Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er min Idé et sted i verden?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jan 10
Indlæg ialt: 52
Fra  xsPrint Skrevet kl. 07:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Har fået mig en ide. :)

Hvordan finder jeg ud af om der er nogen et eller andet sted i den store verden, som har fået den samme, og så produktet derfor er lavet?

Synes ikke jeg kan finde noget dansk. Men hvordan finder jeg ud af om jeg kan finde det et sted, og evt. bare importere det?

Mvh Kasper Kruse

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 07:33
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Er det unobtainium? Hvis ja, så findes det ikke rigtigt. Mvh Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Esbjerg
Tilmeldt 24. Dec 07
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 07:59

Prøv at lave en søgning på nettet, der tror jeg du vil kunne se om det findes.

Findes det ikke, så er det op af bakke med at få det kendt. Men naturligvis kan det lade sig gøreWink

Det er bedre at tage noget der er et marked for, og så gøre det billiger eller bedre.

Held og lykke med din ideYes

Fra Hvidovre
Tilmeldt 28. Aug 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:05

Hej Kasper,

Du skal være opmærksom på, at selvom det produkt som din ide dækker ikke bliver bliver markedsført i danmark, kan der godt være danske immatrieller rettigheder (patenter, brugsmodeller eller designs) , der kan forhindre import af produktet.

Du kan få afdækket om der er problemer for din ide hos: patent og varemærkestyrelsen, en patent agent eller hos patentsøgningfirmaer såsom mit eget.

mhv.

Jacob Bennekou

Pharma Patent Search

Tilmeldt 22. Jan 10
Indlæg ialt: 52
Fra  xsPrint Skrevet kl. 17:12

Jeg synes jeg har prøvet at søge efter det. Men uden held. (Men nu kan jeg jo heller ikke kinesisk f.eks.) Så det er jo lidt svært.

Men kan jeg kontakte dem der har med patent at gøre herhjemme, og så kan de hjælpe mig? Også med om det findes et sted i verden?

Mvh Kasper Kruse

Fra Hvidovre
Tilmeldt 28. Aug 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:48

Hej Kasper,

Først,  Hvor har du søgt? Hvis du har brugt Google vil du ikke få relevante svar fra f.eks den danske patent og varmærkestyrelse, selv  i det tilfælde hvor deres database indeholder nogle relevante patentskrifter. 

Hvis du kontakter en patentagent eller patent og varmærkestyrelsen og beder dem om at undersøge din ide, vil de udfra din beskrivelse udarbejde en søgestrategi. Denne strategi vil omfatte de ord som bedst og mest præcist beskriver din opfindelse/ide samt hvilke patenklassifikationer der dækker din ide bedst.  Patenklassifikationer er et internationalt system som nationale patentmyndigheder skal bruge til, at klassificere de patetnansøgninger som de modtager. På den måde kan patentagenten også søge i den kinesiske patentlitteratur uden at kunne kinesisk.

Jeg håber at det er klart nok beskrevet, ellers skriv et ny inlæg eller send mig en pm.

mvh.

Jacob Bennekou

Pharma Patent Search

Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 20:01

Skal lige høre, hvad man kan forvente at en sådan patent søgning kan koste?

Har en god ide, men som er så simpel at jeg næsten  er sikker på at andre må have fået ideen. Men det er jo værd at tjekke, men er studerende, så ved ikke om det er uoverskueligt.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 21:29

Hej, ved ikke om du har prøvet det, men prøv at søge på de her databaser:

http://www.dkpto.dk/soeg-i-online-registre.aspx

og priser her

http://www.dkpto.dk/produkter/prislister.aspx

Bedste hilsner,

Kommer snart...

Tilmeldt 7. Jun 09