Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ikke momsregistreret med 2 mand bag?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peter, det er ikke mig som skal stå registreret bag dette firma - da jeg har andet.

Men da vi jo kun vil have indtægter, og få udgifter - så er det jo direkte dumt at lade sig momsregistrere, hvis man kan holde sig under de 50.000.

Hvorfor er det at du ikke kan se en lovlig måde at gøre det på? Vi skriver jo bare en faktura til vores partner, uden moms, med den avance vi er berettigede til??

// Jesper Skov

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 17:13
Kan du ikke forklare liiidt mere om hvad det er for noget du vil ?..

Jeg kan slet ikke se det.. Altså..du vil sælge et produkt, som du ikke selv har købt ?.. men du sælger det "for" den der har vareren.. Og så får DU den avance der er på produktet ?..

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Fra  Userturn Skrevet kl. 17:33
Dato: 05-11-2006 17:12:42
Forfatter: Fraende Media
Kan du ikke forklare liiidt mere om hvad det er for noget du vil ?..

Ja - det er da spændende :-)

På den simple måde, så alle kan være med; vi formidler kundekontakten, giver den videre og høster en avance.

// Jesper Skov

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 18:16
Jesper -> Jeg prøver lige at forstå...

Du bliver kontaktet af virksomhed A, som skal bruge et produkt. Du finder virksomhed B, som kan levere produktet, og beder B om at fakturere A direkte. Herefter fakturerer du også A for et beløb, som du fastsætter. Korrekt?

I så fald er der ingen økonomisk forskel på om du er momsregistreret eller ej. Der er kun bøvl med at skulle forklare virksomhed A hvorfor der ikke er moms på din ydelse.

Et par andre problemer, som jeg lige ser i dit koncept:

1. Virksomhed A vil i så fald se, hvad virksomhed B tager for en ydelse/et produkt og får samtidig kontaktoplysningerne. Næste gang vil de sikkert gå direkte til virksomhed B.
2. Det er meget få virksomheder, der er villige til at fakturere en tredje part uden faktisk at have haft kontakt til vedkommende. Jeg véd da i hvert fald, at jeg ikke selv gør det (mere)
3. Hvad er gevinsten for virksomhed B?
4. Hvad dækker din egen avance?

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 18:18
Hvis du høster en avance så sender du også en faktura. Ellers berigtiger betaleren det bare som A eller B-indkomst og I eller hvem der nu står bag bliver beskattet af hele honoraret uden fradrag for udgifter. Hvis betaleren er momsregistreret kan jeg helt ærligt ikke se problemet.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Fra  Userturn Skrevet kl. 18:38
Vi "sælger" produkter fra en webshop. Når vi modtager en bestilling, sender vi den videre til vores samarbejdspartner, som sørger for at sende varen pr. efterkrav. Derefter kan vi så sende en faktura på vores faste avance til vores samarbejdspartner.

Men det vi gerne vil have svar på; hvordan deler vi de penge vi tjener imellem os?

// Jesper Skov

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 18:45
Uden at tage brødet ud af revisorernes munde, så vil jeg antage, at i simpelthen bare tager halvdelen hver (eller hvad i nu måtte mene er rimelig fordeling) og indberetter dette til skattefar som B-indkomst ved skatteårets udløb.

Har I fat i leverandører, der vil tage risikoen ved at skulle sende direkte til jeres kunder? Hvem betaler forgæves fragt, hvis kunden fortryder? Sælger I til private eller virksomheder?

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Fra  Userturn Skrevet kl. 18:49
Dato: 05-11-2006 18:45:15
Forfatter: pbtryk.dk
Uden at tage brødet ud af revisorernes munde, så vil jeg antage, at i simpelthen bare tager halvdelen hver (eller hvad i nu måtte mene er rimelig fordeling) og indberetter dette til skattefar som B-indkomst ved skatteårets udløb.

Har I fat i leverandører, der vil tage risikoen ved at skulle sende direkte til jeres kunder? Hvem betaler forgæves fragt, hvis kunden fortryder? Sælger I til private eller virksomheder?

Tror simpelthen også bare, det er det som vi gør. Tak for det. Men alt det andet med risiko, fragt, fortrydelsesret osv - det skal vi nok finde en god løsning på :-)

// Jesper Skov

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:30
Dato: 05-11-2006 18:45:15 Forfatter: pbtryk.dk Uden at tage brødet ud af revisorernes munde, så vil jeg antage, at i simpelthen bare tager halvdelen hver (eller hvad i nu måtte mene er rimelig fordeling) og indberetter dette til skattefar som B-indkomst ved skatteårets udløb.

Vh
Peter

Det er helt korrekt. Skattemyndighederne (eller andre) blander sig som udgangspunkt ikke i hvordan I fordeler overskuddet i mellem jer. Der kan dog meget være nogle udgifter som udelukkende ligger hos jer privat. Dvs. at I laver et regnskab for jeres interessentskabsandel hver især. Dispositioner i virksomhedsordningen er eks. noget I laver hver især for hver jeres overskudsandel, på samme måde som havde I drevet en personlig virksomhed.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)