Nu er det her forum jo forummet hvor man kan finde svaret på ALT, og derfor forsøger jeg mig også omkring kameraere. Jeg skal have købt mig et kamera, og jeg har ingen erfaring indenfor området. Det skal bruges til:
Mit prisniveau går op til ~2500kr, helst under. Jeg er ikke interesseret i at købe det brugt. Jeg har kigget på følgende to kameraere:
Hvilket et bør jeg vælge? Og har I andre forslag? Og i forhold til Olympus E420 og SLR generelt.. SKAL man købe objektiver og alt muligt crap? Eller kan man sagtens bruge det objektiv som det har som standard? |
Jeg har selv været fotograf for både DKBN og CULT det er sjovt så længe det står på men at tage billedere er ikke nået man skal gøre for dem uden selv at have interessen.
og til nattelivet vil jeg klart anbefale et Nikon kamera ja de er lidt dyrer men et kompakt kamera ser så uprof. ud når de bliver lagt op og fordelen ved SLR karmarare er at du kan skyde dine fotos af i formatet RAW og derfor har støre muligheder.
Linsere m.m. er nået man købere efter behov til nattelivet får du ikke brug for nået, det der er en rigtig god til at have er en kanon god bliz til så, til det behov du skriver vil jeg nok have du tænker dig en ekster gang om inden du gør dette.
Det skal komme inden fra og ikke fordi man vil have gratis druk ture for det får du langt fra ikke, jeg brugte i gennemsnit 500 - 1000kr ud over det man fik den gang jeg var det for godt 1 år siden, og her leveret jeg til CULT godt 300 - 500 fotos hver enste weekend og da jeg var hos DKBN leveret jeg ca. samme antal.
Men hvis dit valg og interesse er nok til du valgter at tage billedere i natte livet vil jeg bringe dig 100% held og lykke :)