Okay, så jeg har 2 valgmuligheder - Jeg kan selv lave aftaler med detailhandel , og så finde en distributør/agentur?
ELLER, jeg kan vælge at sælge til en grossist, men så også miste touch med produktet derfra til de står på hylden?
Det er vigtigt for dig at sælge så meget så muligt, så brug dog alle kanaler du kan!
når du sælger i store partier til et mellemled (distributør) er prisen mindre ligesom det er med grossisten, set i forhold til at sælge direkte til slutbrugeren der dog kun køber en ad gangen. Du kan gøre flere af tingene, men oftest er det nemmest at vælge en kanal man vil koncentrere sig om og så giv den fuld gas.
Du kunne jo beslutte at sælge B2B og så opsøge alle der kunne være interesseret i at købe større partier til videresalg (grossister og distributører)
Eller du kan sælge B2C igennem din egen butik og score den fulde fortjeneste, til gengæld skal du selv sørge for at komme ud til alle forbrugerne igennem din egen kanal (webshop, butik, butikskæde ?) og det kan være dyrt, de andre har allerede erfaring og kontakter til at få dit produkt ud til forbruger.
Det man nok ikke skal gøre er at sælge til grossister og distributører og så også selv sælge fra egen butik, da man så konkurrerer med sin egen distributør/grossist.
kunne være spændende at høre hvad produktet er, så det lidt nemmere at bedømme hvad der vil være bedst for dig.
vh Thomas