Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster SEO ?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars - fedt projekt!

Det vil kræve rigtig meget at nå ud på alle markeder så du gør klog i ikke at gøre det selv. Dog kan de omtalte bøger stille dig rigtig godt når du skal vælge udbyder.

Fordi vælger du at brande projektet på alle de markeder, vil det sandsynligvis kræve et SEO-firma fra hvert land der kan bygge links osv. til det lokale website. Hvis du skal ud og finde så mange firmaer, vil du umuligt kunne undgå at købe katten i sækken indimellem, da det er svært at sætte sig ind i leverandører på fremmede markeder (been there). Jeg har endnu ikke haft fornøjelsen af at læse SEO 2.0, men SEO-LEX har i hvert fald nogle gode råd til valg af SEO-leverandør.

Prisen på det samlede SEO-arbejde vil jeg helst ikke komme med konkrete tal på, da jeg dels ikke ved om du vil opbygge et website for hvert af disse lande og dels ikke ved hvilken risiko ang. leverandørvalg du ønsker at påtage dig og dels ikke kender til din generelle salgsstrategi. Men billigt bliver det ikke.

Hvis du har budgettet til det kan du bruge Spam-fighters løsning og hyre én til at stå for online marketing generelt. Måske ikke én som hands-on laver arbejdet selv, men som står for kontakten til leverandørerne rundt omkring i Europa og som står for de generelle overvejelser der skal gøres om SEO på hele dit netværk. Ellers bliver det nok en pænt uoverskuelig opgave.

Men alt dette skal naturligvis læses med det forbehold, at jeg formoder, at du på sigt vil have opbygget og markedsført et website til hvert EU-land.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 23:10

Hej Lars

Ethvert tal du sætter af til SEO/markedsføring kan være gyldigt.

Det er betinget af dit ambitionsniveau.

Men jeg kan fornemme at der ikke vil blive trukket på skuldrene af 6-cifrede budgetter til seo/markedsføring
og er produktet i orden vil enhver krone givet ud dertil, komme mangefold igen.

Men det bør jo være i tæt parløb med konkurrent-/markedsanalyser.

Held og lykke med projektet. 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

cpufan:

Ikke helt ... :)

SEO er lidt anderledes end mange andre marketingkanaler på et væsentligt punkt ... 
Synligheden falder ikke linært i forhold til investeringen!

Lad mig forklare ...
Lad os antager at det koster dig 100.000 kroner (i resurser) om året at opnå top rankings (top 3) på dine udvalgte keywords og det så giver 100.000 besøg om året og genererer en indtægt på 400.000 kr. (altså en ROI på 400%).

Hvis du nu i stedet for havde valgt at bruge det halve - 50k i stedet for de 100k, kan du ikke regne med, at det så giver ca. det halve antal besøg, omsætning og den samme gode ROI. Tværtimod! Hvis din investering når ned under den grænse, hvor du kan forblive i toppen af søgeresultaterne, så falder værdien helt til jorden. Hvis en halvering af dit budget betyder, at du i stedet for top 3 ligger på side 2 i Google, så vil det sikkert betyde, at du i steedet for de 100.000 besøg højest får 1.000 og hvis de hver især handler for det samme som i eksemplet ovenfor (4 kr), så giver det kun 4.000 i indtægt på en marketinginvestering på 50k - altså en mega negativ ROI!

Så med andre ord - hvis ikke du afsætter nok resurser til, at trænge godt nok igennem i søgemaskinerne, så kan SEO være fuldkommen spild af penge.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 23:54

Mikkel deMib Svendsen:

cpufan:

Ikke helt ... :)

SEO er lidt anderledes end mange andre marketingkanaler på et væsentligt punkt ... 
Synligheden falder ikke linært i forhold til investeringen!

Lad mig forklare ...
Lad os antager at det koster dig 100.000 kroner (i resurser) om året at opnå top rankings (top 3) på dine udvalgte keywords og det så giver 100.000 besøg om året og genererer en indtægt på 400.000 kr. (altså en ROI på 400%).

Hvis du nu i stedet for havde valgt at bruge det halve - 50k i stedet for de 100k, kan du ikke regne med, at det så giver ca. det halve antal besøg, omsætning og den samme gode ROI. Tværtimod! Hvis din investering når ned under den grænse, hvor du kan forblive i toppen af søgeresultaterne, så falder værdien helt til jorden. Hvis en halvering af dit budget betyder, at du i stedet for top 3 ligger på side 2 i Google, så vil det sikkert betyde, at du i steedet for de 100.000 besøg højest får 1.000 og hvis de hver især handler for det samme som i eksemplet ovenfor (4 kr), så giver det kun 4.000 i indtægt på en marketinginvestering på 50k - altså en mega negativ ROI!

Så med andre ord - hvis ikke du afsætter nok resurser til, at trænge godt nok igennem i søgemaskinerne, så kan SEO være fuldkommen spild af penge.

En god betragtning, men dog ikke helt fyldestgørende, og vi kan nok diskutere længe på den.

Hvis jeg tager udgangspunkt i din betragtning, kan jeg jo så bare argumentere med at krudtet skal indskrænkes til færrere ord at optimere på, således at der  opnåes toplacering på enkelte ord.

Men jeg er træt, og vil undtagelsesvis overgive mig, og blot give dig ret.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:09

Uanset om du vælger at betragte det globalt - for hele din kampagne, eller for de enkelte keywords, så kan du bruge samme model.

Hvis det kræver X resurser, at opnå Y resultater kan du ikke regne med at X/2 = Y/2 - investering og result er ikke linært. Derfor kan det at sætte for svagt ind med for få resurser få en dræbende negativ effekt på resultatet - bundlinien.

Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 06
Indlæg ialt: 947
Skrevet kl. 22:08

Søger også SEO hjælp til kostplanen.dk - I må meget gerne tilføje mig på min MSN simonbrask@hotmail.com hvis i har et godt tilbud til mig.

Held og lykke med det.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)