Hej Vivi
Jeg sidder til dagligt med en masse Adwords kontoer hvor loftet pr. dag er fuldstændig forskelligt. Beløbet i sig selv er ikke så vigtigt. Har du et loft på 50 kr. pr. dag som ikke afgiver en fortjeneste på min. 50 kr. er det mildest sagt spild af arbejde - det samme hvis du har loft på 5000 kr. som ikke afgiver en fortjeneste på min. 5000 kr.
Det hele handler om lønsomhed.
Problemet ligger i, at det kan tage tid at finde de søgeord som rent faktisk afgiver salg. Bedste måde er illustere det på, er hvis du ser dine søgeord som en tragtmodel. Du starter meget bredt med mange forskellige søgeord, og sluser det ind til at finde de søgeord som sælger af h til.Husk at få opsat salgssporing!
Det klart jo højere dit budget, jo hurtigere finder du de søgeord som giver mest salg. Men derfor skal man ikke gå bankerupt inden man overhovedet er kommet igang. Find derfor et niveau som du vil have råd til at bruge, og effektivisere så ud fra dette. Når tiden er inde til, at du kan se det begynder at gå bedre med dine kampagner, så kan man begynde at skrue budgettet op, for at se om de ekstra klik man vil få - rent faktisk giver flere salg.
Men tænk på lønsomhed, det er så vigtigt i det her spil. Og så det bare derud af