Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk koncept ligesom Paypal

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming Møller:
Selvstændig01:

Hejsa,

Nu handler dette indlæg om, hvorvidt der findes en "dansk konkurrent" til Paypal. Umidlbart vil jeg mene nej, da de fleste løsninger er besværlige ligesom fx. Ewire (ikke personligt ment) ellers skal PBS ind over, hvilket ikke altid er lige tiltrækkende for en mindre erhvervsdrivende.

Når jeg som kunde vil købe noget, ønsker jeg ikke at tilmelde mig alt muligt. Med paypal er der to muligheder:

1) Betal nu (selvom du ikke er paypal bruger)

2) Bliv medlem / log ind.

Et betalingssystem skal være simpelt og enkelt. Min erfaring med paypal er meget tilfredsstillende (de understøtter også dansk nu).  Smile

Såfremt du (trådstarter) ønsker at lave en konkurrent til Paypal, er dette helt sikkert muligt. Du skal blot finde på et koncept, som er så spændende og bæredygtigt, at en/flere investorer ønsker at støt op omkring dette. Pengene skal nok komme, såfremt idéen er der...!  

Held og lykke!  Smile 

er du sikker på at der kan betales uden at man skal oprettes

Ja, man kan godt betale med Paypal UDEN at oprette en bruger. Det har mange bruger misforstået, men desværre tager paypal ikke imod dankort, ellers ville det være en rigtig god løsning!

Men mit tidligere spørgsmål:

Hvordan kan man så lave en løsning som man ikke behøver milioner på kontoen i forvejen?

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra København NV
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 20:23

Hej Kevin!

Som jeg sagde i mit første indlæg i den her tråd kan min betalingsløsning 'Den fælles betaling' på en måde opfattes som en PayPal. Dette betyder, at min løsnings koncept i virkelighed ikke er langt fra PayPals. Der er mange måder at lave den løsning på.

I det følgende vil jeg på min måde beskrive, hvordan du kan lave en PayPal-lignende  løsning (kun teknik. Mht. reglerne skal du snakke med andre,  evt. med PBS. Jeg mener, at der ikke er noget problem, idet alt vil foregå via din side. PBS kræver nemlig, at et domæne/en hjemmeside skal kobles sammen med en forretningsaftale):

For at kunne lave den løsning skal du først og fremmest have en eller flere indløsningsaftaler, som er afhængige af, hvilke betalingskort, som vil bruges i systemet (betalinger uden at oprette).

Find en betalingsgatewayudbyder (hvis indløsningsserviceudbyderen ikke selv har en betalingsgateway. I USA er det normalt, at indløsningsserviceudbyderen også er  betalingsgatewayudbyderen). Nogle betalingsgatewayudbydere støtter APIs, vha. hvilke du selv kan lave din betalingsside, hvor kunder kan betale med kort eller logge på deres konto i dit system. Hvis du ikke selv kan lave din betalingsside (f.eks. hos PBS ePayment) skal du sørge for, at kunder vha. en siden logger på deres konto eller bliver henvist til serviceudebyderens betalingsside.

Integration til betalingsservicesudbyderens system.

Implementer dit system/din løsning: Kunder opretter konto, pengene indsættes/hæves til/fra kontoen, pengeoverførsel mellem konti, gebyrhåndtering, m.fl..

Implementer dine APIs: hvordan kunder integererer deres salg/shopsystem til dit system.

Jeg håber, at du med den korte, overnævte beskrivelse kan få et godt overblik over, hvordan man kan lave en PayPal-lignende løsning.

Hvis der er noget, du ikke forstår eller du har nogle andre spørsmål er du velkommen til at spørge igen.

Chuuuuu

Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 314
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 20:30
Jg har en pp konto men også visa dk vi må have pp til at tage dankort så er det en fin løsning og her er ikke et mdr. Gebyr
Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 21:34

men problemmet er bare at de ikke tager bare dankort, men kun VISA. Altså det vil sige at de tager imod VISADankort.

Derudover er det på ikke på dansk, og du skal stadig have en del viden bagved for at bruge det.

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)