stævningen afsted til den administrerende direktør i selskabet - eller længere ned i bestyrelsen, såfremt direktøren er sunket i jorden.

Jeg oplever mange som tror at bare fordi de har et selskab, så vil de aldrig kunne hæfte økonomisk for hvad selskabet roder sig ud i - og heller aldrig kunne skulle stå til ansvar for noget i f.eks. retten. Så du er ikke den første som er blevet overrasket over at modtage en stævning på vegne af et selskab Geeked.

/Jesper

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 12:46

Malle70:
når jeg var nævnt med navn?

Kan da være jeg tager fejl, men husk en stævningsmand er bare en "postmand" med et andet hverv.

Hvis der dagligt er mulighed for at forkynde stævninger på virksomhedens adresse, så skal du bare henvise til denne og så nægte modtagelse. Men det er en ny måde som nogen advokater bruger, da de ved retten ikke tjekker om der faktisk overhovedet findes den virksomhed eller person på adressen. Det er vel blot en måde at vise sin irritation på.

Men som en anden har skrevet, så kræver det at en stævning kan forkyndes i normal arbejdstid på firmaets adresse og ellers ryger den tilbage og så forsøges den forkyndet på din privatadresse.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:24

Hej!

Som ansvarlig for virksomheden kan stævning afleveres på din privatadresse.

/peter

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)