Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra Scannet til Prestashop

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 2. Nov 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvad ville konsekvensen være af at gå fra  Scannet til en Prestashop løsning. Jeg er meget usikker på konsekvenserne og hvilke ting der kan gøres for at afbløde konsekvenserne.

Er der nogle som kan give et bud på hvordan flytningen laves så Google-optimalt som muligt.

Hvad der skal gøres, hvem der kan gøre det og et bud på hvad sådan noget koster (ved godt at det nok afhænger af shoppens størrelse

PFT

Mick

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 14:31

Hej Mick,

hvis du smider et link til din shop er det nok lidt nemmere at give en pris på :)

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 16:07

Hej.

Send gerne en mail til mail@jesperskov.dk med et link til din nuværende shop, så skal jeg nok komme med nogle input omkring en eventuel konvertering, hvilken pris du kan forvente dig og hvad du evt. skal tænke over.

// Jesper Skov

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 17:11

Nu har du postet denne tråd under "SEO", så jegregner med at du spørger til hvad der vil ske med dine placeringer. Hvis du bare benytter den samme tekst som din gamle webshop, vil begge sider sikkert blive straffet for duplicate content.

Du skal få oprettet 301 redirects fra din gamle side til din nye - så skulle det meste af linkjuicen overføres, samtidig med at du undgår duplicate content.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:58

Emil: DC kan jo kun opstå, hvis den gode mand også ændrer domænenavn ;-) Og det skriver han ikke noget om. Et skift af platform indebærer normalt ikke skift af domæne.

Men ja - det er vigtigt at få redirectet de gamle URL til de nye med en 301 redirect. Og sikre, at den nye platform i øvrigt leverer det, du mangler i den nuværende.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 18:18

Thomas Rosenstand:

Emil: DC kan jo kun opstå, hvis den gode mand også ændrer domænenavn ;-) Og det skriver han ikke noget om. Et skift af platform indebærer normalt ikke skift af domæne.

Men ja - det er vigtigt at få redirectet de gamle URL til de nye med en 301 redirect. Og sikre, at den nye platform i øvrigt leverer det, du mangler i den nuværende.

Det har du helt ret i. Omvendt er der ikke nogle der siger, at det er umuligt at lave den nye linkstruktur så den er ens med den gamle - og dermed igen nye sider = ingen 301 redirect. At det vil være nemmere bare at redirecte til en ny form for linkstruktur er så en anden sag. Historien melder jo heller ikke noget om at linkstrukturen bliver ændret Smile

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 18:40

Emil Blücher:
Historien melder jo heller ikke noget om at linkstrukturen bliver ændret

Jo det gør den da i høj grad! Prestashop har en helt anden URL struktur end ScanNet shoppen, og den kan ikke helt eftergøre den struktur, ScanNets shop har - og det er jo nemmere at hjælpe manden, når vi tager udgangspunkt i de faktuele oplysninger.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 18:49

Hvis sitet er stort nok (hvilket jeg ikke tror det er) er der sikkert nogle der kunne finde på spekulere i at skrive hele URL strukturen om, så samtlige URLs ikke ændrede sig - alene af den grund, at de have så mange kunder, at de ikke ville miste placeringer i søgemaskinerne + kunder, i den tid som det tog, før hele sitet blev gennemcrawlet. Selvom næsten alt linkjuice ryger med ved 301-redirects, er der jo en lille smule der går til spilde. Der er meget få (hvis overhovedet nogle) danske butikker som har så stor omsætning, så disse tanker vil komme på banen - men det er der sikkert i udlandet. Så ser man det helt firkantet, er det ikke en selvfølge at url strukturen ændres ved flytning til en ny platform.

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 18:58

OK - min fejl. Jeg forholdt mig til mandens spørgsmål i stedet for til det generelle på globalt plan. Jeg bøjer mig ydmygt.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 19:07

Så vil jeg følge med, og bøje mig ydmygt over at jeg skrev:

Du skal få oprettet 301 redirects fra din gamle side til din nye - så skulle det meste af linkjuicen overføres, samtidig med at du undgår duplicate content.

i stedet for

Du skal få oprettet 301 redirects fra din gamle side til din nye - så skulle det meste af linkjuicen overføres, samtidig med at du undgår duplicate content, hvis du skifter domæne.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)