Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp med sammenslutning af enkeltmandsvirksomhed og Aps

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick:

Okay så det i råder mig til er, at lukke virksomheden, og få flyttet aftalerne over til APS selskabet og dets CVR nummer?

Hvis dette er korrekt forstået, gør det så noget skattemæssigt at der er ca blevet afskrevet 10.000 i virksomheden (som underskud før årsskiftet) (Virksomheden er stadig ikke med i virksomhedsordningen), og fået ca 1200 tilbage i moms.?

Hej

Hvis underskudet kun skyldes almindelige driftsugifter, er det ikke noget problem.

Men hvis du har købt småanskaffelser eks. PC eller lignende, skal dette sælges til markedspris til ApS med tillæg af moms, som så skal afregnes til SKAT ligesom du vil blive beskattet af fortjenesten = salgsprisen.

Hilsen

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 844
Skrevet kl. 23:46

Virksomheden har ikke købt andet end en mobiloplader, og programmører og grafiske ydelser.

Dvs. jeg lukker virksomhederne via webreg eller virk og så bruger jeg bare mit aps til det fremover?

Men hvad med den virksomhed som ikke laver det samme som de to andre, denne laver grafisk design, skal jeg så åbne den i aps selskabet?

Undskyld mine mange spørgsmål, men er meget ny i dette.

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:48

Patrick:

Virksomheden har ikke købt andet end en mobiloplader, og programmører og grafiske ydelser.

Dvs. jeg lukker virksomhederne via webreg eller virk og så bruger jeg bare mit aps til det fremover?

Men hvad med den virksomhed som ikke laver det samme som de to andre, denne laver grafisk design, skal jeg så åbne den i aps selskabet?

Undskyld mine mange spørgsmål, men er meget ny i dette.

Ja, det vil jeg i hvert fald mene er det mest optimale Yes

Du sparer  dig selv for en del administration, og kan koncentrere dig om din virksomhed.

Hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:52

Hej!

Du kan godt køre med flere grene(samt navne)i dit ApS.

Senere kan du f.eks. spalte dit ApS i flere selskaber.

/peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:54

Hej

Helt enig med Peter.

Husk derfor at du kan anvende ligeså mange binavne i dit ApS, som du ønsker, hvor du kan anvende binavnet til andre opgaver end eks. hovedopgaverne.

Hilsen

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Skrevet kl. 23:55

Det lyder perfekt.

Hvordan opretter jeg flere grene (navne) i ApS selskabet?

Og hvis jeg gør dette betyder det så at hver gren har sit eget regnskab, eller kan jeg nøjes med et fælles regnskab, dvs. jeg kun skal koncentrer mig om en konto, en opgivelse m.m.?

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:59

Hej

Det kan du gøre på www.webreg.dk , hvis du har digital signatur.

Der skal kun føres et regnskab, hvor du i givet fald kan køre det afdelingsopdelt, hvis du har brug for at vide, hvad hver gren giver i overskud m.v..

Hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:00

Hej!

Du kan ændre dette i EogS...Webreg!

Det gør du under binavne.

Ja...et fælles regnskab...............en konto, opgivelse mv.

/peter

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Skrevet kl. 00:01

Perfekt.

Mange tak for hjælpen til jer begge.

Jeg vil skynde mig at lave det hele om inden vi går i luften.

Og I er sikre på SKAT ikke ser mærkeligt på at man har haft en "underskuds" virksomhed i 4 måneder som kun har afskrevet ting og så lukker den? (Opstartsomkostninger)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:02

Hej

Nej, det burde ikke give anledning til problemer, idet du kan henvíse til, at du har overdraget den til dit ApS.

Hilsen

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)