Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adsense og SEO

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidder og læser om Adsense og kunne godt tænke mig at prøve det.

Men er lidt nysgerrig, jeg læste på en af siderne jeg besøgte at det betaler lige så godt at have 1 domæne med 1500 artikler med 10 emner, som det er at have 10 domæner med 150 artikler på hver indenfor hvert emne.

Men hvis man har 1 domæne med 1500 artikler, vil det så være sværere at blive indexeret for sit indhold, da der er 10 emner.

Eller vil Google se at hvert emne har sin egen katagori?

Hvordan optimere man så for sit indhold?
Skal man så linkbuilde for hvert emne med link til hver katagori eller bare generelt for siden.

Jeg har ikke tænkt mig at skrive 1500 artikler, men er bare nysgerrig over hvad er bedst angående SEO optimeringen.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 00:47

Basalt set er Google og andre søgemaskiner fløjtende ligeglade om du har 1 emner, 1000 emner eller hvordan. Som udgangspunkt ser Google m.v. de 1500 artikler som særskilte sider tilknyttet ét domæne.

Derefter kan der så være tale om hvorledes du opbygger navigations struktur eller indhold på dit website, men som udgangspunkt skal du ikke tænke at Google ser eller forstår en eventuel emneopdeling, den er udelukkende til dit og brugernes fornøjelse.

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 00:58

Lars Meyer:

Basalt set er Google og andre søgemaskiner fløjtende ligeglade om du har 1 emner, 1000 emner eller hvordan. Som udgangspunkt ser Google m.v. de 1500 artikler som særskilte sider tilknyttet ét domæne.

Jeg er på ingen måde enig.

Jeg har opnået langt bedre resultater ved at have et samlet emneområde på et domæne. Faktisk jo mere præcist / specifikt du holder dig til et emne jo bedre resultater giver det i søgemaskinerne og i sidste ende i AdSense.

Opbyg hele domænet omkring ét emne (navn, links, overkskrifter, domkumentnavne osv.) og du vil hurtigt se gode resultater i Google. Kan man så ikke få gode resultater i google hvis man skriver om mange forskellige emner? Jo det kan man godt det tager bare længere tid og ens muligheder for at skabe gode interne links (og mange andre ting) er minimal.

Dette hænger sammen med at der er langt lettere for Google at finde ud af hvad et givent website handler om når langt de fleste dokumenter ligger inden for de samme "ordklasser" eller hvad man nu vil kalde det. Dette gør også at dine AdSense reklamer vil matche langt bedre da google kigger samlet på domænets indhold.

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 01:15

Det kommer måske også an på hvad vi definerer som "emner". Jeg fortolkede umiddelbart trådstarts indlæg, således at han tænkte i kategorisering og navigationsmæssige niveauer, men det er muligt at jeg tager fejl.

I fald at indlægget handler om artiklernes relevans for hinanden indbyrdes, er det naturligvis andre betragtninger der skal tages i brug. Så det kan være vi lige skal have trådstarter på banen her, for at præcisere om der er tale om emner/kategorier ud fra et navigationsmæssigt synspunkt, eller om det er ud fra om artiklerne har relaleret.

For såvidt kan man jo godt have 1 emne, og alligevel have artikler der på ingen måde i en søgemaskines øjne har relevans i forhold til hinanden. Og samtidig kan man også godt have 10 emner, men hvor samtlige artikler har relevans i forhold til hinanden.

Således er denne emne-definition nok en lidt diffus betegnelse (da jeg kan forstå vi kan opfatte den forskelligt), hvilket trådstarter lige må udrede her, hvilken definition og i hvilken sammenhæng "emner" skal forstås?

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 01:31

Det jeg mener med emner er f.eks. du skriver om den Balinesiske kampfrø og et andet emne om bil forsikring.

Emnerne har ikke relation og vil henholdvis ligge under Dyr og Biler.

Vil det så være sværere at lave SEO?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:33

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Rungsted
Tilmeldt 1. Mar 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 19:54

Personligt tror jeg mere TV2 tænker på læseren når de vælger at bruge subdomains og hvis man kigger på deres nyheds links så er de jo ikke specielt SEO venlige: http://nyhederne.tv2.dk/article/29013306/?forside modsat BT.dk: http://www.bt.dk/krimi/farlig-flugtfange-fanget-i-svendborg

En anden smart måde at sikre at google ved at din website har forskellige kategorier er ved simpelthen at ændre udseendet / kodestrukturen. Dvs når du kommer ind på  bil.ditdomain.dk så har du pludselig et billede med en bil i din header som naturligvis skal hedde bil.png samt have en god title. Du kan også inkludere en kort faktaboks om hvad en bil egentlig er osv. Det vigtigste er efter min erfaring at du ændrer dine undersider / kategorier så du ikke får problem med duplicate content samt at du fortæller google at disse sider er anderledes.

Fra Roskilde
Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 74
Fra  Gratisrabat.dk Skrevet kl. 00:41

Ulrik Hvide:

Personligt tror jeg mere TV2 tænker på læseren når de vælger at bruge subdomains og hvis man kigger på deres nyheds links så er de jo ikke specielt SEO venlige: http://nyhederne.tv2.dk/article/29013306/?forside modsat BT.dk: http://www.bt.dk/krimi/farlig-flugtfange-fanget-i-svendborg

En anden smart måde at sikre at google ved at din website har forskellige kategorier er ved simpelthen at ændre udseendet / kodestrukturen. Dvs når du kommer ind på  bil.ditdomain.dk så har du pludselig et billede med en bil i din header som naturligvis skal hedde bil.png samt have en god title. Du kan også inkludere en kort faktaboks om hvad en bil egentlig er osv. Det vigtigste er efter min erfaring at du ændrer dine undersider / kategorier så du ikke får problem med duplicate content samt at du fortæller google at disse sider er anderledes.

True Yes

Husk bare at for hvert subdomain du tilføjer skal deres oprettes et nyt sitemap, hvis du ønsker at tilføje dit sitemap til google altså Skype-Smile

Gratisrabat.dk - Nye og nyttige rabatkoder dagligt. Kom ind og få rabatter til netbutikker i hele Europa.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)