Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende motivation

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 27. Feb 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 04:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan,

Jeg vil gerne vide et par ting, før jeg kan "guide" dig. Hvis det er for personligt, så undlad at svare på de spørgsmål som dukker op om lidt.  -:)

• Hvor længe har det stået på?  (mangel på motivation)
  • Er der noget anderledes på hjemmefronten?
  • Når du intet får gjort, hvad foregår der i tankerne?  Er det past, present eller future tanker?
  • Hvor mange timer er du vant til at arbejde om ugen?
  • Dyrker du motion?
  • Er du god til at belønne dig selv, når du har nået et mål?

Som inspiration, så er bogen "Slug Frøen " rigtig god at få skabt nye vaner der er effektive og målbare.

Dårlig samvittighed er tegn på din bevidsthed er ved at handle på følelsen (dårlig samvt.), så i bund og grund skulle der ikke gå ret mange dage før du har fået nok og får handlekraften og viljen igen.

Det er min filosofi, at vejen (processen)  der fører til målet er smuk. At kunne nyde de små stunder under processens faser, er det mest undværlige for målene skifter hele tiden i takt med mine visioner og kompetencer.

Jeg er selv leder og har oplevet perioder som du beskriver. Jeg valgte en sparrings partner i form af en coach, motion og at træde ud af min comfort zone ved at opbygge nyt net-værk/tage til foredrag udenfor interesse områder/meditation max 5-10 min. om morgen for at skabe fokus/mødes & ringes ofte med la familia.

De bedste hilsener,

Leila

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 06:38

Jesper:
Jeg synes dit indlæg er pis og du afsporer så debatten fordi du er ked af min karakter.

Alt handler óm erfaringer, om dem jeg har så kan bruges her, det er noget andet. Og jeg spørger ind til hvad du mener der er så dårligt i mit indlæg, det er netop at forholde sig til alvoren af trådstarters indlæg. Jeg har ikke behov for at profilere mig selv. Læs dine egne indlæg, hvis du tror at hans manglende mod og det han beskriver har noget at gøre med de mål han engang forretningsmæssigt har sat sig, jamen så held og lykke i den retning.

Køb ren argan olie her

Fra Middelfart
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 07:01

Hej

Jeg sidder selv i samme situation, tro mig jeg ved alt om hvad der forgår udenfor mit kontorvindue. Men jeg har kontaktet en psykolog og er ved at finde ud af hvad der sker. Det er en sej vej, men det hjælper helt sikkert.

Hun mener jeg har stress, og ja det er måske et overbrugt ord i øjeblikket, men se tilbage på de sidst år af dit liv, hvordan har det været, hvor meget har du arbejdet osv? Ingen mennesker kan, med 3 børn, arbejde ekstremt meget uden at det på et tidspunkt vil sætte sine spor! Et andet ord er brændt ud, træt, færdig, hjernen siger fra.

En anden tanke er at når man brænder for at være selvstændig og er iværksætter, ja så når tingene køre, løber man nemt surt i det. Man skal have udfordringer og et lille press for at føle man "lever", sådan er man nok bare.

En ferie, ja det kunne måske hjælper det. Det kommer an på hvor meget ferie du har holdt den sidste tid. Er det ved at være længe siden du har trukket stikket ud og slukket mobilen, ville det nok ikke være en dum ide. I hvert fald for at få tingene lidt på afstand. Efter 14 dage har man i hvert fald en masse gå på mod og lyst til at lave noget igen, da man som iværksætter ikke er skabet til at siddet stille. Men det kræver at du lader forretningen blive hjemme. Kun hvis det brænder eller lign skal de kontakte dig hjemmefra.

Jeg tror dog helt sikkert at en psykolog ville være løsningen på lang sigt. Det er kun sundt at få ens liv "kigget lidt efter".

Held og lykke

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:51

• Hvor længe har det stået på?  (mangel på motivation)
  • Er der noget anderledes på hjemmefronten?
  • Når du intet får gjort, hvad foregår der i tankerne?  Er det past, present eller future tanker?
  • Hvor mange timer er du vant til at arbejde om ugen?
  • Dyrker du motion?
  • Er du god til at belønne dig selv, når du har nået et mål?

Gode spørgsmål Leila Big Smile

Har du følelsen af at du ikke selv kan komme videre Jan, vil jeg også foreslå at du søger hjælp/sparring - det kan være en m e g e t svær proces selv at komme ud af.

Det er naturligt for os at køre bilen på værksted når den trænger til et eftersyn og måske trænger til at blive smurt.

Den mulighed kan vi også bruge til os selv, i tilfælde af at vi er kørt fast i en situation eller i vores liv.

Vores personlig behov og styrker er to store motivationsfaktorere - og sørger vi ikke for at opfylde og stimulere behov og styrker i det omfang vi har brug for det, og ressourcer til, så sker det ofte at vi mistrives.

Det at få sat ord på sine personelige behov og styrker er for de fleste en god og positiv oplevelse, og ikke mindst en lettelse.

Få talt med en neutral person om, i hvor høj grad man får taget hånd om, og stimuleret de to områder, og hvordan man kan gøre det endnu mere end man gør idag.  

Har du følelsen af at du er stresset, kan du læse eksempler på stresssymptomer her: http://www.mitsannejeg.dk/Virksomheder/stresssignaler.html

Jeg vil gerne anerkende dig for at du forsøger at gøre noget ved din situation - det gjorde jeg -  og ønsker dig alt det bedste.

Dbh

Sanne

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 10:54

Det du mangler er et par scoops af jack3d, så får du fokus igen

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 21:30

Jeg undskylder hermed uforbeholdent overfor Lagersalg123 - JEN og håber du vil modtage denne.

Jan bragte et emne op, som flere kender til inkl. undertegnede. Min karakter og kommentar skal ses i lyset af, at jeg tror emnet stikker dybt hos mange iværksættere og jeg var skuffet over diskussionen tog en drejning mod hurtige løsninger på punktform. Min erfaring er, at det er nødvendigt først at se indad og derefter beslutte sig for hvilke tiltag der skal tages.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 21:40

Jan Balslev:

Eksempelvis i dag, hvor jeg har været på kontoret fra klokken 9 til 17:30, men absolut intet udrettet - kikker bare apatisk ind i skærmene, sletter endnu en ligegyldig spam mail, kikker lidt på amino, så et par aviser, tjekker aktiekurser og valutakurser. Så har jeg søgt lidt i google. Efter dette kan jeg jo starte forfra med ovenstående uproduktive ligegyldige cirkel. Så er der frokost. Men egentligt arbejde får jeg ikke udrettet noget som helst af.

Tidligere var jeg i stand til at motivere mig selv, sætte mål og arbejde stenhårdt for at nå disse - og glæde mig når målene var nået. Dengang fik jeg udført en mængde arbejde på en enkelt dag - svarende til hvad jeg har lavet de sidste 14 dage. 

Indtil videre kører min virksomhed egentlig ok uden min store indblanding - i frigear, men det varer jo nok ikke evigt. Uanset hvad er den nuværende situuation uudholdelig.

Hvordan kommer jeg ud af denne onde cirkel ? Skal jeg tage en lang ferie eller noget? Den nuværende situation er enormt utilfredsstillende, jeg har dårlig somvittighed når jeg tager hjem fra arbejde, jeg er selvstændig så det er dårlig somvittighed overfor mig selv. Jeg kunne lige så godt have blevet hjemme under dynen i dag. Hvilket slet ikke er morsomt.

Læs bogen "The 4-Hour Workweek" af Timothy Ferriss og læg især mærke til afsnittet "Elimination". Dette er den hurtige vej til mere produktivitet og fokus Smile

Fra København
Tilmeldt 27. Feb 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:36

Egentlig, naar vi svarer ud fra vores egne erfaringer, saa er det terapeutisk set det man kalder for projektion eller i klient forhold overfooringer.

Alt det med effektivitet og performance er en del af livet, men ikke alt. Det er naar man glemmer at forpleje folelses livet samt opretholde de naare baandn saa mister arbejdet sin glans med tiden. Vi er flok mennesker og ja, jeg maa skrive mere om det naar jeg er tilbage.

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)