Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansætte en i Flexjob

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ninaf:

Men når de er havnet i den situation, at de ikke kan arbejde på fuld tid, ja så er risikoen for at du ikke ved hvornår eller hvor længe din medarbejder er på arbejde altså temmelig stor.

Jeg har kun god erfaring. Og da beskæftigelsen var på sit højeste i 2008, var det kun flexjobberne, der ikke hoppede fra job til job.

Ninaf:

Det hele bliver naturligvis ikke nemmere af at administrationen af ordningen er meget tung. Her tænker jeg på opstart, udbetaling, eller hvis du finder ud af at skulle bruge forskellige hjælpemidler i hverdagen.

Administrationen er ganske enkelt. Du skal udfylde en blanket ab245 - og når der opstår specielle forhold, så er der altid en kontaktperson hos kommunen, som meget gerne hjælper.

Ninaf:

Det kan sagtens være, at nogle firmaer er ligeså glade for ordningen som flexjobberne selv. Det håber jeg da....Jeg har bare ikke mødt nogen.

Du har lige mødt en her Smile

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 01:40

Ja og det, må jeg sige, glæder mig :-)

Fra Middelfart
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 10:17

Hej

Jeg er selv i gang med at ansætte en på flex job, så min erfaring er ikke så stor på området endnu, som arbjedsgiver. Men privat er min mand i flexjob pga en blodprop i hjerne, og han elsker i sit arbejde og har ikke haft en sygedag i 2 år. Han arbejder 20 timer om ugen og er på 2/3 dels ordningen. Jeg har selv være modstander af det før, men efter jeg personligt har være en del af det, forsøger jeg nu med en selv og det ser ud til at være positivt indtil nu.

Dog skal du være opmærksom på ,at de skånehensyn du skal tage til den pågældende, skal du få PÅ SKRIFT FRA KOMMUNEN. Det er jeg lige blevet rådet til at min fagforening, da det skal indgå i ansættelseskontrakten. Hvis ikke vi kan få det, skal hun ikke ansættes!

Held og lykke mms

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

www.ballonbutikken.dk :

Hej Nina.

Jeg har nu god nok erfaring med alm. ansatte, og selv der kan man være meget uheldig Smile

Og jeg forstår ikke at du siger at jeg ikke spare på lønudgifter  ? jeg ved godt at jeg skal lægge ud, men jeg får jo noget af det tilbage igen, og her i Helsingør kommune tager det 20 arbejdsdage.

Og det gør ikke så meget for mig med lidt ustabil arbejdskræft, det som en flexjobber skal lave hos mig, er ting som nemt kan vente nogle dage eller måske uger.

Min politik er også helt klart sådan, at hvis en ansat kommer og spøger om fri, så kunne jeg aldrig finde på at sige nej, om så det var to gange om ugen, jeg ejer jo ikke mine ansatte Big Smile heller ikke i arbejdstiden Smile alt hvad jeg tager ind i firmaet af ordre, bliver planlagt sådan at jeg kan klare det i nøds tilfældet alene hvis jeg tager natten til hjælp, så er jeg ikke afhængig af nogen, hvis det skulle gå galt, med en ansats.

YesDu har jo den helt rigtige holdning. Og du har jo tænkt risikoerne, så det er da bare at få ansat en.

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 10:30

Hej Ballonbutikken

Vi har overvejet flex arbejdere. Men som andre skriver er det ikke nødvendigvis nogen økonomisk fordel. Og vi er meget afhængige af arbejdskraften, eftersom vi SKAL have kundernes varer ud samme dag.

Men jeg kan anbefale dig at overveje en senior istedet. En som er over 55 og har gået ledig i mere end 9 måneder. Det giver et ganske pænt tilskud, og som regel stabil arbejdskraft. Der er jo nogle stykker ledige i øjeblikket, så dt er til at få fat på.

Vi kører udenlukkende med fast ansatte og vikarer i øjeblikket. Men vi har overvejet en senior.

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 22:34

Hej Lagerhotel

Tak for dit svar, jeg har en senior ansat på den måde og har haft det længe og det er jeg meget glad for, men jeg ville bare prøve at hjælpe andre mennesker også, det er ikke økonomien der spiller ind i det, men helt klart det at kunne gøre en forskel, har lige fået nogle nye og større lokaler, så der er plads til en eller to mere.

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 10. May 09
Fra  Ronnie Skrevet kl. 22:36

Hej mms og Brian 1000 tak for Jeres svar.

Ja jeg håber at kan komme til at arbejde sammen med andre virksomheder med den samme holdning som min Smile

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra Middelfart
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 09:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Selv tak...Jeg håber det lykkes for dig.

Men dog vil jeg lige komme med en sidste kommentar til de øvrige indlæg. Jeg syntes debatten bære præg af at man ikke må tænke i økonomi, men det forstår jeg SLET ikke, og slet ikke når det kommer fra selvstændige. Enten må i have ekstrem mange penge eller også har i ikke behov for at leve af jeres forretning, for jeg er altså nød til at tænke i lønkroner i min forretning, og det anser jeg faktisk for at være mit største ansvar som leder. Hvis jeg ikke er omkostningsbevist og sørger for styre min forretninge rigtigt, står vi alle pludselig uden job!

Jeg har en butik med ca. 30 ansatte og har været igang i 4 år, og den største lektie jeg har læret er at min butik ikke er et socialt kontor, men en forretning der skal drives med overskud, så vi alle kan beholde vores job. Naturligvis med almindelig omsorg og omtanke for mine medmennesker, men jeg driver ikke en forretning for mine blå øjnes skyld, men for at tjene til dagen og vejen.

Hilsen Mette

Tilmeldt 10. May 09
Fra  Ronnie Skrevet kl. 12:57

Hej Mette.

Jeg tænker også økonomi, men slet ikke 100 % for det første har jeg ikke så meget konkurrence, og for det andet, har jeg sparret mange, mange penge på at fjerne ALLE mellem led, sidste år var det ca. 200.000 kr.

Jeg kunne ALDRIG mere finde på at købe vare igennem mellemled, men kun fra hoved kilden, og sådan er det også nå andre firmaer ringer til mig og godt vil forhandle mine vare, det kan de godt få lov til, men det er til samme pris som andre også giver.

Jeg ved godt at min virksomheds politik ikke er som andres, men den har alligevel ført mig hen hvor jeg er i dag.

Jeg driver heller ikke en forretning for mine blå øjnes skyld, men hvis jeg kun gjorde det for at tjene penge, så var der jo ikke nogen grund til at jeg støttet og sponseret så meget som jeg gør, og 98% af det som jeg støtter, der er SLET ikke nogen reklame værdi i det, de fleste gange fravælger jeg selv at komme i avisen eller andet, nå jeg har støttet noget, for det er ikke det som er hensigten for mig.

Min virksomhed er heller ikke noget socialt kontor, men jeg syntes selv at det er oki at jeg hjælper andre mennesker nå jeg har muligheden for det, og nå jeg har hjulpet andre mennesker som måske ikke har det så nemt, så bliver jeg også selv i beder humør, og hvis jeg selv en dag skulle stå over for sådan et problem selv, så ville jeg da også håbe at der var nogen som ville hjælpe mig vider.  

Venlig hilsen.

Ronnie 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)