Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - Forklaring på en grossist.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay , lidt pinligt, men jeg vil lige være sikker på jeg har rigtig fat i det her. 

Hvis jeg sælger mit produkt til en grossist, står han så for alt salg derefter?

Og har jeg nogen indflydelse på prisfastsættelse af mit produkt? 

Derudover er jeg interesseret i at vide hvad grossister normalt tager sig betalt for deres ydelse? 

Mvh. 

Martin Byskov

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:41

Det afhænger meget af branche...

Normal er en grossist en uafhængig virksomhed, som intet har med brandet at gøre. Og de bestemmer ligeledes selv priser osv...

Det andet du omtaler er en distributør/agentur...

Fra København
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 17:43

Hvad mener du med ydelse?

En grossist køber bare dine produkter i større partier og sælger dem videre i detailhandelsen.

Og ja, du kan godt selv have indflydelse på, hvad dine produkter skal koste.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 17:47

Okay, så jeg har 2 valgmuligheder - Jeg kan selv lave aftaler med detailhandel , og så finde en distributør/agentur?

ELLER, jeg kan vælge at sælge til en grossist, men så også miste touch med produktet derfra til de står på hylden? 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:59

Martin:

Okay, så jeg har 2 valgmuligheder - Jeg kan selv lave aftaler med detailhandel , og så finde en distributør/agentur?

ELLER, jeg kan vælge at sælge til en grossist, men så også miste touch med produktet derfra til de står på hylden? 

Igen det afhænger af branchen, da ik alle er skuet ens sammen... Men groft sagt så JA ;D

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 18:16

Martin:

Det er vigtigt for dig at sælge så meget så muligt, så brug dog alle kanaler du kan!

når du sælger i store partier til et mellemled (distributør) er prisen mindre ligesom det er med grossisten, set i forhold til at sælge direkte til slutbrugeren der dog kun køber en ad gangen. Du kan gøre flere af tingene, men oftest er det nemmest at vælge en kanal man vil koncentrere sig om og så giv den fuld gas.

Du kunne jo beslutte at sælge B2B og så opsøge alle der kunne være interesseret i at købe større partier til videresalg (grossister og distributører)

Eller du kan sælge B2C igennem din egen butik og score den fulde fortjeneste, til gengæld skal du selv sørge for at komme ud til alle forbrugerne igennem din egen kanal (webshop, butik, butikskæde ?) og det kan være dyrt, de andre har allerede erfaring og kontakter til at få dit produkt ud til forbruger.

Det man nok ikke skal gøre er at sælge til grossister og distributører og så også selv sælge fra egen butik, da man så konkurrerer med sin egen distributør/grossist.

kunne være spændende at høre hvad produktet er, så det lidt nemmere at bedømme hvad der vil være bedst for dig.

vh Thomas

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 18:41

Hvad hvis det er fødevarer der er tale om ? :) 

Her snakker vi drikkevarer for at være mere specifik :)

Nogen input ? 

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Clausen:

Det er vigtigt for dig at sælge så meget så muligt, så brug dog alle kanaler du kan!

Det er jeg så direkte uenig i!!! I hvertfald, hvis det er en vare, som skal brandes... For så er ovenstående det rene selvmord!

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 18:53

Hmm , ja okay - nu bliver det så lidt mere tvetydigt. 

Der er tale om et produkt hvor mit firma selv står for branding' da jeg allerede har helt klare mål for hvilket image produktet skal have, og pt. arbejder på måder jeg kan opnå dette på. 

Men samtidig er jeg kun 21 år og selvom alder ikke er afgørende har jeg en klar fornemmelse af at det er sværere for folk i min alder at gå ud og sælge et produkt til eksempelvis dansk supermarked, end det vil være at sælge produktet til en grossist. 

Som nævnt lige før er der tale om en drikkevarer. 

Endvidere har jeg et "bonus" spørgsmål, som ganske givet er spurgt om 500 gange før - bla. derfor jeg ikke har oprettet en tråd omkring det. Men hvor vigtigt vil i mene en forretningsplan er mht. investorer, og hvor fyldestgørende bør den være før jeg kan rette henvendelse til disse? 

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:58

Martin:

Der er tale om et produkt hvor mit firma selv står for branding' da jeg allerede har helt klare mål for hvilket image produktet skal have, og pt. arbejder på måder jeg kan opnå dette på. 

Du skal finde ud af, hvordan det skal brandes! Alt efter form, så er distributionen ud i markedet enkelt...

Men skal varen brandes, så er det mega dumt og sælge til højre og venstre, da det dermed mister sin unikke værdi!

Martin:

Men samtidig er jeg kun 21 år og selvom alder ikke er afgørende har jeg en klar fornemmelse af at det er sværere for folk i min alder at gå ud og sælge et produkt til eksempelvis dansk supermarked, end det vil være at sælge produktet til en grossist. 

De går ik efter personen, men produktet og prisen... Men det kræver $$$ at komme ind...

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)