Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændring af enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg pønser på at droppe momsregistreringen af min enkeltmandsvirksomhed, da jeg i øjeblikket ikke regner med at omsætte særlig meget den kommende tid.

Kan man gå fra at være momsregistreret til at have hobbyvirksomhed (forstået som omsætning under 50.000 om året)? Og hvordan skal fakturaen til kunden udformes?

Skal jeg svare skat af de penge, der står på bogen, når jeg ophæver momsregistreringen eller først når jeg "hæver" pengene til privatforbrug?

Jeg går ud fra, at jeg skal betale B-skat af alle indtægter fra firmaet. Er der krav til bogføring udover, at jeg skal gemme bilag? Jeg kan nu godt li' at have et godt overblik, så en form for simpelt regnskab vil jeg nok føre.

Hvad gør jeg, hvis jeg f.eks. i efteråret får en stor kunde, så omsætningen ryger over 50.000 - jeg har jo formentligt allerede sendt x antal fakturaer ekskl. moms til mine kunder?

På forhånd tak for dit svar
Anders 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:37

Hej!

Så skal du afmelde CVR.nr.

Der kan godt være noget moms, der skal tilbagebetales.

Fakturaen skal så være uden moms..du skal slet ikke nævne moms på fakturaen.

Ja..du skal svare skat...og du skal føre regnskab, selvom du ikke er momsregistreret.

Jeg ville nok overveje det endnu engang at afmelde momsregistreringen.

Så besværligt er det vel ikke.........!

/peter

Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Skrevet kl. 22:35

Næh, det er såmænd ikke besværligt, men dyrt at have en revisor til at klare tingene, når der ikke er så mange indtægter.

Hvilke krav er der til regnskabet?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:46

O.K. Det må du så afgøre med dig selv, om du vil betale for.

Men uanset hvad, regnskab slipper du ikke for.

/peter

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:55

Peter - Revisor:
Jeg ville nok overveje det endnu engang at afmelde momsregistreringen.

ENIG med Peter. Find en god prisbillig bogholder her på Amino. Hvis der er tale om et begrænset antal bilag kan det ikke koste mange kr. at få lavet den bogføring.

Iøvrigt, hvis du afmelder CVR-nr vil det på CVR.dk fremstå som du er ophørt med dit firma. Er det ikke et dårligt signal at sende omverden?

Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Skrevet kl. 22:58

Yes, jeg vil lige sove på det :-).

Jeg har oprettet et indlæg i kategorien "Jeg søger et godt tilbud fra dig!" - så tager jeg den derfra.

Anders

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)