Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Musik i etnisk restaurant

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Brix
Tilmeldt 18. Feb 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære med-aminoer,

Når man spiser på en etnisk restaurant, hvad betyder musikken så for oplevelsen?

Bør det være etnisk musik af samme oprindelse som menukortet? Instrumentalmusik?  Må det være rytmisk, eller skal det blot lægge sig som en blød dyne i baggrunden? Skal man spille samme slags musik hele tiden (frokost- eftermiddag-aften) Og hvad med levende orkester? Betyder det noget? - Ja, betyder musikken overhovedet noget i dit valg af restaurant???

Kom endelig med indput - for det er jo jer, der skal spise der :)

På forhånd tak for hjælpen.

Marianne

Tilmeldt 24. Sep 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 09:30

Hej Marianne,

Jeg synes det er fedt når musikken har samme oprindelse som resten af restauranten, da det giver den bedste helhedsoplevelse. Om det så er instrumentalt eller en "blød dyne" det betyder ikke så meget, og kan måske med fordel blandes? Måske kunne man så have noget live en gang imellem f.eks. en gang om ugen. Jeg sammenligner med en etiopisk restaurant jeg ofte besøgte engang i udlandet, hvor der var en mand der spillede guitar og sang hver torsdag - musik i stil med restaurantens ånd. Det trak ihvertfald gæster til, og stemningen var altid i top om torsdagen. Resten af dagene var der rolig afdæmpet musik, men stadig i samme stil. Men fordi musikken hang sammen med indretningen og menukortet, så gav det en rigtig god helhedsoplevelse.

Det er min mening Smile

Mvh Camilla

Te, kaffe og delikatesser på teacup.dk

Fra Skanderborg
Tilmeldt 9. Sep 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 12:02

Hej Marianne,

jeg er helt enig med Camilla - det handler om helhedsoplevelsen. Det er derfor sanse-markedsføring vinder mere og mere frem. Nogle er lidt nervøse for den tendens og mener det er manipulation, men jeg hører til dem der synes det er skønt, når der gjort noget for at skabe en helhedsoplevelse og få mig til at føle mig godt tilpas - og det er begrænset hvor meget man kan manipulere mig til at købe fordi det dufter godt, lyder godt, føles rart og/eller ser godt ud.

Netop for en restaurant mener jeg det er vigtigt at involvere så mange sanser som muligt. Jeg spiser meget ude og vender tit og ofte tilbage til den samme italienske restaurant. Der dufter af friskbagt pizza, jeg kan se ud i køkkenet og høre kokkene småskændes på italiensk, indretningen er italiensk, menukortet er på italiensk med danske "undertekster" og der er italiensk baggrundsmusik. Det er gennemført og autentisk uden at være corny, og jeg er altid i godt humør når jeg forlader stedet.

Musikken er en vigtig del af stemningen, men den skal ikke dominere. Når man er ude og spise er det jo normalt i godt selskab, og det er irriterende, hvis man skal hæve stemmen for at overdøve musikken. Til gengæld må den gerne være lige præcis så høj, at nabobordet ikke kan følge med i ens samtale.

Hilsen
Linda

Vil du have flere kunder?
www.lt-marketing.dk

Fra Brix
Tilmeldt 18. Feb 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:23

Tak for svar.

M

Fra København Ø
Tilmeldt 26. Apr 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:49

Når man besøger en hvilken som helst virksomhed, restaurationer som detailhandel, er det vigtigt, at profilen er gennemtænkt. Mange stopper desværre ved det visuelle. Et smart grafisk logo. Nogle gange en god hjemmeside. Hos restauranter er man en del af et interaktionsmiljø; derfor er det også vigtigt, at alle detaljer hænger sammen, så gæsten får den bedst mulige helhedsoplevelse - ligesom de forrige indlæg har lagt vægt på.

Vi lever idag i et multietnisk samfund, og integration er et nøgleord. Hvis jeres restaurant gerne vil have en moderne profil, er det vigtigt at I holder fast i jeres traditionelle værdiger - det er jo det man forventer, når man går på etnisk restaurant - men samtidig signalerer, at vi lever i 2010. Derfor ville mit bud på god musik være noget musik som passer til omgivelserne i restauranten. Fra menukort over indretning til betjening og grastronomisk overvejelse.

Hvis musikken skal være nutidig, er mit konkrete bud på god underlægnigsmusik, noget der blander kulturarven med et universelt snit. Det kan være at man tager udgangspunkt i et etnisk orienteret lydbillede, og blander det med nogle afslappende lounge-agtige let pulserende rytmer. Noget såkaldt ambience, som betyder, at det blander sig i sine omgivelser, uden at dominere. Noget let stilfuldt og minimalistisk, giver også et indtryk af vision.

Håber du kan bruge det til noget.

VH Jeppe

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)