Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg tage for mine hjemmesider

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 06:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg er rigtig meget i tvivl om hvad jeg skal tage for mine hjemmesider i forhold til den kvalitet jeg leverer.
Jeg har lavet www.bckdesign.dk hvor jeg vil sælge billige hjemmesider.

Jeg har tidligere forsøgt at skaffe kunder til BCKdesign, men da jeg var meget ny, og det eneste jeg kunne finde ud af var at designe dem, besluttede jeg mig for at studere internetmarketing nærmere. Jeg lavede også et super smart og dynamisk CMS system alle mine kunderne, og så kiggede også på on-site SEO optimering, hvilket blev til www.link-index.dk.

Da der kom så meget arbejde i det med udvikling af CMS systemet, og da det er langt sjovere at være 2 om tingende, er vi nu 2 der skal dele formuen, og når man også skal betale skat af det, syntes jeg at 3-4000 kr.- for en hjemmeside er meget lidt i forhold til hvor meget vi gør ud af det.

Planen er at vi gerne vil ramme 2-3 kunder om måneden - det er ikke meningen at vi skal leve af indtægterne, i vært fald ikke for mit vedkommende, men det skal fungere som et godt suplemman til SU.

Nu er vores CMS system snart helt færdig, så jeg ville høre hvad i mener jeg kan tage for en hjemmeside i forhold til den kvalitet i kan se på de 2 overstående links.

Venlig hilsen Bjarke Clauson-Kaas.

Vh Bjarke.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:38

Krisen kradser jo så sæt nogle tilbud frem på hjemmesiden

lej det vis du ikke har råd udover kan vi levere suport 9- 17 hverdag med personlig hjælp ved abonnent

lav forskellig tilbud uden suport og med suport , mere plads mv. 499 kr.og 199 kr. månedligt eller 99 kr. lav

sæt jeres priser op det er for billige at køb hele CMS systemet 3000 kr. , det udstråler ikke et seriøsest webbureau denne billig pris

Alle ny kunder iværksættere tilbud kun 3999 kr. køres i opstart fasen

Efter opstart fasen sæt jeres priser op til f.eks. 5999 kr. så kender folk jer

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 11. Sep 09
Skrevet kl. 15:29

Tak for svaret!
God ide med en opstarts pris!

Men jeg syntes bare, at i forhold til de indlæg man ser her på Amino, er det ikke meget folk vil give for en god hjemmeside.

Kunne godt bruge nogle flere synsvinkler :)

/Bjarke

Vh Bjarke.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 15:36

Hej Bjarke,

Du skal nok gøre op med dig selv om du vil arbejde gratis og sidde og svede for folk som forventer det hele gratis eller finde nogle seriøse kunder som har et projekt med budget osv ...

En del af dem du ser i tråde er alligevel ikke seriøse projekter, du skal jo lige som alle vi andre betale dine udgifter. Jeg ved godt du måske får et andet billeder når du læser det men tro mig mange af dem brænder fingrene fordi de finder en person som ikke lige kan løfte opgaven på det plan som de ønsker. Dette sker ofte fordi kundernes forventninger kontra deres budget ikke altid passer sammen.

Brug freelancer den har give mig en del omtale.

Skulle du have personlige spørgsmål er du velkommen til at skrive til mig :)

/allan

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:43

Hej

Mange vil gerne igang, men har ikke de store penge at starte for, så et prisbilligt tilbud tror jeg er populært.

Som alle andre varer, er det udbud og efterspørgsel der tæller.

Generelt tror jeg mange firmaer iøjeblikket må sande at deres priser er for høje, eller vil komme til det i de nærmeste år.

Så hellere starte lavt, og hvis du får flere kunder end du kan klare, ja så er prisen for lav, og kan hæves.

Selvfølgelig skal du sætte en bundgrænse for hvor billigt du gider arbejde ( timeløn).

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 15:43

Du har ret i at man tit ser at folk ikke vil give meget for en hjemmeside.
Jeg vil ikke spekulere i hvorfor nogle folk bliver ved med at tro at de kan få kvalitet for ingen penge, men min erfaring siger mig at hvis man er seriøs og har forventninger om sin virksomhed på lang sigt, så er man også villig til at betale den pris en god og langsigtet løsning koster.

Du skal hele tiden minde dig selv om, at selvom nogle udbyder hjemmesider og lign. til en lavere pris en du selv føler du kan, så har alle altså ret til en anstændig løn.
Vi bruger jo vores tid på at efterkomme en kundes behov, og den tid skal aflønnes.

Så sæt dig ned og tænk over hvad du synes en fornuftig timepris vil være for dig, tænk så over hvor meget tid du skal bruge på din kundes behov, og ikke mindst hvilke udgifter du selv er pålagt på opgaven.
Så har du en god indikation på hvad prisen på dit produkt skal være.
Og hvis du så kan se at der stadig er nogle der er meget billigere end dig, så skal du se på om du kan reducere dine udgifter.

På et tidspunkt kommer du til et punkt hvor du ikke kan skære mere ind til benet uden at det vil gå ud over din kvalitet, og så har du et legitimt argument for din pris. Altså en pris du kan stå inde for og argumentere for.

Og pyt så med at nogle stadigvæk er meget billigere. Det er jo ikke ensbetydende med at deres kvalitet er høj. Det kan også skyldes at de har nogle favorable vilkår som du ikke kan leve op til.

Summa summarum: Alle har ret til en anstændig løn.

Vh

Dennis

Tilmeldt 11. Sep 09
Skrevet kl. 17:18

Det er rigtig godt det her ! :)

Tak Allan! Jeg har helt sikkert nogle personlige spørgsmål senere hen :)

Jeg kigger helst ikke på timelønnen, det ville være et skræmmende lavt resultat, jeg kigger på den månedlige indkomst, og så vil jeg nå derhen hvor jeg ikke behøves at tage SU lån.

Det var nogle rigtig gode svar, i skal have tak! Skal lige have nær studeret dem når jeg har bedere tid.

God weekend
Bjarke

Vh Bjarke.

Fra Bagsværd
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 03:00

Jeg ville personligt tilbyde en hjemmeside med "abonnement" til 2-300 kr./md, men hvor jeg ejer sitet, eller noget i den stil. Så kan man evt. købe det fri både for abonnement og ejerskab, når man engang har pengene til det.

Jeg ville nok rode lidt rundt med disse ting, hvis jeg lavede sites.

P.s Jeg hader at blive mødt af en pris på X antal kroner om måneden, hvor jeg ved betaling finder ud af at jeg skal betale for et helt år, som f. eks. hos one.com.

dba.dk (inden de blev købt af ebay) synes jeg havde fat i den lange ende. Der betalte man kun for hver måned og de trak beløbet helt automatisk fra dankortet hver måned. 

Driver www.ebakko.dk hvor vi sælger e cigaretter og tilbehør

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 17:41

Hej Bjarke,

bjarkedk:

Da der kom så meget arbejde i det med udvikling af CMS systemet, og da det er langt sjovere at være 2 om tingende, er vi nu 2 der skal dele formuen, og når man også skal betale skat af det, syntes jeg at 3-4000 kr.- for en hjemmeside er meget lidt i forhold til hvor meget vi gør ud af det.

Set i relation til salgsprisen er det ikke relevant hvor mange i er om at udvikle det/hvor mange i er der skal dele, idet man må formode at de implicerede parter udfører et stykke arbejde du ellers selv skulle have udført. Derfor skulle den tid du selv skal skyde i jo gerne være tilsvarende lavere (eller forhåbentligt endnu lavere)

Meeen - der findes jo masser af gratis systemer hvor der med garanti er lagt flere timer i end i har lagt i jeres projekt, så i skal virkeligt kunne noget som andre ikke kan - dvs. i nytænkning, funktionalitet, support osv.

bjarkedk:
Jeg kigger helst ikke på timelønnen, det ville være et skræmmende lavt resultat,

Hvis du ikke mener at timelønnen kan bære arbejdet hjem, så kunne det være at du i stedet skulle tage et studiejob hvis det giver mere. Det lyder lidt som om i bare skal have nogle penge i kassen til at supplere SU'en - hvilket også er fint nok, men måske var timerne så bedre brugt et andet sted.

Når det så er sagt, og ovenstående udsagn er helt forkert, og i rent faktisk vil lave en levedygtig virksomhed, så har i jo muligheden for, mere eller mindre, at sælge det samme system flere gange, så udviklingsomkostningerne bliver fordelt over antallet af systemer i sælger.

Men der er jo flere faktorer end lige det hvis jeres anstrengelser skal lykkes (se længere nede).

bjarkedk:
kigger på den månedlige indkomst, og så vil jeg nå derhen hvor jeg ikke behøves at tage SU lån

Jamen så er det jo et simpelt regnestykke Wink

SP=(K*(100/P)*I)/A

hvor

SP=Systemprisen ex. moms.
K=Kaptitalbehovet pr. måned efter skat
P=Personskat
A=Antallet af solgte systemer pr. måned
I=Antallet af involverede personer

Problemet er bare at sådan kan i ikke gøre det op. Der er jo ret mange ting der kommer ind i billedet.
Først de umiddelbare :

1. Installation hos kunden
2. Support.
3. Marketingsudgifter
4. Øvrige udgifter

Og så de mere langsigtede :
5. Afskrivning på udviklingen set i relation til systemets levetid
6. Videreudvikling af systemet

Hvis vi nu antager at det har taget 500 timer at udvikle, og i gerne vil have 500 kroner i timen, så har systemet kostet 250000 at udvikle. Hvis så systemet har en levetid på et år (på den tid er der kommet konkurrerende produkter der kan det samme for en lavere pris- eller jeres system lever ikke op til dagens krav), så skal disse udviklingsomkostninger deles mellem de systemer i kan nå at sælge (dvs. 30 på et år). Herefter skal i til at vurdere hvor mange timer i skal sprøjte i videreudvikling for at beholde jeres markedsandele.

Og som Allan siger, så er det du ser herinde ikke nødvendigvis et udtryk for hvad tingene koster - MEN - for at rive mere hjem kræver det at i kan løfte opgaven. Intet kommer gratis.

Med hensyn til support, så ser jeg  som kunde det største problem her. I skal kunne supportere systemet, i skal installere 2-3 systemer om måneden, i skal videreudvikle og fejlrette (med et nyt system vil der jo være en del af dette i starten) og så skal i passe jeres studier oveni. Det lyder ikke sansynligt at i kan klare alle disse ting inden for døgnets 24 timer.

Og så er der sikkert 200 andre ting jeg ikke har taget med her....

Pointen er at hvis i ikke kan levere noget som er bedre end andre til en pris som gør at i selv kan holde det ud - så skal i lave noget andet.

mvh
Jan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:54

Bare lidt feedback http://www.bckdesign.dk/ - er der problemer med visningen i Google Chrome browseren... Teksten at vildt stor og tingene ramler sammen, Virker fint i IE 6.0

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)