Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finansiering af website

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

jeg laver lige et nyt indlæg, da jeg på min vej med opstart er stødt mod en ny mur!

mht til finansiering af hjemmeside, så kunne jeg godt bruge et par fif til det.

hjemmesiden koster 20.000-150.000 kr

der er jo flere muligheder. først kan jeg fortælle at min hjemmeside er en omfattende hunde portal, med webshop og mange andre ting.

 

2.offentlig støtte - hvordan gør man det? kontakter man skat og hvilke krav skal opfyldes, er der nogen herinde der har fået det?

3. investorer - har i nogle ideer til investorer? jeg har kontaktet forskellige dyrehandler og tilbudt dem eneret på at sælge varer i min webshop( er dette en god ide? ingen har svaret mig tilbage ;-(

har i andre ideer til hvor og hvordan jeg kan skaffe mig investorer?

 

Luna berglund

 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du skal bruge 20.000-50.000 så er den bedste løsning at leve på smalkost i seks måneder og tage så meget overarbejde som muligt. Spar sommerferien væk i år og find evt. et ekstra job i ferien.

Staten forærer ikke noget væk og da slet ikke SKAT. Der findes dog noget der hedder kom-igang-lån, hvor staten går ind og kautionerer, men sådan et lån skal jo stadigvæk betales tilbage.

Ikke for at skyde din plan ned, men har du overvejet hvordan du vil få kunder i butikken? Markedsførring koster mindst lige så meget som hjemmesiden og du skal vel også have et varelager til din webshop, så du har noget at sælge af.

Investorerne står ikke ligefrem i kø for at skyde penge i endnu en webshop ud af mange og slet ikke i disse tider.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svar.

jeg har fast løn så har ingen mulighed for ekstra indtjening og arbejder 60 timer om ugen så - åh ville undgå mere ;-)

men tak for råd.

ja ja markedsføring er der helt styr på, jeg har allerede et netværk og super ideer til kundetilgang ( jeg arbejder indenfor salg&marketing så den er i vinkel)

mht webshop så som tidligere beskrevet er min plan at give en dyrehandler lov til at bruge min webshp til at handle sine varer- dvs jeg tjener intet på webshp, kun brugerbetalingen ved oprettelse.

på den måde skal jeg egentlig ikke have varer. dette er jo netop min finansierings ide.

jeg mangler bare feedback, og råd omkring det, samt andre ideer til finansiering

men syntes du/i at den mulighed er dårligt?

 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Først så skal du have fundet ud af om det koster 20.000 eller 150.000 at lave din hjemmeside. Der er kæmpe forskel på de 2 tal. Hvis det er 20.000, så ville jeg slet ikke overveje at få en investor med i projektet. De fleste mennesker kan gå ned i en hvilken som helst bank i Danmark og få en kassekredit på 20-30.000.

Jeg startede mit første firma ved hjælp af opsparing + maksimalt træk på mine kassekreditter. Det firma har jeg netop solgt og har tabt næsten hele min investering på omkring 100.000.

Mit andet firma startede jeg for et år siden. Min økonomi var ikke i top da jeg havde brugt de penge jeg havde og lidt til på det første firma, men jeg trak de sidste 10.000 jeg kunne og fik en kammerat med som også smed 10.000. Vi gik sammen ned i en tilfældig bank og fik bevilget en kassekredit på 20.000, så vi havde 40.000 at starte op med. Allerede efter et par måneder havde vi ikke behov for kassekreditten længere. I februar i år havde vi et overskud på over 100.000.

Hvor vil jeg hen med det? Jo, hvis du ser min kammerat som en investor, så er hans 10.000 blevet til rigtig mange penge og bliver til endnu flere med tiden. Havde jeg valgt enten at spare 10.000 mere op eller låne 10.000 af en ven istedet for at invitere min kammerat med i firmaet, så skulle jeg ikke dele februars overskud på 100.000 med nogen andre, lige bortset fra skattefar.

Jeg har iøvrigt ikke fortrudt at jeg tog min kammerat med, mest fordi han er min kammerat, men også fordi han laver nogle af de ting der ikke interesserer mig, bl.a. regnskab, moms osv.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

kay, det er en inspirerende historie- den viser mulighederne frem for begrænsningerne,

Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

men  problemet er at budene faktisk svinger ekstrem meget, og jeg kan ikke helt finde rundt i hvad forskellen helt præsic er fra de billige til de dyre?

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Lunabt:

men  problemet er at budene faktisk svinger ekstrem meget, og jeg kan ikke helt finde rundt i hvad forskellen helt præsic er fra de billige til de dyre?

Har du overvejet at få andre til at hjælpe dig med at vurdere tilbuddene?

Jeg har set dit udbud på freelancer, og det lyder som om du har en rigtig god ide, som du gerne vil videre med - men ikke rigtig kender vejen til målet.

Hvad med at starte med en wordpress, med nogle af de funktioner du efterspørger, så kan du altid udvide med webshop og meget andet når trafikken, og dermed indtjeningen er der. Man kan forholdsvis simpelt sætte noget op i wordpress som kan håndtere tilmeldinger af klubber og "opslagstavle" for folk der leder efter træningspartnere...

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolaj,

Jeg vil gi' de andre ret. Jeg tror ikke at du finder professionelle investorer til et så forholdsvis lille beløb.  Hvis buddende svinger meget bør du måske lave din kravspecifikation mere konkret - men under alle omstændigheder vil jeg anbefale at vælge et open source system (eg. Magento webshop) som du enten selv kan rode med eller give andre mulighed for at tilrette:)

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Lunabt:

men  problemet er at budene faktisk svinger ekstrem meget, og jeg kan ikke helt finde rundt i hvad forskellen helt præsic er fra de billige til de dyre?

 

Jeg er ved at få lavet en ny hjemmeside hos www.mira.dk, jeg kan endnu ikke anbefale dem, da siden først står færdig om en måneds tid. Deres timepriser ligger på ca. 500, hvilket er billigt hvis det er dygtige folk. Hos www.mcb.dk, hvor jeg fik lavet hjemmesiden til det firma jeg netop har solgt ligger timeprisen på ca. 1.100, hvilket nok er i den dyre ende. Jeg vil anbefale dig at tjekke referencer hos de lokale webbureauer og aftale et møde med et par stykker af dem. Selvom I aftaler en fast pris, så har timeprisen meget at sige, da det er ud fra den at de giver et tilbud. Jeg har valgt lokalt begge gange, da der bare er nogle ting der er nemmere at forklare face to face.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

okay tak for svar.

jeg troede bare ikke at man kunne starte i det små og så derefter videreudvikle det når budgettet var til det?

hm.. det giver stof til eftertanke,for  jeg ville bare have alt på en gang så det bare kunne køre før jeg gik til marketing delen.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)