Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til køb af webshop - hvad skal jeg være opmærksom på?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Feb 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære allesammen,

Jeg overvejer at købe en webshop, med leverandørliste, varelager, kundelister for en bestemt pris.

Hvad skal jeg være opmærksom på i den henseende? Hvilke faldgruber skal jeg holde øje med?

Jeg har desuden brug for råd omkring følgende:

• Hvordan overtager jeg en webshop? Ren praktik
  • Kan jeg overtage webshoppens cvr nr. eller skal jeg have et nyt som så overtager webshoppen
  • Hvor kan jeg finde oplysninger om domain´s og hvordan man vedligeholder og udvikler en webshop - hvad er godt og hvad er skidt
  • Er der nogen upartisk som jeg kan kontakte, som evt. selv er startet op med en sådan webshop og spørge til råds - og hvormeget koster en sådan?
  • Hvordan tjekker jeg om leverandørlister er ok?
  • Hvordan skaffer jeg leverandører?

Sikke en masse spørgsmål, håber at I har lyst til at hjælpe.

De bedste hilsner

Pia Madsen

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 18:07
Fra Birkerød
Tilmeldt 14. Oct 08
Indlæg ialt: 127
Fra  Biztrader.dk gratis virksomhedsbørs Skrevet kl. 23:00

Det kan også være meget nyttigt at google siden for at se hvor meget bad-will der er om siden, dvs. utilfrese kunder som ytre sig om butikken. Dårlig omtale kan blive en stor kamp efterfølgnede.

I forhold til cvr. nr. osv. kommer det jo meget an på om det er en aktiv handel eller en overtagelse af et selskab. (kommer også lidt an på størrelsen af virksomheden.

Hvis du blot overtager hjemmesidden og løfter denne over i dit eget set-up / cvr. nr. har du ihvertfald ikke nogen historisk i selve selskabet du skal tænke over, skulte/potentielle forpligtelser skat etc.

Biztrader.dk opret gratis salgs annoncer inden for køb og salg af virksomheder. Gratis online virksomhedsbørs.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 23:05

Hej Pia.

Jeg har handlet en del webshops, så jeg kender ret godt til det. Jeg driver også min egen webshop, der hedder BilligeGolfbolde.dk.

Hvis du har lyst kan jeg kigge på det, selvfølgelig diskret, og hurtigt se om det er noget, der er noget værd. Jeg kender til de fleste problemstillinger omkring handel med webshops, så du kan evt. også smide mig en mail, på casperblom at live.dk, hvis der er noget.

Ellers vil jeg anbefale dig som ditbrugtmarked, at få dokumenteret tal om trafikken, omsætning, omkostninger samt indtjening. Og få det med i kontrakten..

Leverandører kan du finde nemt via Google, Amino eller mange andre steder, det kommer ofte an på hvilke produkt det er. Det er svært at sige uden nærmere info.

Mvh.

Casper.

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 03:40
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Undskyld Pia, men det her har ikke noget med denne "sag" at gøre. Det er blot en minde til Casper. 

BilligeGolfbolde.dk ApS ejes af Casper Blom. ? Hvordan det, du har ikke engang et cvr.

Du kan faktisk blive straffet for at bruge ApS når du ikke har et anpartsselskab.

Sorry jeg er lidt pessimist her i nat.

MVH

Bastian

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 12:16

Bamedia:

Undskyld Pia, men det her har ikke noget med denne "sag" at gøre. Det er blot en minde til Casper. 

BilligeGolfbolde.dk ApS ejes af Casper Blom. ? Hvordan det, du har ikke engang et cvr.

Du kan faktisk blive straffet for at bruge ApS når du ikke har et anpartsselskab.

Sorry jeg er lidt pessimist her i nat.

MVH

Bastian

Hej Bastian.

Det gør mig ked af det, når jeg ser indlæg som dine. Hvad er de gode for? Det er logisk at man ikke må skrive når man har et ApS, når man ikke har det..

Der er en grund til det står der, og jeg ville sætte pris på hvis du ikke blandede dig mere i det. Ellers så send mig en PM, så kan vi tage den derover :)

Mvh.

Casper.

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 16:12

Hej Casper.

Du beder mig lige frem ikke og blande mig. Situationen er nu den at du villedere mig og dette er ikke helt lovligt i følge Anpartsselskabsloven.

Jeg kan ikke se du har nogle grund til det står der. Hvad er grunden?

Jeg skriver det får at hjælpe dig, ikke til chikane. Hvis jeg virkelig ville genere dig, havde jeg jo bare fyret en mail afsted til e&s.

§ 2. Anpartsselskaber er pligtige og eneberettigede til i deres navn at benytte ordet "anpartsselskab" eller forkortelsen "ApS".
    Stk. 2. Et anpartsselskabs navn skal tydeligt adskille sig fra navnet på andre virksomheder, der er registrerede i Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. I navnet må ikke optages slægtsnavn, firma, særegent navn på fast ejendom, varemærke, forretningskendetegn og lignende, der ikke tilkommer selskabet, eller noget, som kan forveksles hermed.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 16:22

Hej Bastian.

Det er fint du gør mig opmærksom på det, men kunne du i det mindste ikke have gjort det i en PM?

Der er 0 besøgene på min side lige pt. (udover Bastian), og da den er ved at blive klargjort til PBS så kræver de firmaoplysninger. E&S register er endnu ikke opdateret, men hvis du lige har lidt tålmodighed, så står der snart BilligeGolfbolde ApS. Der var grunden til det.

Og nej, det ville overhovedet ikke genere mig at du sendte mig en mail, tværtimod, det ville nemlig være for at hjælpe mig. Når du vælger at direkte beskylde mig på et åbent forum, for at vildlede dig, så bliver jeg småsur :)

Så der var en grund til det, jeg håber du blev klogere.

Fremover håber jeg du vil stoppe med at skrive her, og så sende en mail eller en PM, det ville jeg sætte pris på :) Tak.

Mvh.

Casper.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)