Hej aminoer Inspireret af tidligere indlæg, leger jeg lidt med tanken om følgende: Leje af fysisk butik i bedst beliggende strøg/storcenter , hvor eksisterende webshops kan "leje" en lille stand - hvor et udvalg af webshoppens produkter kan udstilles - reklame materiale og visitkort kan uddeles - salg/bestilling af webshoppens produkter - PC,ere stilles til rådighed , så kunden kan sidde i indrettet cafemiljø i butikken og bestille direkte på den enkelte webshops hjemmeside - og vi hjælper kunden hvis der er behov for det. - kunden kan bestille varerne til levering i butikken, og måske spare fragt ( privat/erhverv) - udstilling i vindue af webshoppens produkter - direkte mod strøgkunderne - hjælp til sign up til nyhedsbreve for de enkelte butikker Samtidig ville vi indrette butikken lidt lækkert, med "cafe" miljø, hvor kunderne kan købe f.eks kaffe, chokolade, cacao, slik, is, drikke mv. for at tiltrække flest mulige, og som så kunne blive inspireret af de enkelte webshops produkter, og forhåbentlig skabe mersalg. Hver enkelt webshop fortæller på egen hjemmeside, om ideen/muligheden for at se deres produkter "live" i butikken, og hjælper på den måde hinanden med at annoncere. Hvis produkterne der sælges/promoveres i butikken sammensættes rigtigt, kunne det blive en rigtig flot og spændende butik, og ikke mindst meget anderledes end det vi kender idag. Jeg synes selv det er en spændende ide, og ser god værdi for de involverede butikker , men spørgsmålet er Hvad synes du ? Hvad vil den enkelte webshop synes er rimelig månedlig udgift til dette ? Evt. kunne det være månedlig leje + 5-10% af omsætningen i butikken. Kom gerne med kommentarer, forslag, kritik til projektet. |
Ny reklame mulighed for webshops - ide
|
Ved ikke om den har været oppe på denne måde tidligere - jeg så et indlæg om hyldeplads, men ikke så omfattende som det jeg gerne vil lave det. Der skal virkelig være noget værdi for de webshops som går med. Jeg tænker bare over hvor meget vi egentlig bruger hver især på markedsføring - ikke at vi skal droppe det - vi er jo online butikker, men tænker at dette måske kunne være et fedt suplement, og til en fornuftig pris der ikke vælter nogle budgetter. Men jo - der er nogle store udgifter i husleje, forsikring, vamre/el, personale osv. , spg. er bare hvad en butik vil synes er rimeligt pr. måned ? Tænk på et tal |
De vil vel give det, det er værd.
|
vis du får nogle stander har det vel en god værdi , med hvor dyr bliver huslejen mv. slik er nok et af de gode produkter at markedsfører på denne måde , for de kan jo smages på |
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Jeg tænker selv omkring dkk 1.000/1.200,- pr. måned for en lille lækker stand, incl. alt. Man lejer sig så ind for f.eks 6 mdr. af gangen. Produkter som jeg selv lige umiddelbart kunne se stor fordel i, kunne være Hjemmelavede/anderledes Tøj, sko,smykker,solbriller,pleje produkter, naturprodukter så som parfume, creme, shampoo, sæbe, hjemmelavet chokolade/bolcher - ja ting som er lidt anderledes, og hvor kunderne ville synes at det var en god mulighed for at se det "live". Alle ville være interesserede i mest mulig flow i butikken, så cafemiljø med salg af diverse drikke, slik, kager mv. er bonus for at trække kunder til, samtidig som bidrag til dækning af udgifterne selvfølgelig.
|
Hej Jesper, Det tror jeg er en dårlig idé - at tage 1.000/1.200 pr. måned for alle. Der er jo stor forskel på hvad man får ud af det. |
Hej Jesper. Jeg synes det lyder som en rigtig spændene ide. Da vi gik live med Hollywood Pelse i november sidste år, prøvede vi at få en stand / låne et tomt butikslokale i Kolding Storcenter, sådan at vi kunne ramme julekunderne og samtidigt vise vores pelse frem. Men vi var sent ude. Så jeg vil følge med i tråden her. For ideen er god og jeg er sikker på det kan generere noget. Vh Dennis
|
Simon - personale vil stå i butikken , ikke personer fra den enkelte webshop. Hver enkelt webshop må vurdere hvor meget plads de vil leje, og om det er rentabelt for dem. Jeg ville gerne kunne tilbyde det til en pris, hvor små nystartede butikker kunne være med, og der tror jeg ikke man skal meget højere end f.eks 1000-1200 pr. måned. Men selvfølgelig ville jeg lave et fleksibelt system, så man ikke betaler for mere end man får. Dennis - ja lige nøjagtig sådanne produkter du har der , ville være spændende at have med i en "live webshop". |