Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne-stridigheder HJÆLP

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har tilbage i 2007 købt et domæne navn, som samtidigt er navnet på mit firma. Navnet på domænet kan jeg ikke skirve her, da jeg ligger i forhandlinger med ejeren. Men domænet (og firmaet) hedder noget i retningen www.####ime.dk - egentlig ville jeg gerne have haft samme navn, blot med n på endelsen: www.####imen.dk. Det kunne dog ikke lade sig gøre, da domænet var købt. Nu, tre år senere, er jeg ved at være oppe at køre med mit firma, og har set, at domænet stadig er optaget. Det har det været lige siden, men status på det er "deaktiveret".

Jeg slog ejeren op i dandomain og tog kontakt pr, mail. Vi havde en kort samtale pr. mail over tre dage: Først spurgte jeg om ejeren ville sælge et af sine domæner. Ejer svarede promte(pr. mail): Hvilket? Jeg svarede at det drejede sig om www.####imen.dk. Ejer svarede igen promte: Jeg har selv planer, men hvad vil du bruge det til? Jeg forklarede hvad min hensigt var, nemlig at lave et bureau til løst/fast arbejdere. Siden da har jeg intet hørt, og vil virkelig gerne have det domæne. Jeg har skrevet tre gange siden, men ejer svarer (i modsætning til tidligere) overhovedet ikke. Hvad kan jeg gøre - er domæneklagenævnet overhovedet en mulighed, eller må jeg bare punge ud og tilbyde ejer en høj pris (hvilket jeg kunne have mistanke til at ejer håber)?

HJÆLP - hvad gør jeg?!

Fra Odense
Tilmeldt 9. Dec 08
Skrevet kl. 22:55

Skal lige tilføje, at jeg ingen erfaring har med domæneklagenævnet, og hører gerne, hvis nogen har gode input, hvad det angår.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:19

Morten Nicolaisen:

Hvad kan jeg gøre - er domæneklagenævnet overhovedet en mulighed, eller må jeg bare punge ud og tilbyde ejer en høj pris (hvilket jeg kunne have mistanke til at ejer håber)?

Betale ved kasse et... Du var for sent ude...

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:22

Nu oplyser du ikke hvlken dmæne det der er flere sager inde på denne side du finder sikkert en sag der ligner din http://www.domæneklager.dk/

Domæne lovgivning  https://www.dk-hostmaster.dk/fileadmin/filer/pdf/DIFO/REGLER_OM_KLAGENAEVN_FOR_INTERNETDOMAENENAVNE.pdf

jeg synes måske du skal bruge din tid og kræfter på din forretning og finde dit eget unikke domæne navn der er ledig det kan koste mange kræfter , der kan bruges bedre , end en domæne sag koster i kræfter

kun vis du har dit eget varemærke og det er  slået fast og de har domænet , synes jeg du skal køre en domæne sag  , er min mening

Det kan blive dyrt at købe et domæne af af en "domæne haj" ,

vis han er til til at snakke med om prisen og det har du råd til så køb det  , ellers find dit eget unikke navn.

Ellers en god søndag aften og brug din energi positivt bl.a skaffe gode kontakter i dette her forum og bruge tiden kun på at skaffe kunder og tænk positivt , så kommer pengene

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Odense
Tilmeldt 9. Dec 08
Skrevet kl. 23:39

Tak for dit svar... Og god energi, der kommer fra dig. Det er et begrundet, og et nuanceret svar du poste (imodsætning til det forrige :o) som var knap så gennemarbejdet).

Jeg vil i første omgang se, om ikke han reagerer på et bud, men hvad skal sådan et lyde på ud fra ovenstående beskrivelse? 1000 - 5000 - 10000 - 15000 kr.?

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 23:43

Morten Nicolaisen:

Tak for dit svar... Og god energi, der kommer fra dig. Det er et begrundet, og et nuanceret svar du poste (imodsætning til det forrige :o) som var knap så gennemarbejdet).

Jeg vil i første omgang se, om ikke han reagerer på et bud, men hvad skal sådan et lyde på ud fra ovenstående beskrivelse? 1000 - 5000 - 10000 - 15000 kr.?

Jeg ville tilbyde ham 3000. Han skal ikke have for høje forventninger til domænet. Han kan hurtig blive grisk og slå bakgear. 3000 er ikke et latterligt bud men heller ikke vildt meget. Men det er vel et godt udgangspunkts. så kan det være han siger  10.000 også kan i mødes et sted imellem der. Ihvertfal ikke gå for højt :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Morten Nicolaisen:

Hva havde du forventet af svar? At du bare kunne overtage et andet domæne, fordi du selv mener du er mere berettiget til det? Og at vi bakker dig op i det?

Du er tydeligt for sent ude, og så er der kun to veje at gå. Enten at betale eller os glemme domænet. Alt det der lusk med, at forsøge at "stjæle" et domæne fra andre giver ingen succes. Ellers googler du bare Orango, og ser den risiko du evt tager...

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 23:50

Fashion-Seller:

Morten Nicolaisen:

Hva havde du forventet af svar? At du bare kunne overtage et andet domæne, fordi du selv mener du er mere berettiget til det? Og at vi bakker dig op i det?

Du er tydeligt for sent ude, og så er der kun to veje at gå. Enten at betale eller os glemme domænet. Alt det der lusk med, at forsøge at "stjæle" et domæne fra andre giver ingen succes. Ellers googler du bare Orango, og ser den risiko du evt tager...

Du kunne jo have skrevet dette istedet for dit første indlæg?

Dressur rytter søger sponsor 

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:53

Cawi:

Du kunne jo have skrevet dette istedet for dit første indlæg?

Nu er det vel ik længden på et indlæg, som er afgørende men pointen... Men ja det kunne jeg vel, men konklussion er nøjagtig den samme...

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 23:53

Orango, KLONK er vist andre sager end denne.

Domæneklagenævnet har sagt  dit firmanavn = dit domæne. Manden har ladet det udløbe, så han kan formentlig ikke godtgøre nogen rimelig interesse i det. Byd de 3.000 og lav en klage hvis det bliver for dyrt. 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)