Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vurdering af bionyheder.dk

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 26. Feb 10
Indlæg ialt: 6
Fra  Webtouch Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej brugere på Amino.

Som en lille fritidsfornøjelse har jeg lavet sitet bionyheder.dk - siden er ment som en "faglig legeplads", hvor jeg kan lege med og teste opsætning af Google Analytics, ligesom der også kan afprøves forskellige SEO teknikker på siden.

Formålet med siden er at give information om aktuelle film i biografen og det er også et af de keywords som jeg ønsker at ranke på i søgemaskinerne.

Jeg vil gerne have feedback fra jer på sidens funktionalitet, samt gode råd til hvordan jeg får flere mennesker til at anmelde en film på siden.

Har i endvidere gode idéer til hvor jeg kan linkbuilde, så tager jeg også gerne imod gode råd. Til dette har jeg bl.a. feeds med nyeste film, film med specifikke skuespillere, film i forskellige katagorier mm. Der er også mulighed for at få et søgefelt på egen hjemmeside via iframe (dette er dog ikke eskponeret endnu).

Alle gode råd og kommentarer modtages med glæde - siden finder i på http://bionyheder.dk

/S

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:41

jeg synes den er fin og overskuelig, nem at bruge, søge mv.

Trailers har du også med - absolut en af de mest funktionelle jeg har set på dette felt.

Hvis jeg skal sige noget negativt, synes jeg designet er lidt for farveløst.

mvh

Jesper

Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Dec 09
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 16:44

Hej

Bare vent til Mikael christiansen kommer og svare det er næsten lige til hans højre ben Cool Hvis han ikke gør så skriv til ham! Han vil helt sikkert gerne hjælpe Wink

Mvh Casper B. Buchberg

www.change-technology.dk

Casper Birch Buchberg - Webudvikler

Fra Rungsted
Tilmeldt 1. Mar 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 20:27

Jeg er selv stor tilhænger af minimalistisk webdesign og siden er efter min mening meget veldesignet. Jeg vil også skynde mig at understrege at siden er meget brugervenlig og absolut i den bedre ende af hvad jeg normalt ser på amino. Når det er sagt så er der også en del ting der kan forbedres:

-Du har allerede nu en del brugere, men dette er ikke synligt på forsiden hvilket er et MUST. Du bør derfor efter min mening finde en måde at fortælle læseren at siden ikke kun er en søgemaskine for biograffilm, men også et socialt samlingssted / medie. Jeg har mange ideer og løsninger på dette, men dem vælger jeg at holde for mig selv, men du kan jo kontakte mig hvis du har brug for en snak.

-Lidt i forlængelse, men w/e, skal du overveje om du vil have deciderede blog-like nyheder eller om du vil fortsætte stilen som en form for søgemaskine. Der er fordele og ulemper ved begge veje, men efter min mening skal søgeboksen gøres betydeligt mindre og flyttes op i din header (ligesom du også har gjort på dine undersider).

-SEO, den magiske og alt for brugte frase for "jeg vil gerne have flere besøgende". Du har søgemaskineoptimeret alle dine undersider, dog på en måde der kan diskuteres (/aktuelle-film bør måske ændres til /aktuelle-film/, altså med et ekstra slash, men lad det nu ligge. Til gengæld kan jeg ikke lide dine urls for specifikke film:

Far Til Fire - på Japansk: får fx. url'en http://bionyheder.dk/film-trailer/3674/Far+Til+Fire+-+på+Japansk

Her begår du en del fejl efter min mening, for det første bør du ikke bruge /film-trailer/, men blot /film/. Herudover så er det bevist at bindestreg er den bedste løsning til at erstatte mellemrum i urls. Du bør desuden flytte dit id (3674) til slutningen af URL'en, hvis du altså ikke har mulighed for helt at fjerne den. Din endelige URL bør altså af SEO grunde du kan finde på nettet se således ud:

bionyheder.dk/film/Far-Til-Fire-på-Japansk/3674/

Nu ender mit svar med at blive lidt rodet fordi jeg netop har fået ideen til et php script, men hvis du har brug for noget hjælp eller en kompagnon så kontakt endelig mig :)

Ulrik Hvide

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:47

Rimelige pæne side Smile

Disse her få ting kan forbedres

Baggrund kunne være valgt et mere farvestrålende look sæt bl.a., et billedet i banner med et farvestrålende film trailer

Jeg lave vil først give film stjerner hvad synes du om film ,du må kigge med kritisk øjne på hver film

Bedste film fleste stjerne , dette står udenfor hver film hvad du har givet af stjerner

Desuden kan du for at give det ekstra kulør lav ekstrabladet gav´4 stjerne , god og vindunderlige film Berlingske tidende 5 stjerner flot hvor der intet kan laves bedre

Ikke alle har installeret Outlook ekspres på deres computer , lave en kontakt siden med en kontaktformular lettere at komme kontakt med dig

Huske at udnyt i feed på hjemmeside , hver gang du skriver ny anmeldelser , få alle dem der abonner på dette feed , de film anmelderser direkte på deres computer og de straks de super gode anmeldelser du har lavet

Skrive dette her , abonner på vores og få de sidste nyheder om de nyeste film direkte på din computer klik her http://bionyheder.dk/feed/aktuelle-film  

En side om jer og formålet med siden er altid godt google elsker tekst

Titlen den der vises på google er for lang derved vises side ens på alle undersider dette er ikke optimale i søgeord optimering processen huske lav titlen ikker mere end 67 , jeg mener denne her <title>bionyheder.dk - aktuelle og kommende film i biografen, trailers & anmeldelser - Kommende film i biografen</title>

Huske unikke titler på hver underside

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Dec 09
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 22:07

Tænkte det nok, den holder 100% hvergang Geeked

Casper Birch Buchberg - Webudvikler

Fra Silkeborg
Tilmeldt 26. Feb 10
Fra  Webtouch Skrevet kl. 13:06

Først og fremmest tak for alle roserne, i har mange gode kommentarer, hvoraf flere allerede er implementeret på siden.

Jeg tager dem lige råt for usødet herunder:

Designet er farveløst
Det er hensigten at design og layout skal være forholdsvist neddæmpet, jeg vil gerne adskille mig fra scope.dk mm. ved at være mere minimalististisk og have fokus på brugerens intentioner.

Du har allerede nu en del brugere, men dette er ikke synligt på forsiden...
Jeg har desværre ikke allerede en del brugere, der er ikke mange der anmelde film, men når dette forhåbentlig tager fart i fremtiden, så er det også planen at jeg vil udstille dette på forsiden, ved hjælp små intelligente "widgets".

...om du vil have deciderede blog-like nyheder eller om du vil fortsætte stilen som en form for søgemaskine
Jeg har overvejet at lave en blog hvor jeg samler alle de anmeldelser der findes på nettet, og det kommer måske også i fremtiden, men det bliver ikke i et egentligt blog format, da jeg hellere vil have fokus på at samle kommentarer under de enkelte film.

SEO, den magiske og alt for brugte frase for "jeg vil gerne have flere besøgende"
Mine opsatte Goals rummer ikke parametre som "flere besøgende" - jeg er meget forkuseret på at få folk til at anmelde film, for derigennem at sprede kendskabet til siden.

Til gengæld kan jeg ikke lide dine urls for specifikke film
Du har givetvis ret i forskellen på + og "-", det vil jeg rette til ved lejlighed. Ved. resten af dine kommentarer omkring url'er er jeg ikke enig med dig i at det vil have den helt store SEO betydning, men tak for kommentaren alligevel.

Med udgangspunkt i Michael Kristensens kommentarer jeg oprettet en side med info om mine feeds: http://bionyheder.dk/feeds-med-aktuelle-biograf-film.php ligesom jeg også har en about side i støbeskeen, samt en funktion til at give feedback på siden. Jeg har også ændret en del i indholdet i title tagget, med udgangspunkt i hans kommentarer.

Endnu engang mange tak for feedback, hvis i har mere så lad mig endelig høre.

- Sune

Fra Rungsted
Tilmeldt 1. Mar 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 18:14

Held og lykke med det :)

Tilmeldt 25. Apr 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:48

Hej Sune.

Overordnet: Glimrende ide. Jeg kan se du selv har anmeldt noget, og opfordrer brugerne til at gøre det samme. Bare tag kampen op mod de allerede etablerede filmmagasiner og anmeldersites. Den slags kan vi ikke få for meget at. Jeg synes dog selve navnet “bionyheder” er lidt skævt i forhold til formålet. Jeg fandt titler med premieredato tilbage i 2005, hvilket gør at “nyheder” vel nok skal tolkes i meget bred forstand. Der er masser af aktuelle nyheder, men sitet er jo mere end det.

For hver film er der et “køb den på dvd”-link. Det er ikke lige det jeg forventer hvis jeg er på jagt efter en god biooplevelse. Dermed ikke sagt at linket ikke bør være der, især for de “lidt ældre nyheder”, som næppe alle sammen er bioaktuelle nu, er det glimrende. Men hvor er det lige jeg kan se hvor de aktuelle film vises? Evt. link til online billet-booking?

Forside og Aktuelle Premiere Film er ikke ens, men indholdsmæssigt minder de meget om hinanden, og Forsiden har de også et “Se flere aktuelle premiere film”-link. Underforstået at det faktisk allerede er det vi kigger på. (Min forventning til et “se flere…”-link, er at jeg bliver præsenteret for andre emner end dem jeg allerede har set. Jeg ønsker ikke at se de samme igen).

Jeg ville overveje to muligheder. Enten drop Forside som selvstændig side, og lad brugeren ankomme direkte til Aktuelle etc., eller skab en ny Forside hvor du kort ridser op hvad du vil med sitet, hvad din rolle er (holde det ajour mht. titler, hvor de vises, anmeldelser, rating), samt inviterer brugeren til at deltage anmeldelser + rating.

Min personlige holdning er - og det vil mange sikkert være uenig i, eftersom den type af udvælgelseskriterium går igen på rigtig, rigtig mange sites - min holdning er, at jeg kan ikke bruge “De mest viste film” til noget som helst. Ikke når det står alene. Hvis jeg kan se at 877 brugere har rated en film til 12 stjerner, og kan supplere med deres anmeldelser / kommentarer, så begynder det at ligne noget. Så er der en chance for at jeg får øje på en Bruce Willis klassiker, et Ken Loach mesterværk, eller en super Sidse Babett preformance, jeg ellers havde overset.

My point being: Fint nok at SEO-optimere sit site, at blive fundet og få noget trafik. Men det, det handler om, er jo at give de besøgende den rigtige oplevelse. At sitet har værdi for den besøgende, kan bruges til noget, at hjælpe med at træffe beslutningen om at investere både tid og penge i den rigtige film. Jeg kan kun tilslutte mig at du lægger “Stjernerne” ud på oversigtssiderne (Aktuelle, Mest viste) så man ikke skal ind på hver films detailinfo først. Overvej også at gøre det samme med hvor mange anmeldelser / kommentarer den enkelte film har fået.

Efter at have bladret lidt rundt fandt jeg Stardust. Og hvad ser jeg? Robert DeNiro er med? Ikke nok med det, hans navn er understreget, og ligner noget linkvæsen jeg kan klikke på. Det kan jeg, og der sker lige præcis det jeg havde drømt om. Jeg roder lidt rundt i DeNiro samlingen og ser at han står som instruktør på en af de andre film. Jeg prøver at klikke igen. Og…Yes! Sune, du har gjort dig umage her . Det burde ikke være noget særligt, men hvis du anede hvor mange sites jeg har besøgt hvor den slags mangler. Hatten af for din løsning. Nej, sgu, jeg tager hatten HELT af! Din database er designet til det, så hvad men en søgeside hvor “the moviebuffs” kan specificere søgning til at ramme lige deres interesse? (Skriv Niro i søgelinien, og den finder intet, hvilket betyder at jeg skal lede efter en titel med skuespilleren først før disse herligheder kommer i spil). Giv mig flere indgange, instruktør, år, land, genre, rating, whatever.

Især når dit site har været på banen i et par år og du runder mange hundrede titler, bliver det vigtigt at kunne snævre sin søgning ind, ingen orker at bladre seriøst gennem 376 sider med 18 titler på hver. Overvej også muligheden for at sortere listerne (Alfabetisk, Rating, Premieredato, etc.).

På siden med anmeldelser ville jeg selv overveje at lade første afsnit (Skriv din anmeldelse) bytte plads med selve anmeldelserne.

I min browser klarer de danske bogstaver sig ikke så godt, hvad angår selve anmeldelserne. Alt andet kører fint med æøå, men lige netop ikke anmeldelserne Det kan sikkert skyldes et eller andet i min opsætning, det skal jeg ikke kloge mig på, men det kan muligvis være noget du kan tage højde for, ved at vælge et andet tegnsæt i databasen. Det er i hvert fald møgærgerligt hvis andre oplever det samme, og af den grund opgiver fordi anmeldelserne ligner glyffer.

Er teksten “Plakat for filmen “ ikke overflødig ved mouseover på billederne?

Sort tekst / hvid baggrund. Pænt. Neutralt. Lidt standart-defaultagtigt. Sobert, men set så mange steder, at det alene af den grund nemt kan forekomme lidt kedeligt. Smag er ikke sådan at diskutere, og i sidste ende er man nok bedst tjent med at vælge det man selv har det bedst med.

Håber du kan bruge noget at ovenstående. If not - then don’t!

Jeg synes der er meget godt ved dit site, og at du har et godt fundament at videreudvikle på. Rigtig god fornøjelse og arbejdslyst videre frem.

Med venlig hilsen

t-gaard

Fra Silkeborg
Tilmeldt 26. Feb 10
Fra  Webtouch Skrevet kl. 09:58

Hej t-gaard, først og fremmest, så skal du vide at jeg er dybt imponeret over din (og andres) meget meget fyldestgørende kommentarer til mit indlæg, det er virkelig prisværdigt, så 1000 tak for det.

Du har ret i at navnet ikke klinger så godt sammen med at du finder gamle film også, og jeg vil derfor arbejder hen i mod ikke at brande de gamle film overhovedet, med mindre man specifikt søger på dem, eller, som du selv har prøvet, klikker på et skuespillernavn eller en instruktør.

Vedr. billetter til filmene, som er en ganske naturlig overgang fra at have læst om dem, så arbejder jeg pt. på at få lov til at bruge billetinfo fra de store udbydere af billetsystemer, så den del komme forhåbentlig snart på.

Vedr. forsiden, så vil jeg mget gerne beholde den som den er nu, da jeg netop gerne (som du også selv er inde på) vil opfylde brugernes behov frem for alt andet. Og brugerne har i mine øjne ikke noget at bruge info om siden til, da dette gerne skulle være selvforklarerende. I stedet vil jeg understøtte de ting typer brugerer der primært findes. Folk der klikker og folk der søger. Derfor har forsiden et stort søgefelt til den ene gruppe og de mest sandsynlige film de er interesserede, samt et stort tydeligt link til den anden gruppe. Håber det er forklaring nok på min hensigt med denne side. Du har dog ret i at der ikke helt er oeresstemmelse mellem det man ser på forsiden og det man ser når man klikker på linket, så her vil jeg overveje en forklarende tekst på siden man kommer til efter at have klikket på linket.

Du har ret i at "de mest viste film" er en floskel, jeg har derfor ændret titlen til "populære film" hvilket måske også er søgt for dig og mig, men jeg tror der er nogen der vil søge efter den indgang til filmviden, uden egentlig at skele så meget til hvilken algoritme der ligger bag.

Vedr. stjerner på oversigtsider så vil jeg rigtig gerne have den del med, men jeg vil ikke ligesom andre filmsider jeg er stødt bare vise en random stjerne når der ikke er kommet nogle anmeldelser endnu, og det ser man desværre mange gøre. Men når det vælter ind med anmeldelser, så vil jeg gøre det. Jeg overvejer dog at 2-dele anmeldelses systemet, så man også bare kan give en uforpligtende stjerne uden at skrive en anmeldelse, det har jeg god erfaring med andre steder fra. Kvaliteten bliver bare ikke så høj, langt de fleste film vil lande på 4-5 stjerner så. Hvad synes du/i om den idé ??

Vedr. siden med anmeldelser, så har du helt ret i at anmeldelserne bør stå øverst, det vil jeg rette til snarest.

De forkerte danske bogstaver var en dum fejl, som nu er rettet, den overflødige mouseover tekst er nu fjernet.

Endnu engang mange tak for dine kommentarer, som bestemt er blevet lyttet til og bearbejdet.

/Sune

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)