Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis mail godt/dårligt?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Vi skal til at give vores zalut.com medlemmer gratis mail. Så jeg tænkte jeg på om det er smart at de får en bruger@zalut.com adresse.

Er der noget særligt vi skal tænke på? F.eks. er det smart at bruge samme domain til mailene også? Der tænker jeg på bl.a. spam og søgemaskiner.

Spørg endelig hvis der er noget jeg skal uddybe

Mvh
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:28
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:28

Hej...

Generelt vil jeg sige at ideen med at give folk mulighed for at få en gratis mail adresse er god. Det "binder" jo brugerne til dit site, og du får en masse loyale brugere som hænger ved.

MEN, der er nogle ting du skal tænke på, rent teknisk. Hvad nu hvis du har 5.000 brugere der hver synes at det er fedt at have billeder, mp3''er etc. liggende i sin mailbox, og dermed hver bruger 100MB. Så skal du have 500 GB diskplads, som du skal tage backup af, og holde ved lige etc. Især backup-delen er ekstrem vigtig, for du skal bare have ét harddisk crash eller fejl med mistede mails til følge før du mister brugere og får en rødglødende telefon!

Men får du styr på driften, backup etc. er det en feeed service! Måske Martin har erfaringer fra Jubii med mails?

mvh Carsten

PS: Glæder mig til at se dit koncept - nu har vi amino''er jo fået lidt indblik i dine ideer

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:11
Ja i kan tro jeg har erfaringer.
Det koster spidsen af en jetjager, som nævnt er backup af så meget data VIRKELIG dyrt! Dertil får man ikke en klap goodwill, folk forventer at skidtet virker og gør det ikke det i 5 min, så får man trusler på livet. Jeg vil ALDRIG gøre det igen, med mindre jeg virkelig har penge til det og har brug for lidt selvpineri.

For:
Kan give ok loyalitet

Imod:
Giver ingen penge
Giver masser af ballade
Koster kassen
Er ekstremt energikrævende
Masser af konkurrence fra store gode spillere (Google m.fl)

Med andre ord, stay away!

Dbh Martin
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 11:14
Tak for svar

Ja, det ser nok ud til at blive en stor opgave, og vi bliver nok nødt til at tænke godt og grundigt over det.

Mine tanker har været, at outsource mail konto''erne... det koster, men så slipper vi fra servicen m.m. Jeg har fundet nogle gode erfarne virksomheder der kan tilbyde os det.

Der er nok meget at tænke over i dette her tilfælde... vi skal da helst ikke pludselig begrænse adgang til zalut så var idéen ødelagt.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)