Vi er ved at nærme os starten på vores nye shop www.sportsmidler.dk . Mange varer er lagt ind og dankort mm. virker nu.
Som i nok bemærker er forsiden meget begrænset og søger derfor nogle råd til denne. Ville i samme moment også være rart hvad i ellers har og sige til siden..
Rigtig fin side, der er dog en masse detaljer som du kan arbejde med. Jeg vil ikke kommentere på selve siden så meget, men vil hellere give dig nogle ideer som du kan arbejde videre med
1 ). Du er lige åbnet, og du skal da derfor bruger forsiden til at annoncere for nogle super gode åbningstilbud.
2 ). Udnyt alle mulighederne på nettet! Upload vidoer til youtube som viser hvordan du forbinder forskellige kropsdele, eller hvordan du behandler sportsskader. Skriv relevante artikler til dit website.
3 ). Få styr på de mest basale begreber indenfor søgemaskineoptimering. Speceilt faldgrupperne, da du er på vej ned i flere af dem...
Mit umiddelbare indtryk er, at siden virker fin og imødekommende. Dejligt at se, at du har gjort mere ud af produktfotos end gennemsnittet for nyåbnede shops - den slags giver plus i omsætningen.
Et par ting, der slog mig:
Dit banner er alt for stort. Mange brugere har kun 768/800 pixels i højden, og så skal man sidde og scrolle hele tiden. Det koster kunder, fordi de mister tålmodighed og overblik.
Du bør ændre "Profil" til "Kontakt" i menuen, og så måske lave et nyt punkt, som reelt indeholder info om butikken. Det kan være lidt historie, målsætning, forretningsfilosofi osv.
I "Vilkår" savnede jeg et afsnit om leveringsomkostninger. Efter noget søgen fandt jeg det under "Leveringstidspunkt og transport". Normalt ville jeg inden da være surfet videre til en anden shop
Du bør nok overveje, om du kan gøre noget ved din transportpris - den ligger i den tunge ende, hvilket er et stort minus. Jeg har for nylig betalt 29kr. i fragt fra en anden online-sportsbutik, hvor varerne blev leveret til min arbejdsplads.
Nu vil jeg ikke lave nogle absolute konstateringer, for det kan jo være det er sådan her du vil have det til at køre. Men dit website redirecter til et eller andet sportsmidler.imageprint.dk - er det velovervejet og meningen? Du vil opleve problemer med dublicate content, hvis du uden videre bare skifter over til sportsmidler.dk nu, da Google er begyndt indekseringen af dit website.
Du bør også kigge på hvordan dine URL skal være, jeg ved ikke hvilke muligheder du har i dit webshop system, men se om du ikke kan få opsøgt nogle søgemaskinevenlige url.
Dine title tag kunne være meget bedre. Generelt alt dit meta data.
Jeg kunne påpege mange andre kritiske punkter, men det har jeg desværre ikke tid til nu. Desuden er der en masse ting som du kan gøre indenfor salgsoptimering af din webshop. Desværre er det ikke muligt for mig at gå i dybden i mit indlæg, men hvis du er interesseret i at høre mere så kan du kontakte mig vi info@ioosinternet.dk.
De punkter der er markeret med fed kan du prøver at søge lidt efter på Amino, eller resten af nettet :o).