Jeg tænker at hvis en kunde går igennem et center eller strøg, og ser et eller andet som de gerne vil købe impulsivt - vil kunden så ikke gerne have det med det samme? I stedet for at skulle til at sætte sig ned og gå på nettet for at bestille tingen og så vente flere dage på at det kommer... Jeg kunne ikke selv finde på det... Var det så ikke bedre at lave en butik hvor webshops kunne leje en plads, hvor du har en række produkter fra dem i kommision - som du sælger for dem. De skal betale dig for at leje af hylde plads i butikken + give dig noget provision af hvert salg du laver for dem. Hvis vi nu siger du skulle sælge mp3 afspillere for xxxxxxx.dk - så når du kun har 1-2 tilbage på dit lager - ringer du bare til webshoppen og siger at du skal bruge nogle flere... Jeg tror når folk vil shoppe på nette, gør de det som regelt impulsivt når de sidder ved computeren. Du skal også tænke på at dit sortiment i butikken kan komme til at virke rodet - hvis du får for mange forskellige produkt kategorier ind. Jeg tror du skal sige at enten er det "elektronik" "gadgets" "isenkram" "mande grej" "pige gejl". Altså sådan at det er inde for en speciel kategori du specialiserer dig for - fordi vi du har får meget pige halløj og for lidt til mændende - vil du ikke have en særlig stor gennem strømning i det ene køn - i forhold til det andet. Jeg tror dit koncept skal fin pudses lidt mere... //LARS |
Hej Lars
Det er lidt både og....
Hver enkelt butik har jo et udvalg af varer stående i butikken, så kunder kan godt købe nogle produkter med det samme - hvis det er med i udvalget.
Vedr. impulskøb, tror jeg det afhænger helt af varerne vi taler om. F.eks en pels, tror jeg ikke mange køber impulsivt, og her er det en stor fordel at kunne mærke og se produktet inden køb. Men samtidig tror jeg da der kunne være en del impulssalg af smykker, cremer osv. , samtidig med at webshoppen får en ny kunde til evt. fremtidige køb.
Ligeledes får du den effekt at en som kommer ind og ser på smykker, også får øje på dine hjemmestrikkede slips ( eller hvad ved jeg).
Butikken skal være lækkert indrettet, og med produkter som macher hinanden i en vis udstrækning - ellers får man - som du siger - en stor rodebutik.
Så jeg forventer både salg direkte i butikken, men i stor udstrækning også en masse reklame for de enkelte webshops, nye fremtidige kunder, mulighed for at se produkterne osv.
For den enkelte webshop, skal der ikke mange køb/fremtidige kunder til før hele reklameværdien er tjent ind.
Jeg ved hvad jeg selv betaler i dyre domme for ( i nogle tilfælde) værdiløs reklame på diverse sider, flyers, avisannoncer osv.
Alt i alt tror jeg det vil skabe værdi for den enkelte. ( prisen skal bare være rigtig).
Mvh
Jesper