Jeg kunne godt tænke mig, at vide hvordan reglerne er for angivelse af moms for nyopstartede enkeltmandsvirksomheder?
Jeg har prøvet at undersøge det, men farer vild på SKATS egen hjemmeside hver gang. Jeg håber nogen vil kunne hjælpe.
Eks.: Lad os sige, at den 1.1.2010 opretter Jens Jensen en hobbyvirksomhed, hvor han sælger vare han selv fremstiller. Hvornår skal Jens Jensen så angive moms til SKAT første gang?
Eks.: Lad os sige, at den 1.1.2010 opretter Jens Jensen en hobbyvirksomhed, hvor han sælger vare han selv fremstiller. Hvornår skal Jens Jensen så angive moms til SKAT første gang?
Det skal indbetales senest 1 måned og 10 dage efter din momsperiode er ovre, dvs. hvis du opretter en virksomhed d. 01.01.2010 udløber momsperioden d. 31.03.2010 og du skal dermed betale senest d. 10.05.2010.
Du skal dog være opmærksom på at det første år altid kører det som kvartalsafregning, men alt efter din omsætning kan dette ændre sig efterfølgende, enten til halvårlig afregning eller månedligt afregning.