Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man købe en andens virksomhed uden et cvr nummer?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej amino'er

Af ren nysgerrighed kom jeg til at tænke på om man som under 18 årige kan købe en virksomhed/website uden at have et cvr nummer eller skulle igennem SKAT med købet?

Hvis f. eks virksomheden/websitet koster:

Under 50.000,- DKK

Over 50.000,-DKK

På forhånd tak for jeres kloge ord - go aften!

Mvh. Thomas De Oliveira

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 19:23

Tror du skal have et ApS.

Få eksempel din far til at stifte et ApS og køb alle anparterne og ansæt ham som direktør. Du driver så firmaet.

Hvis du vil i gang Smile 

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 19:28

Simon:

Tror du skal have et ApS.

Få eksempel din far til at stifte et ApS og køb alle anparterne og ansæt ham som direktør. Du driver så firmaet.

Hvis du vil i gang Smile 

Jeg tror ikke helt du forstår pointen i mit spørgsmål - som jeg også beskriver er det et spørgsmål af ren nysgerrighed....

Ang. at stifte et ApS, så starter jeg lige så stille op Yes

Mvh. Thomas De Oliveira

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:33

Thomas,

Det er ikke prisen på butikken der er det afgørende for om købet er muligt.

Hvis du er under 15 år: Ingen mulighed for selv at købe virksomhed overhovedet

15 - 18 år. Du kan i princippet disponere over midler som du selv har tjent og an derfor i princippet købe en virksomhed.

MEN

udfordringen ligger så i om omsætningen overstiger grænsen for, hvornår man skal være momsregistreret og om  man som 15-18 åring kan få den registrering......

Så lidt sat på spidsen - som 15 åring kan du i princippet købe en virksomhed for 100.000 kr men risikere at du ikke må omsætte for mere end max 50.000 kr. over en periode på 12 måneder.....

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 19:39

Henrik Krogh:

Thomas,

Det er ikke prisen på butikken der er det afgørende for om købet er muligt.

Hvis du er under 15 år: Ingen mulighed for selv at købe virksomhed overhovedet

15 - 18 år. Du kan i princippet disponere over midler som du selv har tjent og an derfor i princippet købe en virksomhed.

MEN

udfordringen ligger så i om omsætningen overstiger grænsen for, hvornår man skal være momsregistreret og om  man som 15-18 åring kan få den registrering......

Så lidt sat på spidsen - som 15 åring kan du i princippet købe en virksomhed for 100.000 kr men risikere at du ikke må omsætte for mere end max 50.000 kr. over en periode på 12 måneder.....

Hvad så hvis virksomheden man ville købe ikke er en virksomheden, et website uden et cvr nummer og dermed ikke er en virksomhed? - så kan der vel ikke være nogen problemer med det? det er vel det samme som at købe en cykel over dba ?

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 21:12

F. eks hvis man skal købe et website, og beløbet er over 50.000,- eller under, er det så noget man skal have igennem SKAT eller kan det foregå privat?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:21

SKAT er kun interesseret hvis du driver forretning. Det at du køber en hjemmeside er ikke interessant for SKAT. Det er først når du begynder at drive forretning at de vågner op. 50.000 kr i omsætning over en periode på 12 måneder  medfører momsregistrering som jeg ved du er opmærksom på.

Men fra dag 1  skal du i princippet  selvangive fra din første tjente krone. Hvis du har et underskud kan du vælge at selvangive underskuddet.

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 21:32

Henrik Krogh:

SKAT er kun interesseret hvis du driver forretning. Det at du køber en hjemmeside er ikke interessant for SKAT. Det er først når du begynder at drive forretning at de vågner op. 50.000 kr i omsætning over en periode på 12 måneder  medfører momsregistrering som jeg ved du er opmærksom på.

Men fra dag 1  skal du i princippet  selvangive fra din første tjente krone. Hvis du har et underskud kan du vælge at selvangive underskuddet.

Tak for svaret. Det giver en god mening.. Yes

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)