Jeg er netop ved at opbygge mit websiteBryllupsfotograf og kunne i den forbindelse godt tænke mig nogle gode råd med hensyn til indhold / opbygning o.s.v. Siden er stadigvæk på tegnebordet, så bare skyd løs.
Siden det er en bestemt fag og det ender nok med at man kan vælge imellem en masse som gerne vil byde ind på jobbet. Hva funktioner har du så tænkt dig siden skulle have?
Jeg ville nok anbefale at få et anbefalings system ligesom trustpilot, hvor fotografen kan opfordrer kunden efter endt opgave at rate deres arbejde, eller der sendes en automatisk email ud fra din side, hvis du har noget med registration af opgaven at gøre med. I form af en kort spørgsskema eller lignende.
Dem der så får en god eller suveræn anmeldelse får så x antal gratis eksponeringer på forsiden, vil andre folk gerne have eksponeringer, må de betale.
Du kan samtidig også introducere et billed galleri fra hver fotograf.
Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.
Jeg har efterhånden en del erfaring med udvikling af sådanne niche websites, og min erfaring siger mig at selvom jeg laver noget som er smart, så er det ikke sikkert brugerne ville synes om det :-). I første omgang handler det om at få opsamlet en masse data, og få præsenteret det på en overskuelig måde. Eksempelvis Google Maps.
Vedrørende vudering, så er priserne på fotograering meget forskellig (hobb/proffesionel), så jeg vil i første omgang lave en en funktion så man kan angive hvilke prisklasser man er interesseret i, og om fotografen er hobby fotograf eller proffesionel. Hvordan lyder det?
Jeg har efterhånden en del erfaring med udvikling af sådanne niche websites, og min erfaring siger mig at selvom jeg laver noget som er smart, så er det ikke sikkert brugerne ville synes om det :-).
Det kan selvfølgelig være rigtigt, jeg ville selv være vild med at se anmeldelser af tidligere arbejde.
Casper:
I første omgang handler det om at få opsamlet en masse data, og få præsenteret det på en overskuelig måde. Eksempelvis Google Maps.
Det kunne være en god ide,
Casper:
Vedrørende vudering, så er priserne på fotograering meget forskellig (hobb/proffesionel), så jeg vil i første omgang lave en en funktion så man kan angive hvilke prisklasser man er interesseret i, og om fotografen er hobby fotograf eller proffesionel. Hvordan lyder det?
Det lyder fint, men hvordan vil du gøre det med brugere?
Jeg tænker på fotografer, får de deres eget lille portefølje eller bare kort info såsom kontakt information?
Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.
Det kommer an på hvor meget data jeg får samlet, men det bliver nok med nogle knapper og en AJAX baseret side. Så man kan vælge synligheden af eksempelvis hobby fotografer fra/til.
Hvad med en grafisk præsentation af den demografiske fordeling? Altså, hvor man klikker på landkortet fremfor at lede listen igennem. Det tror jeg vil være en super god ting, hvis evnerne er til det :-)
Starter lige med at sige at jeg synes, det er en super idé, og jeg tror helt sikkert, der er et marked for din tjeneste.
Det jeg synes, der mangler er nogle fotos. Hvorfor ikke lade fotograferne uploade ét eller flere billeder? Så kan dine brugere få et indblik i fotografernes evner, uden at skulle forlade dit site hele tiden.
Som den ser ud i øjeblikket, er der ikke så stor forskel på din tjeneste i forhold til, hvad man kunne finde med en søgning på dgs.dk fx.
Jeg ville i hvert fald sørge for at var nogle bryllupsfotos på forsiden, så brugerne hurtigt kan se, hvad siden handler om og kan bruge dem i deres beslutningsproces.
Helt sikkert. Jeg har læst en masse artikler igennem, og generetl får man ikke noget ud af at vise en masse tilføldige bryllupsbilleder (kunden). Det jeg vil lave er en funktion så man hver fotograf har mulighed for at uploade en helt case. Det skulle give et mere sandfærdigt billede af fotografens egenskaber og priser.
Jeg mener dog stadig at du kunne bruge nogle bryllupsbilleder på forsiden. Sidens nuværende grafiske udtryk lugter ikke rigtigt af bryllup.
Jeg tror det ville gøre siden mere interessant for fotograferne, hvis du får kunderne til at sidde og drømme om deres bryllup. De følelser vækker du ikke uden billeder.