Jeg skal være iværksætter, når det på et fornuftigt tidspunkt giver mening for mig at kaste mig ud i det. Det gør det ikke nu, fordi jeg har andre pligter at tage mig af og så har jeg ikke de fornødne penge, tid og ikke mindst viden! Hvilket er det der nager mig mest. For man kan sikkert aldrig være 100% forberedt på de udfordringer man vil møde og mange gange kan man måske heller ikke lære, uden selv at stå midt i problemet. Men hvordan skal jeg vide med mig selv, at jeg har ordenligt styr på tingene, så det ikke bliver helt åndssvagt at tage springet? Hvad skal jeg helt konkret sørge for at vide? Jeg forestiller mig, at jeg skal have en webshop med hobbyartikler, men jeg har jo ikke nogen relevant erfaring, der kan hjælpe mig på vej. Så; Hvor forberedte var I, kære Aminoer, inden I kastede jer ud som selvstændige? Havde I f.eks styr på alt omkring skat og jura? Er alt som du havde forventet eller er du blevet overrasket? Mvh SBPetersen
|
Jeg må nok erkende at jeg fuldstændigt blank sprang ud i det, havde overhovedet ingen styr på hvordan skat/moms og jura skulle håndteres, dette var bare et punkt der skulle læres, med lidt hjælp fra revisor.
Tror altid der vil komme ting senere ham ville ønske man vidste, men jeg vil mene at man bla. skal sætte sig lidt ind i hvordan regnskabet skal føres, og hvor meget tid man faktisk kommer til at bruge det administrative arbejde også.
Hvis man brænder for det man laver, kommer det andet måske i andet række, og man kan derfor betale sig for at få nogen til at lave en del af dette arbejde, jeg bla. laver kun selv kasse rapport, og benytter så revisor til selv moms, selvangivelser og årsregnskaber.