Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Negative søge ord - Gode søgeord

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Big Smile Hej alle Aminoer !

Jeg har i forvejen hjemmesiden www.raad-mal.dk Jeg er nu stødt på et begreb der hedder negative søgeord, skulle være søgeord man ikke ønsker og findes på.

Jeg har i forvejen et CMS system der kaldes SMARTWEB, som jeg løbende kan opdatere. Jeg findes lidt hos Google f.eks. under søgeordret "malertips" & "maler tips".

• Hvis jeg nu vil findes for noget relevant, kunne det i mine øjne f.eks. være "maler", altså positivt.
  • Hvis jeg nu ikke ønsker og findes under "gratis maler" måtte dette være negativt. Skulle jeg så "blot" i forbindelse med søgeordsoptimering skrive " -gratis maler ", eller hvad ?
  • På samme måde jeg ville skrive posetivt "maler" ???

Eller  har det ingen betydning, eller kan jeg som lille firma bare glemme alt om dette, og lad "SEO nørderne" om dette? undskyld ikke ondt ment. ?

• Er der nogle af jer der kunne oplyse nogle for jer og se gode søgeord jeg kunne bruge til www.raad-mal.dk ?
  • Også gerne gode sætninger - er denne god "kontakt til malerarbejde" ?? Så findes jeg øverst i Google
  • Og også nogle negative ???

På forhånd tak til jer alle.   

Bedste hilsener

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk  

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 16:12

lad være med at bruge din tid på at tænke på negative søgeord, det er ikke relevant for dig..

Hvis du har penge til det, så få en prof til at kigge på din side, der findes en del dygtige derude. Har du ikke lyst til at bruge penge på det, så sørg for at sætte dig ind i tingene før du begyndet at lave noget arbejde. Hvis man laver det forkert kan det gøre mere skade end nytte.

Hvis du selv vil i gang så kan jeg anbefale dig at læse SEO-lex.. Den er nem at gå til og når først du har læst den kan du få rigtig mange timer til at gå med at optimere din side.

Mvh Nis

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 16:13

Taler vi organisk søgemaskine optimering eller Google AdWords?

AdWords kan du gøre gratis til et negativt ord og vil herefter ikke komme frem på en søgning med "gratis maler", selvom du har budt på ordet maler.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 16:58

Big SmileHej Nis & Nicolaj !

Jeg tænkte i første omgang på organisisk søgning.

Findes bla. der i forvejen under "maler tips" & "malertips"

Venlig hilsen

Ib

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 17:11

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Big SmileHej Nis & Nicolaj !

Jeg tænkte i første omgang på organisisk søgning.

Findes bla. der i forvejen under "maler tips" & "malertips"

Venlig hilsen

Ib

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

Hej Ib,

Grunden til, at vi tilføjer negative søgeord er, at man ikke bliver fundet på disse søgninger. Enten for at forhøje ens kvalitetsresultat eller for at man ikke har udgift til et søgeord, der ikke konverterer. 

Ovenstående to ting er fuldstændig irrelevante måder at tænke på vedr. SEO. Det er jo ligemeget om du bliver fundet på ordet gratis maler i det organiske - Du betaler jo alligevel ikke for klikket! 

Mvh.

Andreas.. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:48

Wink Hej Andreas !

Nej jeg betaler ikke i den organisiske del af Google. Men alligevel er der jo begrænsninger, i form af, at jeg jo ikke kan have ubegrænset antal søgeord (keywords)i CMSen i forbindelse med søgeordsoptimering.

Venlig hilsen

Ib

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:55

Negative keywords har IKKE noget som helst med de organiske resultater at gøre - det er UDELUKKENDE en feature der findes under AdWords! :)

Sår når vi snakker om negative keywords er det således UDELUKKENDE i forhold til dine AdWords annoncer.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 18:02

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Wink Hej Andreas !

Nej jeg betaler ikke i den organisiske del af Google. Men alligevel er der jo begrænsninger, i form af, at jeg jo ikke kan have ubegrænset antal søgeord (keywords)i CMSen i forbindelse med søgeordsoptimering.

Venlig hilsen

Ib

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

Som Mikkel Svendsen skriver, er det ikke  noget du skal bruge tid på at tænke på vedr. organiske placeringer. 

Plus du skal heller ikke lægge fokus på søgeord / keywords i din CMS. Det har ikke nogen relevans i Google. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:40

Big Smile Hej alle !

Tak til jer alle - det er det jeg synes er så fantatisk ved www.amino.dk, nemlig den hjælpsomhed der findes herinde, det er storartet.

Som trådlæserne har kunnet læse er jeg ingen ørn til IT & SEO, må hellere se og få taget mig sammen til at læse en bog om emnet f.eks. WinkMikkel's.

SurpriseJeg forstår dog ikke Andreas kommentarer, jeg mener da at søge ord skal være i SMSen.

F.eks. har jeg på www.raad-mal.dk et menu punkt der hedder "Malertips", her har jeg da i forbindelse med søgeordsoptimering i CMS,en - SMARTWEB, skrevet udpluk af dette.

1. TITEL:  Malertips -få de bedste tips & de rigtige tips, så du kan lave det ordentlig    

2. BESKRIVELSE: Her vil du kunne få de bedste malertips, malertips til dig som selv ønsker at male eller vedligeholde lejligheden eller huset ................... m.m.

3. SØGEORD: Malertips, tips til maling, maling, tips, malermester råd, malermester tips, ............... osv

Her mener jeg bl.a. at i forbindelse med de valgte søgeord, som der vel ivørigt også er en begrænsning på 20-25 ????

At der jo er i CMS'en (SMARTWEB) jeg jo udvælger ovenstående søgeord og kan skifte disse ud efter behov. De skal vel også være i samspil med Titel/overskrift og beskrivelse ???

Eller er der noget jeg helt har misforstået ??? hvis så er det på høje tid jeg må til at læse, har bare ikke rigtig tid for øjeblikket, men så kan det jo klares af eksterne.

Men ved samme lejlighed skal jeg have lavet ny hjemmeside - blog & webshop.

De bedste hilsener

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 20:53

Google er ligeglad med hvad du skriver i "3. SØGEORD" forstået på den måde at det bliver ignoreret, så hvis det er muligt, så lader du bare feltet stå tomt.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)