Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den virkelige verden!

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin!
Tak for dit svar  - ja - man kunne jo tænke sig at man lagde alle indlæg i "Kasser" tilhørende de listede emner - og så kan man jo blot se i de emne-kasser man har interesse i.
Men Martin - jeg syntes jeg har haft megen glæde af at kunne se dagens/døgnets indkomne indlæg og åbnet for der var noget i emnets overskrift der motiverede at jeg læste det - og den informationsværdi der ligger i denne funktionalitet er værdifuld.

Ok- det er rigtigt at der er godt og dårligt men - markedskræfterne skal nok klare dette - og de personer der kommenterer indlæg incl. du og jeg har jo nok en hvis indflydelse på hvordan andre læsere vil vælge at gøre ved det ene eller andet udbud!
Når jeg præsenteres for dette eksempelvis: "Jeg kan lave 1 kr. om til 4 kr." - ja så har jeg da læst nok til ikke at tage det seriøst! Og jeg er sikker på der er mange andre der gør det samme.
Så mit forslag er drop emnegruppen "MLM" og håndter denne virksomhedsform på lige fod med andre virksomheder så skal du se der vil blive spurgt om markedsføring, salg, SW-værktøjer til forretningsudvikling om økonomistyring og bogføring vi ville få en helt anden debat her.  

Men nå jeg seriøst spørger til e-trade til vore produkter i vor virksomhed -ja så "skal man faktisk finde sig i at blive nedgjort ikke på grund af spørgsmålene - men KUN på grund af at man har valgt at arbejde med Network Marketing - Hvorfor denne berøringsangst  - Du ved det jeg ved det - de der er for dårlige overlever ikke !!!!

Hilsen -  in spee

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 16:30

Jeg er uenig i at vi skal begynde at ligge MLM spørgsmål ud blandt alle de andre spørgsmål, der er så mange ting ved MLM der gør det specielt i forhold til hvordan andre iværksættere driver deres foretning. Når der så endelig kommer et spørgsmål som andre iværksættere også kan svare på og bruge, så kommer det som regel alligevel i de andre kategorier.

Men MLM kategorien er meget problematisk, og jeg tror ikke kun problemet er på Amino, men alle steder hvor man begynder at blande MLM folk med ikke-MLMere, jeg tror en stor del af skylden ligger hos de mange virksomheder der lokker med 4000 om dagen uden at røre en finger, jeres branche har virkelig fået et dårligt ry. Jeg forstår ikke at i, som den seriøse del af MLMverdenen, ikke gør mere for at bekæmpe den slags, for det må da også gå ud over jer selv, da den slags annoncer kun tiltrækker folk der mangler hjerneceller, eller står utrolig dårlig økonomisk og ser det som sidste udvej.

Selvfølgelig ligger en stor del af skylden også hos anti-MLMere som sviner MLM til. Jeg har før svinet MLM groft til, men det er fordi jeg føler alt er hemlighedskræmmeri, man får aldrig rigtig noget at vide, man skal bruge små koder for at komme ind på de forskellige sites, man skal til hvervemøder hvor man nærmest bliver presset til at sige ja tak.

Men enige bliver vi nok aldrige, jeg synes vi skal gøre et forsøg med at lade MLM være udenfor dagens indlæg i noget tid, og går det bedre med mlmkategorien, forstået på den måde at der ikke kommer så meget mudderkastning skal vi fortsætte, ellers kan der jo overvejes andre ting.

Der er lige pt. også forslag oppe omkring at sige folk ikke kan skrive i MLM kategorien med mindre de har deltaget aktivt andre steder, eller at alt drive by spam bliver slettet, både i mlm kategorien men også på resten af amino. En løsning skal der ihvertfald findes hvis MLM skal komme på dagens indlæg igen, for når det går hedt for sig er over halvdelen af den liste fyldt med mudderkastning, hvilket ofte overskygger iværksættere der står med reele problemer og gerne vil have nogle løsningsforslag.

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 17:03
Dato: 31-10-2006 12:04:29 Forfatter: john sommer

ja - du bekræfter mig i at det anvendet sprogbrug - her på Amino ligger det noget under niveau - og det gælder egentlig i de fleste indlæg. Man vinder ikke en debat ved at hæve stemmen ej helle ved at bruge ''Knoppede'' ukvems ord - snare tværtimod!

Det forstår jeg ikke? Mener du at mit indlæg har bekræftet dig i at det anvendte sprogbrug på Amino ligger under niveau?
Forklaring udbedes.

Hvis en misforståelse er opstået på grund af, at jeg ikke har stilet mit indlæg, så lad mig understrege at det var møntet på dig, John, på baggrund af dine første indlæg der udstyrede os andre med nogle temmelig baske motiver; såsom at "Intet er så hæmmende for en udvikling som frygten for en fiasko".

At indlæg fra MLM-debatten ikke længere figurerer i oversigten over dagens debat skyldes de få der råber højt; at flertallet af nye tråde i MLM var lynhurtige reklame-fusere, så de overdøvede den konstruktive debat. Disse indlæg resulterede så mindst ligeså lynhurtigt i adskillige irriterede svar over manglede pli og situationsfornemmelse hos skribenten - der så på sin side svarede igen med at råbe op om undertrykte mindretal, diktatur og censur (den sidste var vist din, ikke?).
 Alt i alt en temmelig tåbelig debatform, der bestemt ikke vil tage skade at blive begrænset i sin udfoldelse. Måske har enhver forum-form brug for en "troll", men det må være nok med een...

At vi har ''reklamer'' i vores indlæg er en almindelig anvendt og accepteret praksis på Amino og med god grund, da vi er her som erhvervsdrivende. Men der er stor forskel på at have en link i sin signatur, i forhold til den uhæmmede spam med reklameindlæg i samtlige emner som adskillige af din med-MLM''er har berriget os med!

Så når du nu holder salgsmøder med din ''undersåtter'', så fortæl dem pænt, men bestemt, hvordan man bør opføre sig når man er sammen med almindelige, fornuftige mennesker. Det kan msåek være med til at fjerne lidt af skyggen over MLM-fraktionen.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 17:50
Hej Morten!
ja - det er ikke så nemt vel - jeg kan ikke påtage mig noget ansvar for hvordan andre Network Marketing virksomheder optræder du anføre at:

"Så når du nu holder salgsmøder med din ''undersåtter'', så fortæl dem pænt, men bestemt, hvordan man bør opføre sig når man er sammen med almindelige, fornuftige mennesker. Det kan msåek være med til at fjerne lidt af skyggen over MLM-fraktionen."

ja - Morten man er da ikke i tvivl om at du slår allesammen i samme klasse!

Den branche du arbejder i består formentlig af mange virksomheder - men vil du mene at så tager man bare hvis du er i SW-branchen, at så er de alle sammen nogle......et eller andet  - fordi der er nogle der ikke levere varen og har hvad det kræver - er de så alle sammen uduelige og er du medansvarlig ?
- imponerende tankegang.
Udbud og efterspørgsel er markedskræfterne i vort land og tak for det - og så giver resten sig selv ik`

Jeg har ingen undersåter, men personer - sådan rigtige fornuftige arbejdsomme mennesker - og dem skal du ikke slå i hartkorn med de uduelige!
SW-branchen har jeg et godt kendskab fra meget store og mindre projekter - og set hvordan man oversælger og hvordan man der arbejder meget ustruktureret, men alene oplevet fra nogle leverandører - jeg kunne aldrig på dette grundlag slå alle i samme hartkorn og sige SW-fraktionen - dårlige alle sammen!

Morten det er jo netop heri problemet ligger - denne virksomhedsform Network Marketing - er der nogle få Aminoer der ikke finder er ok - og så er det så dem alle sammen der ikke er ok - de der er mest seriøse er medlem af brancheforeningen  - ligesom du formentligt er medlem i din brancheforening - for herigennem at bidrage til at der er formaliseret arbejde på at skabe et godt image om branchen -  de dårlige oplevelser man har med virksomheder i SW-branchen kunne jeg aldrig finde på at anklage dig for - ej heller bede dig om at gå ud til dem alle og sige ......opfør jer så alle sammen troværdigt og redeligt - det er da ikke dit ansvar hvorledes de andre opfører sig!
- det har man en brancheforening til - det har vi - det har mange andre fornuftige virksomheder også !

CITAT:
Det forstår jeg ikke? Mener du at mit indlæg har bekræftet dig i at det anvendte sprogbrug på Amino ligger under niveau?
Forklaring udbedes.
CITATSLUT:
Det gør ikke noget at du ikke forstår det!
- når bare du tænker over det !

Hilsen

john sommer  

mvh john sommer

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 19:33
Sikke en slåskamp!

Slap nu af John - fordi at din favoritkategori ikke bliver vist i "Indlæg i dag", betyder det ikke at du er et skidt menneske, eller at det er en skidt kategori... Der er bare så meget "hop på vognen nu, inden det er for sent" snak, at det er til at bliver kraftigt irriteret over. Derfor skal man nu opsøge det selv lidt mere aktivt, istedet for at hoppe ind på forsiden....

Dato: 31-10-2006 00:42:26 Forfatter:john sommer

Hvis gruppen er 'begravet' - af de personer der mener at jorden er flad - ja så lad disse blive i deres vildfarelse og køre med på den 'flade jord' - vi er nogle stykker der arbejder på en anden og interessant udvikling - og vi er nogle stykker der faktisk gør meget for, at uddanne de mange til at gøre det samme og få oplevelsen af at starte og bygge en virksomhed - kald den så hvad I vil.

Bla bla bla - jorden ER flad....

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 21:05
Dato: 31-10-2006 17:50:02 Forfatter: john sommer
CITAT:
Forklaring udbedes.
CITATSLUT:
Det gør ikke noget at du ikke forstår det!
- når bare du tænker over det !

ROFL! Har nogen af jer set filmen ''Ocean 12''? Der en scene hvor to af de garvede har en tredje - ny og knapt tør bag ørerne - med til et møde med en kontakt. Og de fyrer noget forfærdeligt BS af, som samtidig lader til at give mening for dem; vi andre sidder bare målløse og fatter ikke en brik. Sådan har jeg det her.

Beklager, John. Hvis du ikke gider at forklare det, så gider jeg ikke tænke over det. Du føler dig åbenbart forfulgt, hvis mit indlæg kan ses som en personlig kritik. Jeg bad dig blot om at du ville gøre dit for at der ikke er nogen fra dit netværk (er det et bedre ord?), der fører sig frem som de individer, der har irriteret os her.

Nej, jeg slog dig ikke i hartkorn med alle andre i din branche, faktisk søgte jeg en fornuftig dialog med dig, da jeg fornemmede at du var et fornuftigt menneske. Har jeg taget fejl, beklager jeg også det.

Det er korrekt, at vi i Danmark lader markedskræfterne råde. Dog har vi en lovgivning der skal overholdes, og personligt føler jeg også et etisk og moralsk ansvar overfor mine kunder. Jeg skal ikke sælge dem noget de ikke har brug for, tværtimod er det oftest min opgave at begrænse salget til det nødvendige.

Faktisk ser jeg det som en del af mit ansvar at branchen som hele opfører sig ordentligt. Jeg er træt af at møde kunder, der er skeptiske fra starten fordi de har en dårlig købsoplevelse med i bagagen - eller endnu værre, at komme ud til en kunde og opdage at de er blevet r..rendt på det grusomste af en dygtig sælger. I de tilfælde kontakter jeg firmaet bag den pågældende sælger og fortæller dem, hvad der er foregået. Enkelte bliver sure, men de fleste tager det fornuftigt og ser det som en konstruktiv kritik - en enkelt tog endda varen retur, på trods af at købet lå et år tilbage og varen ikke kunne sælges videre! Det skaber respekt og jeg har siden brugt dem som medlevenrandører på opgaver, der krævede deres ekspertice.

Så jo, jeg mener faktisk at du bør gå ud i DIN branche og bede folk om at opføre sig ordentligt, men om du så gør det, det er helt op til dig.

Tak for snakken, vi er uenige - så lad den bare ligge der...

Fra Brønshøj
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 277
Skrevet kl. 17:32
Kære Venner

Jeg sidder og hygger med at læse MLM kategorien når jeg vil læse nogle gode indlæg, og jeg må sige at de til fulde giver min mund et bredt smil på læben.

Jeg vil til John Sommers ros, gerne fortælle - at det er en dejlig tone du holder herinde, og det glæder mig at din butik har succes.

At der er nogle mennesker herinde som har mødt "venner" som har prakket dem tåbelige snyde MLM ting på, er bare synd, og klart at man har et negativt syn på tingene derfra.

At andre så har startet sin egen seriøse butik med gode produkter og får stryg herfor er ærgeligt. Men det er egentlig meget skægt fænomen.

For hvis jeg nu tilfældigvis havde en forretning på Valby vej nr 1, hvor jeg solgte trillebøre, og jeg gerne ville have nogle kunder i butikken, så fik jeg trykt nogle visitkort, og nogle brochure med mine varer i.

Dernæst kunne jeg vælge at sende en MASSE brochurer ud med posten, eller give mine venner og familie brochuren, således at næste gang de skulle købe en trillebør, så kunne de købe den hos mig. Jeg vælger det sidste, for dem ser jeg oftest, og mine penge er gået til at få startet butikken op.

Men da andre tidligere har prøvet at sælge trillebøre på Valbyvej nr 1, og også anbefalet sine venner og familie og handle der, så er min butik ligepludselig ikke god nok mere, og folk jeg gav brochuren til vendte min butik ryggen - de havde hørt at mine trillebøre var dårlige.....

Men hvor søren havde de dog hørt det fra....

Måske vi stadig har en god jantelov i Danmark - man må beundre de som tror så meget på sig selv - også i MLM verdenen - at de ikke lader sig knuse af alle os andre der har ondt i røven af at MLM folk bare er mere fremme i skoene....

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 18:27
Hej Aminoer & Juliussen!

Ja – en god pointe og du har jo ret i at debatten her i Amino er jo mest baseret på det faktum at alle Amino-erne har deres vision – har deres realiseringsdrøm om virksomhed. Og det er hvad Danmark har behov for:
- mennesker der brænder for, at udleve deres drøm
– mennesker der brænder for at bygge noget op
– mennesker der er indstillet på at arbejde langt udover hvad en lønarbejder gør for at udleve deres drøm
– mennesker der tror så meget, at de er villige til at ofre – hvad det kræver – men at de også i denne proces har det ”sjovt” – og er i en helt utrolig personlig udvikling
-mennesker af denne kaliber er dem der er iværksættere - dem som der har noget af det stof som Danmark ”råber” på - Iværksætterånden – det at skabe noget.

Nåeeee – så kommer vi til det hårde stof – nemlig hvorfor er der nogen der gør det lidt anderledes en mig?
Dette - Network marketing noget – noget underligt noget vi ikke kender – er det virksomheder ?
Dem må vi hellere se at få gjort noget ved der da nogle underlige………..
I denne proces hvor alle brænder for deres vision – er det at debatten går af sporet – Husk de brænder alle som du for deres vision – god/dårlig er du dommer ?

Men rigtigt – seriøsiteten skal være der – ikke noget med at mange penge uden arbjede – det findes ikke !
At være heldig er ofte koblet sammen med meget stor arbejdsindsats – så de der arbejder meget er ofte mere heldige ik´
Men hvorfor bruge meget energi på ejendomsmægleren der sælger en ejendom og efterfølgende tilbagekalder handlen – sælger samme ejendom dagen efter til en højere pris?
Hvorfor bruge energi på den advokat der har ………..?

Det har vi organer til at tage sig af – de brodne kar er i alle brancher – så lad os samarbejde om at få så mange iværksættere ført frem til succes som vi kan!

Det er det vi kunne bruge Amino til og vi har alle en god lærermester i viceværten ! 

Hilsen john sommer

mvh john sommer

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)