Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan var du forberedt, da du blev iværksætter?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal være iværksætter, når det på et fornuftigt tidspunkt giver mening for mig at kaste mig ud i det.

Det gør det ikke nu, fordi jeg har andre pligter at tage mig af og så har jeg ikke de fornødne penge, tid og ikke mindst viden! Hvilket er det der nager mig mest. For man kan sikkert aldrig være 100% forberedt på de udfordringer man vil møde og mange gange kan man måske heller ikke lære, uden selv at stå midt i problemet. Men hvordan skal jeg vide med mig selv, at jeg har ordenligt styr på tingene, så det ikke bliver helt åndssvagt at tage springet? Hvad skal jeg helt konkret sørge for at vide?

Jeg forestiller mig, at jeg skal have en webshop med hobbyartikler, men jeg har jo ikke nogen relevant erfaring, der kan hjælpe mig på vej.

Så; Hvor forberedte var I, kære Aminoer, inden I kastede jer ud som selvstændige?

Havde I f.eks styr på alt omkring skat og jura? Er alt som du havde forventet eller er du blevet overrasket?

Mvh

SBPetersen

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 18:53

Jeg må nok erkende at jeg fuldstændigt blank sprang ud i det, havde overhovedet ingen styr på hvordan skat/moms og jura skulle håndteres, dette var bare et punkt der skulle læres, med lidt hjælp fra revisor.

Tror altid der vil komme ting senere ham ville ønske man vidste, men jeg vil mene at man bla. skal sætte sig lidt ind i hvordan regnskabet skal føres, og hvor meget tid man faktisk kommer til at bruge det administrative arbejde også.

Hvis man brænder for det man laver, kommer det andet måske i andet række, og man kan derfor betale sig for at få nogen til at lave en del af dette arbejde, jeg bla. laver kun selv kasse rapport, og benytter så revisor til selv moms, selvangivelser og årsregnskaber.

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 18:55

Jeg kan ikke sige meget omkring alt hvad du ønsker at vide. Men noget helt andet. Det vigtigste for mig som iværksætter har været min dejlige kæreste som bærer over med mig når det bliver sent.

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 18:56

Kunne du tænke dig og have ting til tryk på tøj med i din shop må du gerne kontakte mig :)

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 19:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej SB

Jeg tror der er rigtig mange iværksættere som først handler, og derefter tænker over at nu er de faktisk iværksættere. At være iværksætter er ikke et karriere valg som sådan, men noget man gør fordi man brænder for et eller andet produkt, eller man er irriteret over mangelen af dette produkt på markedet. Det er meget hovedkuls. Og jeg tror at der er mange iværksættere der kan nikke genkendende til at, "hovsa, nu er jeg iværksætter"

Der findes dertil ligeså mange iværksættere som mennesker. Fra "Bente" på 55 fra Randers, der er træt af at der ikke bliver gjort rent i hendes opgang, og går igang med det selv, og inden for 1 år har det spredt sig til alle opgangene i nabolaget og hun har 5 ansatte. TIl dem der har det hele på plads fra starten af, 100 siders forretningsplan, 1 million i lån, de rigtige folk på plads og så bare kører derud af.

Iværksætteri er som et eventyr, alle kan være med, og man ved aldrig rigtig helt hvor man ender, også selvom man planlægger alt. Som alle rejser, lærer man og ændrer plan 100 gange inden man er nået i mål.

Et skarpt mål er dog en rigtig god ide.

Iværksætteri er en livsstil for rigtig mange, mere end noget andet.

Fra Århus
Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 286
Fra  Webkontoret Skrevet kl. 20:54

Hejsa

Jeg tog selv et 3-måneders freelancekursus, inden jeg prøvede noget selvstændigt. Men da jeg var færdig med kurset, kastede jeg mig ud i noget helt andet, end planen var. Egentlig skulle jeg skrive rent og lave kontorarbejde - freelance - men jeg "faldt" i stedet over en billig varmepresser og uden noget kendskab overhovedet til branchen, købte jeg den, fordi jeg syntes, at tryk på t-shirts og musemåtter kunne være spændende at LÆRE.

Jeg lærte helt automatisk de ting, jeg havde brug for at lære - ordsproget "nød lærer nøgen kvinde at spinde" er altså ikke helt hen i vejret Wink

Det var dog ikke den helt store pengepung, jeg måtte have op, og økonomien skal du trods alt også tage hensyn til.

Hobbyartikler synes jeg rent personligt er et godt valg - det er vist ikke mange, der ikke har en hobby Stick out tongue

Held og lykke med projektet, uanset om det bliver nu eller om et par år Big Smile

Hilsen Kitt

www.webkontoret.dk - enkle og prisbillige hjemmesider med fokus på design og brugervenlighed

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:48

Jeg sprang lige ud det vidste engang hvordan en hjemmeside skulle være opbygget , jeg startet med en flashhjemmeside , som før jeg overtog den nummer lå 1 på google , siden faldt dog løbende grundet ny regler fra google af .

Nu er jeg endelige efter 3 år , måske ved at færdig håber jeg , har dog lavet alle grundfejlene , når skal bruge webmaster

Laver uden kontrakt derved ingen tidsfrist og sikkerhed for man får lovet , mange webmaster  udbyder det for billigt og kan ikke lave det ønsket , jeg synes der er for mange webmaster , der udbyder hjemmesider

Har ikke fuldt ud kendskab hvad man ønsker det finder man udad når ved mere

Betaler halvdelen eller mere før påbegyndte arbejde uden en kontrakt

Er ikke kommet helt til sidste fase at blive iværksætter mangler at blive helt færdig med hjemmeside , venter med at få CVR nummer mv.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 11:52

Hej SB.

Jeg tror din bekymring/dine spørgsmål er meget karakteristiske for en kommende iværksætter.

Men mit bedste bud til dig, er at følge med i diverse debatter på Amino.dk. Selvom vi ikke alle er enige omkring div. spørgsmål, så giver debatterne en utroligt godt billede at, hvilke erfaringer der er draget i forskellige sammenhæng.

Ofte er der hørt i pressen og fra staten/det offentlige, at iværksættere er/skal være drevet af motivation og passion, og lysten til af "at blive herre i eget hus". Det er måske også korrekt, men det er desværre ikke nødvendigvis det rigtige;

Der skal være en god forretningsmodel og ikke mindst et marked for det som du/I vil tilbyde. Alternativt vil du/I med den største motivation, passion og kommende gæld, desværre ikke få succes med din/Jeres virksomhed.

Mit råd til dig er derfor: Undersøg markedet grundigt, og fremvis/design et produkt/ydelser som er håndgriblig. Når dette er på plads, vil du kunne få masse af støtte og rådgivning til alle dine spørgsmål, fra både VækstHus, private rådgivere (som mig selv), og mange andre...

Tangenten om at en iværksætter også skal være en god forretningsmand, mener jeg er fuldstændig forfejlet. Det sværeste er at finde en gode idé/forretningsmodel, men det er ganske nemt at få løst alle de omkringliggende støtte funktioner til opstart af virksomheden og de kommercielle tiltag.

Hilsen Thor

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 12:04

Hej Koluda

Jeg tror ikke man skal tænke for meget over det inden man går i gang. Man kan drukne i bekymrer, og bruge en masse tid på problemstillinger man tror man får, men det er altid andre ting man kommer til at bokse med.

Selv ville jeg ønske at jeg havde startet da jeg var yngre og mere naiv :-)

Vi startede på en kontrakt med et firma som skulle bære hele vores forretningsgrundlag. Denne virksomhed  er nu trods alle ods gået konkurs. Og tro mig det var ikke fordi de ikke var forberedte. Heldigvis nåede vi at opbygge en kreds af andre tilfredse kunder inden det skete, så vi kom videre.

Min erfaring er at man bør starte med noget man syntes er sjovt.... køre det som en hobby, og så tage skridtet når det øknomiske grundlag er til det, så er det nok den bedste indgangsvinkel. Er man afhængig af det økonomiske fra starten, kan man hurtigt drukne sig selv i bekymringer.

Så hjælper det også at have et godt bagland :-)

Held og lykke med det.

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:18

Forberedt er ikke ordet. :) Jeg var ret blank for at sige det mildt.

Jeg startede egentlig virksomhed ved siden af mit faste arbejde, pga. nogle store projekter jeg havde fået. Men krisen bankede på og jeg blev opsagt... jeg havde jo CVR-nummer og tænkte at det ville hjemsøge mig, hvis jeg ikke gav det et forsøg. Dét har jeg bestemt ikke fortrudt. :)

Men alt det med jura og skat det kommer hen af vejen. F.eks. har jeg fået meget glæde af SKAT's cafe-møder - og så hjælper det at have et stort netværk med f.eks. revisorer og advokater.

MVH Kim

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)