Jeg er ved at få lavet en ny hjemmeside og når den står færdig så vil jeg ikke længere benytte domænet billigemobiler.dk Spørgsmål 1. Er den bedste løsning at lave en 301 redirect fra billigemobiler.dk til mobiltjek.dk og på den måde flytte værdien af alle de indgående links jeg efterhånden har, eller er det at lave nogle unikke tekster på billigemobiler.dk og linke til forside og undersider på mobiltjek.dk Spørgsmål 2. Når min nye side er færdig, så regner jeg med at udskifte links i bl.a. min Amino signatur fra billigemobiler.dk til mobiltjek.dk. Jeg kan forestille mig at Google med det samme straffer domænet billigemobiler.dk rimelig hårdt, da en stor del af de indgående links kommer her fra Amino - Hvis jeg vælger 301 redirect i spørgsmål 1, ville det så være bedre at lade links til billigemobiler.dk forblive i min signatur istedet for at udskifte dem? |
Jeg har ikke kendskab til situationen for dine to domæner, men umiddelbart ville jeg være varsom omkring en pludselig flytning af indhold fra et etableret websted til et nyt/yngre, ikke-indekseret og ikke-rangerende websted.
Hvis websted B (dit nye websted, som er yngre end websted A, som er dit gamle websted) har det samme indhold som websted A, så er risikoen for duplikeret indhold (DC) til stede.
Afhængigt af forskellige faktorer, tager det (forventeligt) noget tid, for Google m.fl. at registrere flytningen af indholdet (fra alle sider) - uden brug af 301 Permanently Moved. Der er derfor risiko for at søgemaskinerne tror at websted B har kopieret det nøjagtige indhold fra websted A (DC).
I stedet ville jeg selv benytte 301 Permanently Moved fra websted A til websted B, og så fortsat linke til websted A fra din signatur på Amino - som du selv er inde på.
Efter noget tid ville jeg ændre linkene i min signatur på Amino til at pege på websted B - så overgangen blev mere naturlig.