Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP med franchaise !! vigtigt til i morgen !!!

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

de sælger den ene som tomt lokale, med mulighed for franchaise da de flytter til større lokaler på amager. 

som situationen ser ud er vi enige om at det er formange penge at betale.

men man for man adgang til cykler der sælges som friske boller hos bageren. 

hvad skal jeg gøre. 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Thebikemanis:
Skal jeg tilbyde dem at jeg beholde mit navn, men sælger deres vare der står deres navn på, men samtidig har jeg også mine egne vare, og så passer jeg mig selv?? 

Nu kan det være svært at give et entydigt svar lige på det. Hvis det var mig, så ville jeg sige jeg lige ville tænke en uge mere, og så gøre en indsats for at se om jeg selv kunne få de varer ind.

Hvis du er interesseret, så send mig en PB og så kan jeg undersøge mulighederne for dig med det produkt som de agentur på, hvis de har det, det er sjældent at nogle med 2 butikker har eneforhandling uden bred repræsentation eller forhandlernet.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Thebikemanis:
men man for man adgang til cykler der sælges som friske boller hos bageren. 

Hvad er det for nogle cykler? skriv det i en privat besked til mig hvis ikke du vil ud med det her.

 

Køb ren argan olie her

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været i en stor franchisekæde hvor der ligger over 100 butikker bag , der lå franchise afgiften på 6-10 % af butikkens omsætning udregnet fra omsætnings historik og marked analyser.

Den butik jeg var i omsatte vi for langt over 10 milioner om året vi lå på 6 % for administration. bag.

15% er helt ude i skoven , du skal jo også kigge på hvad du får for de 15 % , er der bogførings afdeling  , lagerstyring så du slipper for eget stort lager mm.

 

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må give Morten ret her, for den pris/% du betaler til franchise giver skal afspejles i at det tilvejebringer x antal ydelser, men når det er sagt er det jo også forståeligt at de ligger så højt på procenten, når der kun er 2 butikker. Jeg tænker hvad så når der kommer flere butikker på, falder din % så? og er du sikret et område hvor der ikke kan placeres andre butikker med samme produkter? Hvilke indkøbsmuligheder er der, som en anden skrev, er der fordele ved fælles indkøb, eller oppebærer du selv både lager, risiko, drift etc.?

som det er også er nævnt, så et agentur på kun 2 butikker er ikke meget, men igen det kommer an på brandet, og du kan komme langt for opstart i eget navn og med egne mærker.

MJ

Gratis kaffe til dine kunder - www.intel-ad.com

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle som tidligere franchisetager i en stor dansk kæde vil jeg mene du skal skynde dig væk.

Prøv at vende om hvad du får for pengene, det er der stor forskel på i de forskellige koncepter.

Som jeg læser dit indlæg, skal du betale 15% for at købe nogle varer som de forhandler samt overtage et lokale der er blevet for småt til dem selv.

Der ud over skal du have deres godkendelse til at tage andre produkter ind.

Tror du du får lov til at tage konkurrende produkter til deres agentur.?

Jeg kan ikke se der står nogen steder at de sørger for oplæring, markedsføring, koncept (det er også svært med kun 1 butik) sparring, uddanelse, indkøbs fordele, mm.

Hvis jeg var dig ville jeg foreslå dem en samarbejde hvor du:

1. Bruger deres navn, hvis ellers det er et godt et. Betaler et fast beløb for dette (lavt) som kan reguleres op efter  nogle omsætnings aftaler

2. Er frit stillet mht. produkter du kan fører i forretningen

3. en kort opsigelse periode for både dig og dem. Så kan du kalde din biks hvad du vil hvis samarbejdet ikke fungere. Og være frit stillet i såfald.

Jeg vil klart anbefale dig at kigge på rundt på http://www.franchiseforeningen.dk/ der står meget mere om emnet.

Og så vil jeg lige sige at du kan få Fandens meget reklame for kr. 300.000

Held og Lykke

Thomas Bonde

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

MJ:

Jeg må give Morten ret her, for den pris/% du betaler til franchise giver skal afspejles i at det tilvejebringer x antal ydelser, men når det er sagt er det jo også forståeligt at de ligger så højt på procenten, når der kun er 2 butikker.

Hej MJ

Når man starter en Franchise Kæde er der en masse opstarts udgifter, det skal de første Franchistager da ikke betale, så procenten skal være den rigtige fra starten.

Udgifterne ved opstart er franchisgivers investering, som bliver tjent hjem efterhånden som franchisetagerne tjener en masse penge / omsætter en masse alt efter aftalerne.

Mvh.

Thomas Bonde

 

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakub Slusarek:

Altså jeg får ikke mere end beskrevet i første indlæg af mig, 

 men når jeg går rundt og regne mener jeg at 5% vil være ok, især til nystart . man kan jo altid forhandle, men mit firma består af 3 dele webshop. mobile service ydelser og en butik i fremtiden , skal jeg så betale dem franchise for hele firmaets omsætning eller kun for buttiken?? 

 takker 



Det vil være en forhandling, men omsætter du for kr. 200.000 i din webshop/mobile service som ikke har noget med det du skal overtage at gøre minder det mig om dummebøde på kr. 30.000 om året.

Jeg vil så gætte på at de synes at du skal kører det hele sammen, det ville jeg også hvis det var mig der sad på den anden side af bordet. Ingen risiko, kun fortjenste. Det ville da være dejligt.  

Thomas

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ang. %-satsen, så kan jeg kun bakke op om de andre herinde.... 15-20% af omsætningen er ikke unormalt, når vi taler detailhandel...

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også prøve : www.franchisepartner.dk som Bo Zoffmann står bag eller er en del af. Han har skrevet en del om emmenet, og skriver også her inde en gang i mellem.

Thomas

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)