Ja, man kan godt betale med Paypal UDEN at oprette en bruger. Det har mange bruger misforstået, men desværre tager paypal ikke imod dankort, ellers ville det være en rigtig god løsning! Men mit tidligere spørgsmål: Hvordan kan man så lave en løsning som man ikke behøver milioner på kontoen i forvejen? |
Hej Kevin!
Som jeg sagde i mit første indlæg i den her tråd kan min betalingsløsning 'Den fælles betaling' på en måde opfattes som en PayPal. Dette betyder, at min løsnings koncept i virkelighed ikke er langt fra PayPals. Der er mange måder at lave den løsning på.
I det følgende vil jeg på min måde beskrive, hvordan du kan lave en PayPal-lignende løsning (kun teknik. Mht. reglerne skal du snakke med andre, evt. med PBS. Jeg mener, at der ikke er noget problem, idet alt vil foregå via din side. PBS kræver nemlig, at et domæne/en hjemmeside skal kobles sammen med en forretningsaftale):
For at kunne lave den løsning skal du først og fremmest have en eller flere indløsningsaftaler, som er afhængige af, hvilke betalingskort, som vil bruges i systemet (betalinger uden at oprette).
Find en betalingsgatewayudbyder (hvis indløsningsserviceudbyderen ikke selv har en betalingsgateway. I USA er det normalt, at indløsningsserviceudbyderen også er betalingsgatewayudbyderen). Nogle betalingsgatewayudbydere støtter APIs, vha. hvilke du selv kan lave din betalingsside, hvor kunder kan betale med kort eller logge på deres konto i dit system. Hvis du ikke selv kan lave din betalingsside (f.eks. hos PBS ePayment) skal du sørge for, at kunder vha. en siden logger på deres konto eller bliver henvist til serviceudebyderens betalingsside.
Integration til betalingsservicesudbyderens system.
Implementer dit system/din løsning: Kunder opretter konto, pengene indsættes/hæves til/fra kontoen, pengeoverførsel mellem konti, gebyrhåndtering, m.fl..
Implementer dine APIs: hvordan kunder integererer deres salg/shopsystem til dit system.
Jeg håber, at du med den korte, overnævte beskrivelse kan få et godt overblik over, hvordan man kan lave en PayPal-lignende løsning.
Hvis der er noget, du ikke forstår eller du har nogle andre spørsmål er du velkommen til at spørge igen.