Hej Alle,
Mvh/ Mikkel |
Hej Mikkel,
http://www.google.com/analytics/ er din ven til det du efterspørger, og er gratis at bruge. :-)
Hej Alle,
Mvh/ Mikkel |
Hej Mikkel, |
Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner
Hej Dennis Du skal opsætte Google Analytics, dette er et af Google produkter som er gratis at benytte. Herfra kan du bl.a. se hvor konverteringerne kommer fra og hvor stor din omsætning er på de forskellige kilder. Du får også et hav af andre nøgletal som du kan bruge til at forbedre din forretning, så se at få det op i en fart, så du kan begynde at tracke tallene. |
Til generel sporing kan du bruge google analytics, som de andre nævner. Hvis du vil måle konverteringer fra adwords, så kan du bruge konverteringssporing. |
Hej Dennis Jeg ville gøre som Pink anbefaler. På den måde kan du også sammenligne, hvor god trafik du får fra fx AdWords i forhold til besøgende der kommer direkte fra google (og dine andre kilder). GA kan give dig det fulde overblik. Hvis du har SEO-sider (søgemaskineoptimeret sider) så kan du også få GA til at rapportere, hvor stor en værdi de bidrager med til dit website/salg. Chrilles - Google Analytics Specialist :-) |
Hej Mikkel I standardopsætningen er Google Analytics IKKE godt nok til CPA (Cost per Action) aftaler som der er tale om her. Dvs. marketing bureauet snyder sig selv hvis de går med til det. Det der er mest fair og simpelt er at bruge salgsporingskoden fra Google Adwords. Eksempelvis vil følgende brugeradfærd IKKE blive tilskrevet Adwordskampagnen i en standard Analytics opsætning. 1) Brugeren lander på dit dit site www.ditfirma.dk via Adwords annoncen 2) Brugeren overvejer en uge, og kommer derefter tilbage efter en googling på dit brand "ditfirma" og køber. Dette salg vil tilskrives Google Organic for søgeordet "ditfirma".
Alternativt kan du bruge en service som Open-X eller lignende beregnet til affiliate tracking. Eller lave en landingsside hvor du med "setCustomVar" tagger brugeren med den pågældende kampagne. Mvh Jesper Jørgensen, Deducta Online Marketing
|