Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp med sammenslutning af enkeltmandsvirksomhed og Aps

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 844
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Aminoer, håber I kan hjælpe mig lidt på vej.

Jeg står og har lige købt et APS selskab, foruden dette har jeg to enkeltmandsvirksomheder (Ikke registret under virksomhedsordningen).

Det er sådan at APS selskabet og en af mine enkeltmandsvirksomheder, har nogenlunde samme interesse, dvs. de kører samme princip dog med forskellige produkter (Ikke webshop).

Den ene enkeltmandsvirksomhed, som kører samme koncept som APS selskabet har eksisteret i ca 3 måneder, men er først planlagt at gå i luften første marts, dog har jeg allerede fået moms tilbage fra skat (Grundet opstart omkostninger) og lavet 1 aftale i CVR nummeret med en SMS-gataway.

Jeg ville så høre om der var nogen mulighed med at slå disse to selskaber sammen i mit APS selskab, så jeg kun ville have en enkeltmandsvirksomhed og så et APS.

Håber i forstår hvad jeg mener, ellers må i endelig stille spørgsmålstegn.

Med venlig hilsen

Patrick

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:19

Ring til Tonny og lad ham få det til at falde på plads!Yes

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:20

Hej

Ja, du sælger aktiverne m.v. fra enkeltmandsfirmaet til ApS'et, og bliver beskattet personligt af fortjenesten.

Hvorfor vil du beholde det ene enkeltmandsfirma, et ApS kan godt have flere aktiviteter.

Hilsen

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Skrevet kl. 22:26

Kan selvfølgelig godt tage begge enkeltmandsvirksomheder indover APS'et, kræver det større indskud I APS virksomheden end de 120,000?

Hvem bestemmer salgsprisen af enkeltmandsvirksomhederne?

Lidt trist at skulle betale alt for mange penge for at flytte sine endnu ikke opstartede enkeltmandsvirksomheder ind i sit APS

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:29

Hvis der ikke udløses SKAT, kan du bare omdanne til ApS`et!

Det tyder det jo på, siden det ene enkeltmands ikke er startet.

Den anden enkeltmandsvirksomhed...der kommer det lidt an på, om der er aktiver, der udløser

skat..........ellers luk det da bare.....og start op i ApS`et!

/peter

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Skrevet kl. 23:32

Problemmet er at der allerede er lavet nogle aftaler i CVR nummeret på den enkeltmandsvirksomhed som har noget af det samme koncept som APS virksomheden.

Så kan ikke bare lukke denne ned og starte den på ny. :(

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:34

Patrick:

Problemmet er at der allerede er lavet nogle aftaler i CVR nummeret på den enkeltmandsvirksomhed som har noget af det samme koncept som APS virksomheden.

Så kan ikke bare lukke denne ned og starte den på ny. :(

Hej

Det burde alt andet lige ikke være et problem, idet du kan meddele, at ApS'et har overtaget aftalen, men at du personligt indestår for aftalens gennemførelse.

Hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:34

Hej igen!

Kan aftalerne ikke ændres til andet firmanavn/CVR.nr.?

/peter

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Skrevet kl. 23:37

Okay så det i råder mig til er, at lukke virksomheden, og få flyttet aftalerne over til APS selskabet og dets CVR nummer?

Hvis dette er korrekt forstået, gør det så noget skattemæssigt at der er ca blevet afskrevet 10.000 i virksomheden (som underskud før årsskiftet) (Virksomheden er stadig ikke med i virksomhedsordningen), og fået ca 1200 tilbage i moms.?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:39

Hej!

Næ.....burde ikke ændre noget.

/peter

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)