Ustabil arbejdskraft tror jeg er et meget vovet ord at bruge om en fleksjobber...
Grunden til at folk må gå i fleksjob kan være RIGTIG MANGE FORSKELLIGE ting/sygdomme, men ABSOLUT ikke ensbetydende med ustabil arbejdskraft. Det må I lige huske på. Kender et par stykker som er I fleksjob og de yder deres bedste som alle os andre, bare i "kortere tid", og er meget taknemmelige for ordningen.
Fleksjob er lavet fordi folk, der gerne VIL arbejde, men simpelthen ikke kan holde til 37 timer af en eller anden grund. Og ordningen er derfor idéel til dem, der har behov for at skåne sig selv, for at kunne holde til at arbejde og ikke ryge på førtidspension.
Håber du får styr på det 
:-) Dorthe
Hej Dorthe.
Som du ganske rigtigt siger kan der være mange grunde til, at folk bliver visiteret til et flexjob. Jeg siger ikke, at alle flexjobbere er ustabile eller at de ikke gider at arbejde eller at de for den sags skyld ikke gør deres bedste. Men når de er havnet i den situation, at de ikke kan arbejde på fuld tid, ja så er risikoen for at du ikke ved hvornår eller hvor længe din medarbejder er på arbejde altså temmelig stor.
Det hele bliver naturligvis ikke nemmere af at administrationen af ordningen er meget tung. Her tænker jeg på opstart, udbetaling, eller hvis du finder ud af at skulle bruge forskellige hjælpemidler i hverdagen.
Dertil kommer, at du ikke har krav på at få at vide, hvad vedkommende fejler og derfor kan have temmelig svært ved at forberede arbejdet så det passer til flexjobberen. Måske er sygdommen periodisk og opstår i kulde. Hvis det er tilfældet vil du lige nu have et langvarrigt problem, hvis du er afhængig af den ansatte.
Det kan sagtens være, at nogle firmaer er ligeså glade for ordningen som flexjobberne selv. Det håber jeg da....Jeg har bare ikke mødt nogen.