Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer man igang med bogførring?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Helsingør
Tilmeldt 18. Feb 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Så kom dagen hvor jeg skulle starte op for mig selv.Med en genial ide, et markeds behov og en billig produktion.

Mange ting er blevet mig klart, og jeg er typen der kan sætte mig ind i mange ting hurtigt.

Men der er en ting jeg simpelthen ikke kan finde hoved og hale i:

Bogførring? Regnskab? Skat? Moms?

Derfor tænkte jeg at der må være en hjemmeside, en bog eller et andet medie hvor man kan få en nem indføring i de fagtermer der bliver benyttet i bogfører-verdenen. For det virker som om det er det eneste der står imellem mig og success.

Med et godt basis boost mener jeg selv at kunne klare det meste i et bogførings program.

Derfor håber jeg der sidder nogen derude - der måske har været i samme situation som jeg er i nu, som har et godt sted at starte?

På forhånd tusinde tak for jeres hjælp.

mvh

Spinner

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:46

Hej Spinner og velkommen på Amino

Fuld af selvtillid kan jeg læse, så held og lykke med den del af iværksætteriet.

Hvis du skriver lidt om, hvor du holder til i din profil, skal du nok modtage en del henvendelser. Læg evt. opgaven på Amino Freelancer.

Vi bogholdere er ikke så dyre i drift, så vil da klart anbefale at få knyttet en fast på. Så kan du fokusere på succes'en Wink

Michael

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 13:51

Man køber Britt Malkas hæfte "Regnskab med SummaSummarum",
http://www.saxo.com/dk/item/britt-malka-regnskab-med-summasummarum-3-haeftet.aspx

Dernæst downloader man gratis-versionen af SummaSummarum. Resten kan du sikkert gætte dig til.

Hæftet indeholder en super god introduktion til basale bogføringsprincipper.

Brug Amino flittigt. Der sidder en masse hjælpsomme sjæle i bogholderi-forummet.

Det er I hvert fald den måde jeg kom i gang på Big Smile

Mvh.

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jul 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 13:57

Hej Spinner

Jeg havde de samme forvirringer da jeg startede. Jeg lånte bøger på biblioteket ,var på besøg ved skat introduktionsmøde, og blev mere og mere forviret. Så downloaded jeg et demoprogram stones summasumarum og købte et hæfte lær let summasummarum . I programmet simulerede jeg mange forskellige transaktioner relateret til min virksomhed og spurgte her på amino når der var ting jeg ikke helt forstod. Øvelse gør mester , tag tingene (transaktionerne) en ad gangen simuler dem ind i et regnskabsprogram eller skriftligt . for mit eget vedkommende går bogføringen regnskabet  helt godt nu , og skat har endog efter indkaldelse af årsregnskab godkendt det :))

Elverdan skadedyrs service  : http://www.skadedyrene.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:57

Hej Spinner

Hvis det slet ikke interesserer dig, og du kan mærke, du ligesom bliver blank i blikket, så find dig en god bogholder. Det behøver slet ikke være dyrt, og så er du sikker på, du ikke laver dumme fejl, og SKAT kommer efter dig.

Jeg har fra tidlig start valgt at uddelegere den del af det at være selvstændig, da det ikke interesserer mig en meter. Og uha, hvor er jeg glad for det!

Så kan tiden gå med noget meget sjovere Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:02

Vil også sige...outsourch dit bogholderi........måske de første par år......og koncentrer dig

om det, du er bedst til.

/peter

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 14:13

Hej Spinner,

Der er forskellige muligheder, enten outsource det hele, som Peter siger, til en revisor, eller lav selve bogføringen selv og send det ind til en revisor. Der findes mange programmer både online og offline som kan hjælpe dig med det.

En god bog er Regnskabsbogen - Teori og praksis af Marianne Pedersen.

Du er naturligvis velkommen til at prøve e-moms.dk, hvor du kan lave den daglige bogføring i firmaet. Din revisor kan også få adgang.

Fra Helsingør
Tilmeldt 18. Feb 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:42

Hej igen alle sammen,

Tusinde tak for de mange gode råd - det er endt med jeg nu har fået fat i et par gode bøger - så svært kan det heller ikke være ;-)

og så vil jeg forsøge mig med div. regnskabsprogrammer.

Men endnu engang, tusinde tak for de mange gode råd og ideer!

Amino er vidst et ret fantastisk sted :)

mvh

Spinner

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:45

Du mangler at udfylde noget i din profil, så jeg kan ikke se, hvor i landet du kommer fra. Men er du ikke alt for langt fra København, så er du velkommen til at komme til et gratis informationsmøde om regnskab og økonomi for iværksættere hos os i Regnskabsskolen: http://regnskabsskolen.dk/ivkurser/infomode

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Fra Harrislee
Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 230
Fra  Intelligent Web Skrevet kl. 22:07

Hej Anette,

Tak for linket. Jeg er også interesseret i viden om regnskab og grundlægende bogholderi og tror nok, at jeg vil bruge mulighed til at besøge Jeres gratis informationsmøde. Smile

Mvh

Nazar

Besøg HowCool.dk - Højhælede sko, Lingeri, Modetøj, Frække Kostumer!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)