Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg til Norge - hvad nu ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Dronningmølle
Tilmeldt 21. Jul 08
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg ved godt at der er en del tråde der omhandler salg til andre lande, også norge, men jeg efterlyser erfaringer fra andre der har stået i denne situation:

Vi har en nystartet webshop - www.ameliah.dk - og vi har overhovedet ikke gjort os tanker omkring salg til andre lande, ihvertfald ikke endnu, det kommer jo nok..., men nu har en norsk kunde gennemført en ordre !!

Kunden har gennemført en ganske pæn ordre, i forhold til vores normale leje, og spørgsmålet er:

Skal vi gøre en indsats for at effektuere denne ordre, det vil betyde at vi på en eller enden måde skal trække momsen ud af det beløb kunden jo allerede har "indbetalt", skal vi kontakte kunden og fortælle at fragten bliver et helt andet beløb end der står på vores hjemmeside ? Og hvordan skal vi rent praktisk gøre det ? er PD det nemmeste ? vi bruger webpack idag, og det fungerer udemærket.

Eller skal vi skrive på vores hjemmeside at vi kun sælger til Danmark ?, (det gør jo lidt ondt at skulle afvise kunder)

Erfaringer fra andre med webshops der har prøvet dette modtages meget gerne.

Mvh.

Kasper Bregenborg

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 18:42

Kasper Bregenborg:
Eller skal vi skrive på vores hjemmeside at vi kun sælger til Danmark ?, (det gør jo lidt ondt at skulle afvise kunder)

Ja eller angive omkostningerne, så kunderne ved det. Der er givetvis også noget told på til Norge, det bliver dyrt for kunden.

Køb ren argan olie her

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 18:45

Hej Kasper

Først og fremmest skal du passe meget på med ordrer fra udlandet, da der kan være tale om kreditkort svindel. Især at du nævner, at det er "ganske pæn ordre, i forhold til vores normale leje" får alarmklokkerne til at ringe.

Du bør som minimum tjekke at ip-adressen som ordren er taget fra, også er i Norge, samt google kundens info som tlf., email osv. for at se om du kan finde noget der taler for eller imod, at det er en svindler (f.eks. andre der advarer online). Desuden bør du også tjekke, om kundens navn og adresse er til at slå op i en eller anden norsk version af degulesider.
Disse ting kan måske indikere, om der er tale om svindel.
Hvis du er i tvivl, så er du velkommen til at vidersende ordren til mig (på email eller PM, ikke her offentligt). Så vil jeg gerne give mit bud på, om det er svindel, men jeg kan jo ikke garantere noget.

Lad os antage at ordren er ok.

Hvorfor vil du "fratrække momsen"? Det er ikke momsfrit at sende til Norge. (Jeg er lidt i tvivl hvis det er b2b, altså til en virksomhed)

Hvis ordren er stor nok til, at du har en fornuftig avance når den højere fragt er betalt, så ville jeg personligt lade kunden nøjes med at betale den fragt der ER opkrævt, og glæde mig over et godt salg til Norge, istedet for at bruge tid, og risikere at miste salget, på at opkræve et par hundrede i fragt.
Hvis det er en dårlig forretning for dig, så kan du jo bede kunden betale ekstra, og så må kunden tage stilling til, om det er ok.

Post Danmark er klart det nemmeste, når det bare drejer sig om en enkelt udlandsordre i ny og næ.

Fra Dronningmølle
Tilmeldt 21. Jul 08
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 19:06

Hej Allan

Tak for dit fyldige svar, Jeg kan godt se at det er noget man skal være opmærksom på, jeg tror dog ikke det er tilfældet her, da kunden har knyttet nogle meget produktspecifikke spørgsmål til ordren, i stil med: "passer dette produkt til min hustype" osv..

Mht. momsen. så var det bare mit indtryk, efter at have læst andre tråde om emnet, at man skal sælge "momsfrit" til norge, hvorefter den norske stat selv opkræver momsen, er det ikke korrekt ?

Mht. fragten, så er ordren ikke større end at hvis vi skulle betale fragten til norge, så ville der ikke være nogen fortjeneste tilbage..., så vi ville være nødt til at opkræve ekstra fragtomkostninger, men det kunne måske gøres som efterkrav ?

Til "lagersalg123": klart der skal gøres opmærksom på at den opkrævede fragt kun gælder salg i danmark.

Endnu engang tak for jeres svar.'

Mvh.

Kasper Bregenborg

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:48

Kasper Bregenborg:
Mht. momsen. så var det bare mit indtryk, efter at have læst andre tråde om emnet, at man skal sælge "momsfrit" til norge, hvorefter den norske stat selv opkræver momsen, er det ikke korrekt ?

Jo Yes

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 23:23

Jeg må tage mine ord i mig igen vedr. salg til Norge. Jeg troede faktisk at de grundet EØS blev sidestillet med et EU land. Men kan godt se at det ikke er tilfældes.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:30

Det kan jo være at den for meget indbetalte moms passer med den ekstra fragt Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Hellerup
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 11:14

Hej Kasper,

CS Logistics kan sende ordren for dig med kurér til fordelagtige priser.

Send mig oplysning om vægt, værdi og volume - Så vil jeg give dig et tilbud på DHL til Norge.

Kontakt mig på ki@cslogistics.dk eller 27834402.

Med venlig hilsen

Karsten Ipsen

CS Logistics

Med venlig hilsen - Karsten Ipsen - CS Logistics | Tel 27834402 | ki@cslogistics.dk |

Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:51

Hej...

sad lige og læste denne tråd, og ved godt det er et stykke tid siden at der har været debat om dette.

Jeg bor selv i Norge, så jeg kender da lidt til deres systemer heroppe.

Men hvis det skulle være, at du fik en ordre fra Norge igen, og du ønsker at kontrollere hvem de er. Så er det norske svar for "De gule sider" www.1881.no der skulle du kunne finde alt om dem. ellers kan du google dem, for i Norge er det offentlig hvad man tjener. (www.skattelister.no)

Hvis man sender en pakke til Norge med afsender som firma, så vil der blive opkrevet told af køber. Men sender man som "privat" så går den lige igennem!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)