Hej Lars - fedt projekt! Det vil kræve rigtig meget at nå ud på alle markeder så du gør klog i ikke at gøre det selv. Dog kan de omtalte bøger stille dig rigtig godt når du skal vælge udbyder. Fordi vælger du at brande projektet på alle de markeder, vil det sandsynligvis kræve et SEO-firma fra hvert land der kan bygge links osv. til det lokale website. Hvis du skal ud og finde så mange firmaer, vil du umuligt kunne undgå at købe katten i sækken indimellem, da det er svært at sætte sig ind i leverandører på fremmede markeder (been there). Jeg har endnu ikke haft fornøjelsen af at læse SEO 2.0, men SEO-LEX har i hvert fald nogle gode råd til valg af SEO-leverandør. Prisen på det samlede SEO-arbejde vil jeg helst ikke komme med konkrete tal på, da jeg dels ikke ved om du vil opbygge et website for hvert af disse lande og dels ikke ved hvilken risiko ang. leverandørvalg du ønsker at påtage dig og dels ikke kender til din generelle salgsstrategi. Men billigt bliver det ikke. Hvis du har budgettet til det kan du bruge Spam-fighters løsning og hyre én til at stå for online marketing generelt. Måske ikke én som hands-on laver arbejdet selv, men som står for kontakten til leverandørerne rundt omkring i Europa og som står for de generelle overvejelser der skal gøres om SEO på hele dit netværk. Ellers bliver det nok en pænt uoverskuelig opgave. Men alt dette skal naturligvis læses med det forbehold, at jeg formoder, at du på sigt vil have opbygget og markedsført et website til hvert EU-land. |
Hej Lars
Ethvert tal du sætter af til SEO/markedsføring kan være gyldigt.
Det er betinget af dit ambitionsniveau.
Men jeg kan fornemme at der ikke vil blive trukket på skuldrene af 6-cifrede budgetter til seo/markedsføring
og er produktet i orden vil enhver krone givet ud dertil, komme mangefold igen.
Men det bør jo være i tæt parløb med konkurrent-/markedsanalyser.
Held og lykke med projektet.