Kære med-aminoer, Når man spiser på en etnisk restaurant, hvad betyder musikken så for oplevelsen? Bør det være etnisk musik af samme oprindelse som menukortet? Instrumentalmusik? Må det være rytmisk, eller skal det blot lægge sig som en blød dyne i baggrunden? Skal man spille samme slags musik hele tiden (frokost- eftermiddag-aften) Og hvad med levende orkester? Betyder det noget? - Ja, betyder musikken overhovedet noget i dit valg af restaurant??? Kom endelig med indput - for det er jo jer, der skal spise der :) På forhånd tak for hjælpen. Marianne |
Hej Marianne,
Jeg synes det er fedt når musikken har samme oprindelse som resten af restauranten, da det giver den bedste helhedsoplevelse. Om det så er instrumentalt eller en "blød dyne" det betyder ikke så meget, og kan måske med fordel blandes? Måske kunne man så have noget live en gang imellem f.eks. en gang om ugen. Jeg sammenligner med en etiopisk restaurant jeg ofte besøgte engang i udlandet, hvor der var en mand der spillede guitar og sang hver torsdag - musik i stil med restaurantens ånd. Det trak ihvertfald gæster til, og stemningen var altid i top om torsdagen. Resten af dagene var der rolig afdæmpet musik, men stadig i samme stil. Men fordi musikken hang sammen med indretningen og menukortet, så gav det en rigtig god helhedsoplevelse.
Det er min mening
Mvh Camilla