Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansætte en i Flexjob

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej til alle.

Er her nogen som kender til fordele og ulemper ved at ansætte en i fleksjob, jeg skal muligvis ansætte en person til april, og overvejer at ansætte en fleksjobber, jeg skal ikke bruge en ansat på fuldtid men ca. 20 timer om ugen, så ville lige høre Jer.

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 10. May 09
Fra  Ronnie Skrevet kl. 20:57

Prøver lige at kaste den på igen Smile

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 08:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Jeg har haft flere flexjobbere og hvis du ikke har erfaring med personale, mener jeg, at du skal holde dig fra det område.

Du sparer ikke noget særligt på lønudgiften. Du skal selv betale en fuld månedsløn, hvorefter du får refunderet en del, hvilket kan tage op til tre mdr. Og du har stor risiko for at få ustabil arbejdskraft.

Men kontakt dit lokale jobcenter og hør om fordele/ulemper. Få noget på skrift - Husk at de er sælgere af et produkt, her flexjobbere.

Der kan du også høre om muligheden for at få en flexjobber på prøve.

Tilmeldt 10. May 09
Fra  Ronnie Skrevet kl. 21:04

Hej Nina.

Jeg har nu god nok erfaring med alm. ansatte, og selv der kan man være meget uheldig Smile

Og jeg forstår ikke at du siger at jeg ikke spare på lønudgifter  ? jeg ved godt at jeg skal lægge ud, men jeg får jo noget af det tilbage igen, og her i Helsingør kommune tager det 20 arbejdsdage.

Og det gør ikke så meget for mig med lidt ustabil arbejdskræft, det som en flexjobber skal lave hos mig, er ting som nemt kan vente nogle dage eller måske uger.

Min politik er også helt klart sådan, at hvis en ansat kommer og spøger om fri, så kunne jeg aldrig finde på at sige nej, om så det var to gange om ugen, jeg ejer jo ikke mine ansatte Big Smile heller ikke i arbejdstiden Smile alt hvad jeg tager ind i firmaet af ordre, bliver planlagt sådan at jeg kan klare det i nøds tilfældet alene hvis jeg tager natten til hjælp, så er jeg ikke afhængig af nogen, hvis det skulle gå galt, med en ansats.

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 22:11

I har begge ret !

Som hovedregel ydes der 50% eller 75% tilskud af lønudgifen (alt incl.).

Arbejdsgiveren betaler løn til medarbejderen baseret på en fuldtidsstilling, selvom arbejdstiden måske er nedsat til 50%. Er tilskuddet ligeledes 50% er der således ikke en økonomisk fordel.

Er tilskuddet 75% - og arbejdstiden stadig 50% - er der reelt set en økonomisk fordel. Men ofte er medarbejdere med et tilskud på 75% i ryggen ikke 100% effektive, hvorfor vi måske stadig har en status qua situation. 

Men udover den eventuelle økonomiske gevinst, så hjælper du en person, som måske vil have ganske vanskeligt ved at komme tilbage på arbejdsmarkedet.

Kommunerne udbetaler tilskuddene 2-3 uger efter der er indsendt en korrekt udfyldt refusionsanmodning. (Det hænder, at den første ansøgning kan tage lidt længere tid - men herefter kører det normalt helt uden problemer).

Tilmeldt 15. Nov 09
Skrevet kl. 22:18

www.ballonbutikken.dk :

Og jeg forstår ikke at du siger at jeg ikke spare på lønudgifter  ? jeg ved godt at jeg skal lægge ud, men jeg får jo noget af det tilbage igen, og her i Helsingør kommune tager det 20 arbejdsdage.

Du får jo refunderet efter, hvor meget medarbejderen er i stand til at arbejde. Så du kommer til at betale omtrent det antal timer, som du jo også har glæde af medarbejderen.

www.ballonbutikken.dk :

Og det gør ikke så meget for mig med lidt ustabil arbejdskræft, det som en flexjobber skal lave hos mig, er ting som nemt kan vente nogle dage eller måske uger.

Hvis du i dit firma har det fint med ustabil arbejdskraft og det ikke er noget problem for dig, er det da bare det du skal gøre.

www.ballonbutikken.dk :

Min politik er også helt klart sådan, at hvis en ansat kommer og spøger om fri, så kunne jeg aldrig finde på at sige nej, om så det var to gange om ugen, jeg ejer jo ikke mine ansatte Big Smile heller ikke i arbejdstiden Smile alt hvad jeg tager ind i firmaet af ordre, bliver planlagt sådan at jeg kan klare det i nøds tilfældet alene hvis jeg tager natten til hjælp, så er jeg ikke afhængig af nogen, hvis det skulle gå galt, med en ansats.

Hvad mener du? Du efterspørger erfaringer med ansatte i flexjob og det svarer jeg på. Mener du at mine dårlige erfaringer kan skyldes, at jeg tror, at jeg ejer mine ansatte?

Jeg glæder mig meget til at høre dine erfaringer, så skriv endelig igen. Jeg kunne faktisk godt tænke mig at høre en positiv oplevelse i den sammenhæng.

Tilmeldt 15. Nov 09
Skrevet kl. 22:23

Espresso:
Kommunerne udbetaler tilskuddene 2-3 uger efter der er indsendt en korrekt udfyldt refusionsanmodning. (Det hænder, at den første ansøgning kan tage lidt længere tid - men herefter kører det normalt helt uden problemer).

Det er forskelligt og afhænger af den enkelte kommune. I flere kommuner sidder der kun en person med disse udbetalinger.

Tilmeldt 10. May 09
Fra  Ronnie Skrevet kl. 22:59

Hvad mener du? Du efterspørger erfaringer med ansatte i flexjob og det svarer jeg på. Mener du at mine dårlige erfaringer kan skyldes, at jeg tror, at jeg ejer mine ansatte?

Hej Nina.

Nej nej slet ikke, jeg fortalte bare hvad min politik er, jeg kender jo slet ikke noget til dig eller din virksomhed Smile for mig er det bare vigtigt at hjælpe nogle mennesker som har det svært, jeg giver jo også 5 % af mit overskud hvert år til de Danske børene afd. Jeg støtter en hulens masse, og sponser rigtige mange ting, lige fra AIDS fonden, til skoler for døve og handicappet børn og  http://www.hillerodhospital.dk/topmenu/Presse_Nyt/Nyheder/Arkiv2009/Garfield.htm

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 23:17

Ustabil arbejdskraft tror jeg er et meget vovet ord at bruge om en fleksjobber...

Grunden til at folk må gå i fleksjob kan være RIGTIG MANGE FORSKELLIGE ting/sygdomme, men ABSOLUT ikke ensbetydende med ustabil arbejdskraft. Det må I lige huske på. Kender et par stykker som er I fleksjob og de yder deres bedste som alle os andre, bare i "kortere tid", og er meget taknemmelige for ordningen.

Fleksjob er lavet fordi folk, der gerne VIL arbejde, men simpelthen ikke kan holde til 37 timer af en eller anden grund. Og ordningen er derfor idéel til dem, der har behov for at skåne sig selv, for at kunne holde til at arbejde og ikke ryge på førtidspension.

Håber du får styr på det Smile

:-) Dorthe

Tilmeldt 15. Nov 09
Skrevet kl. 23:47

Dorthe Kornerup:

Ustabil arbejdskraft tror jeg er et meget vovet ord at bruge om en fleksjobber...

Grunden til at folk må gå i fleksjob kan være RIGTIG MANGE FORSKELLIGE ting/sygdomme, men ABSOLUT ikke ensbetydende med ustabil arbejdskraft. Det må I lige huske på. Kender et par stykker som er I fleksjob og de yder deres bedste som alle os andre, bare i "kortere tid", og er meget taknemmelige for ordningen.

Fleksjob er lavet fordi folk, der gerne VIL arbejde, men simpelthen ikke kan holde til 37 timer af en eller anden grund. Og ordningen er derfor idéel til dem, der har behov for at skåne sig selv, for at kunne holde til at arbejde og ikke ryge på førtidspension.

Håber du får styr på det Smile

:-) Dorthe

Hej Dorthe.

Som du ganske rigtigt siger kan der være mange grunde til, at folk bliver visiteret til et flexjob. Jeg siger ikke, at alle flexjobbere er ustabile eller at de ikke gider at arbejde eller at de for den sags skyld ikke gør deres bedste. Men når de er havnet i den situation, at de ikke kan arbejde på fuld tid, ja så er risikoen for at du ikke ved hvornår eller hvor længe din medarbejder er på arbejde altså temmelig stor.

Det hele bliver naturligvis ikke nemmere af at administrationen af ordningen er meget tung. Her tænker jeg på opstart, udbetaling, eller hvis du finder ud af at skulle bruge forskellige hjælpemidler i hverdagen.

Dertil kommer, at du ikke har krav på at få at vide, hvad vedkommende fejler og derfor kan have temmelig svært ved at forberede arbejdet så det passer til flexjobberen. Måske er sygdommen periodisk og opstår i kulde. Hvis det er tilfældet vil du lige nu have et langvarrigt problem, hvis du er afhængig af den ansatte.

Det kan sagtens være, at nogle firmaer er ligeså glade for ordningen som flexjobberne selv. Det håber jeg da....Jeg har bare ikke mødt nogen.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)