Okay så det i råder mig til er, at lukke virksomheden, og få flyttet aftalerne over til APS selskabet og dets CVR nummer?
Hvis dette er korrekt forstået, gør det så noget skattemæssigt at der er ca blevet afskrevet 10.000 i virksomheden (som underskud før årsskiftet) (Virksomheden er stadig ikke med i virksomhedsordningen), og fået ca 1200 tilbage i moms.?
Hej
Hvis underskudet kun skyldes almindelige driftsugifter, er det ikke noget problem.
Men hvis du har købt småanskaffelser eks. PC eller lignende, skal dette sælges til markedspris til ApS med tillæg af moms, som så skal afregnes til SKAT ligesom du vil blive beskattet af fortjenesten = salgsprisen.
Hvordan opretter jeg flere grene (navne) i ApS selskabet?
Og hvis jeg gør dette betyder det så at hver gren har sit eget regnskab, eller kan jeg nøjes med et fælles regnskab, dvs. jeg kun skal koncentrer mig om en konto, en opgivelse m.m.?
Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.
Jeg vil skynde mig at lave det hele om inden vi går i luften.
Og I er sikre på SKAT ikke ser mærkeligt på at man har haft en "underskuds" virksomhed i 4 måneder som kun har afskrevet ting og så lukker den? (Opstartsomkostninger)
Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.