Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

301 redirect og SEO spørgsmål.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ved at få lavet en ny hjemmeside og når den står færdig så vil jeg ikke længere benytte domænet billigemobiler.dk

Spørgsmål 1.

Er den bedste løsning at lave en 301 redirect fra billigemobiler.dk til mobiltjek.dk og på den måde flytte værdien af alle de indgående links jeg efterhånden har, eller er det at lave nogle unikke tekster på billigemobiler.dk og linke til forside og undersider på mobiltjek.dk

Spørgsmål 2.

Når min nye side er færdig, så regner jeg med at udskifte links i bl.a. min Amino signatur fra billigemobiler.dk til mobiltjek.dk. Jeg kan forestille mig at Google med det samme straffer domænet billigemobiler.dk rimelig hårdt, da en stor del af de indgående links kommer her fra Amino - Hvis jeg vælger 301 redirect i spørgsmål 1, ville det så være bedre at lade links til billigemobiler.dk forblive i min signatur istedet for at udskifte dem?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 09:50

Jeg har ikke kendskab til situationen for dine to domæner, men umiddelbart ville jeg være varsom omkring en pludselig flytning af indhold fra et etableret websted til et nyt/yngre, ikke-indekseret og ikke-rangerende websted.

Hvis websted B (dit nye websted, som er yngre end websted A, som er dit gamle websted) har det samme indhold som websted A, så er risikoen for duplikeret indhold (DC) til stede.

Afhængigt af forskellige faktorer, tager det (forventeligt) noget tid, for Google m.fl. at registrere flytningen af indholdet (fra alle sider) - uden brug af 301 Permanently Moved. Der er derfor risiko for at søgemaskinerne tror at websted B har kopieret det nøjagtige indhold fra websted A (DC).

I stedet ville jeg selv benytte 301 Permanently Moved fra websted A til websted B, og så fortsat linke til websted A fra din signatur på Amino - som du selv er inde på.

Efter noget tid ville jeg ændre linkene i min signatur på Amino til at pege på websted B - så overgangen blev mere naturlig.

Din linkguide til steder på nettet med viden, information og ressourcer

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 10:14

Ad 1.  Begge løsninger er jo smarte. Sidstnævnte giver dig jo mulighed for at dominere søgeresultaterne, hvilket bestemt kan anbefales :) Ved 301-tilfældet når Google ikke DC problemet... De straffer ikke med det samme, da algoritmen er lidt mere simpel end det ;)

Ad 2. Domænet billigemobiler.dk bliver ikke straffet, men vil MÅSKE deranke en del - men ikke blive straffet. Der er en væsentlig forskel. Jeg ville linke til det nye domæne i tilfælde af 301 ;)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:26

Quaero:

Hvis websted B (dit nye websted, som er yngre end websted A, som er dit gamle websted) har det samme indhold som websted A, så er risikoen for duplikeret indhold (DC) til stede.

Afhængigt af forskellige faktorer, tager det (forventeligt) noget tid, for Google m.fl. at registrere flytningen af indholdet (fra alle sider) - uden brug af 301 Permanently Moved. Der er derfor risiko for at søgemaskinerne tror at websted B har kopieret det nøjagtige indhold fra websted A (DC).

Dette tror jeg ikke rigtig vil ske.

Du kan via 301 lave en redirect til dit nye domæne, og for at denne kan ske noget hurtigere, kan du via Google Webmaster Tools, fortælle Google at din side er flyttet til et nyt domæne.
denne metode har jeg fundet virker hurtigt og effektivt.

Du kan også bare lave en 301 over til dit nye domæne og samtidig i din robots.txt fortælle Søgemaskiner at den gamle side ikke må indekseres. og så bare vente på at google opfatter at siden er flyttet. dette tager tid.

Ud over det tror jeg ikke på at Google vil opfatte at du ændre alle links fra Amino til din hjemmeside, de vil højest opfatte dette på nyere debatter, og med tiden også opfatte dette på ældre debatter. Så her tror jeg ikke du skal være bange for at du bliver straffet for at ændre linket fra det gamle til det nye. det er min mening i hvertfald. jeg ved ikke hvad andre har oplevet?

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 10:50

@ KTJ-Media.dk

Det lyder såmænd ganske fornuftigt, det du skriver. Mit svar tog udgangspunkt i, at Nicolaj (som jeg læser hans oplæg) overvejer at overføre det gamle indhold til det nye domæne - og ikke ved, hvorvidt han vil bruge en 301 Permanently Moved eller om han vil erstatte det gamle websted med nyt indhold i forbindelse med overflytningen af indholdet til det nye websted - her ser jeg en potentiel risiko for DC, hvis han ikke benytter en 301'er fra websted A til B.

Din linkguide til steder på nettet med viden, information og ressourcer

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:45

Tak for svar allesammen Smile

Der er ikke fare for DC, da der kommer nyt indhold på den nye side.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 14:33

hej nicolaj,

jeg har fornylig ændret på min link signatur, og jeg kan se at kun ca. 2 nye link bliver indekseret om dagen, så google ser det stadig meget naturligt trods alle mine indlæg :-)

vh Thomas

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:37

Hej Thomas,

Tak for info Big Smile

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)