Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny webshop hvad CMS skal man vælge

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra København NV
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas og Gitte!

Hvis I ikke vil have hovedpine og/eller løbe tør for jeres budget kan I godt benytte min shopløsning. Min shopløsning er nemlig meget nem og enkel at bruge og meget billig at have med.

I kan godt læse mere om min shopløsning på min hjemmeside Storehotel.

I kan altid kontakte mig, hvis I har nogle spørgsmål eller hvis I har brug for nogle hjælp.

Chuuuuu

Fra Århus C
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:55

Hej Thomas

Nu vil du sikkert høre en masse forskellige svar om hvilke CM-Systemer der er bedst, alle fra virksomheder/iværksættere som mig selv.

At sige at det ene CMS er beder end de andre synes jeg er forkert. Der findes nogle store og meget kraftfulde CM-systemer fx Joomla!, Typo3, osv. (selv laver vi vores hjemmesider med Joomla! CMS fordi VI mener at det er det bedste.)

Alle har webshops tilknyttet (og flere forskellige slags også.)

Det der kendetegner de store kraftfulde CMSer er, at de godt kan virke noget forvirrende til at starte på. Men som en anden har sagt, så åbner det for nogle muligheder for dig på sigt. De kan simpelthen så meget.

Designet er underordnet, en god webdesigner skal nok kunne lave et flot design ligemeget hvilket CMS du vælger.

Den gode partner/leverandør/designer vil også sætte dig ind i hvad du skal, hvordan du gør, osv.
Hvordan siden skal bygges op, der skal du nok ikke vælge at den skal være alt for smart og fancy. Keep it simple! - det sælger i sidste ende!

Lad være med at lave en masse ting der forvirrer kunden, ikke give kunden for mange muligheder for at komme væk fra indkøbskurven heller.  

Jeg håber du finder ud af det.

Du skal være velkommen til at give mig et kald hvis du vil have en uformel snak omkring det hele.

Ha' en god dag.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 12:00

Hej Thomas,

Hvis du kan svinge vejen forbi Odense kan du få en demonstration af redSHOP - redSHOP er en udvidelse til Joomla så derved får du webshop og website integreret i et.

redSHOP kan rigtigt mange ting som ingen andre webshop systemer kan så det er turen til Odense værd :)

Hvis du er interesseret så smid en mail på email@redweb.dk så kan vi tage den derfra :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:02

Hvorfor er der så mange som siger, Magento der, Drupal her, OsCommerce der, Prestashop her osv.?

Er der slet ingen som får lavet deres systemer fra bunden af, så de er lavet præsist til det formål at drive den type shop?

I stedet for de store løsninger, som oftest er tunge og besværlige / indviklede at arbejde med?

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 20:42

Mr.HTML:

Hvorfor er der så mange som siger, Magento der, Drupal her, OsCommerce der, Prestashop her osv.?

Er der slet ingen som får lavet deres systemer fra bunden af, så de er lavet præsist til det formål at drive den type shop?

I stedet for de store løsninger, som oftest er tunge og besværlige / indviklede at arbejde med?

Jo hvis man hedder Wupti og har et par millioner i ryggen kan man da godt tage sig den luksus (om end det stadig nok bygger på et framework af en art). Men så snart man skal igang med et udviklingsprojekt, så er det typisk noget der koster. Man skal også selv finde alle fejlene (når man har et par hundredetusinde installation er de fleste rigtig kedelige fejl blevet fjernet).

At kode noget fra bunden er sikkert rigtigt sjovt for udvikleren, men er du købmand og vil gerne hurtigt på markedet med dine produkter, så er det bedre at tage noget standard fra hylden og fokusere sine kræfter på markedsføringen og kundeservice.

Personligt ville jeg da synes det var kanont sjov at kode en shop fra bunden (især hvis det var på Ruby on Rails platformen), men med en timepris på 850 løber der hurtigt op hvis jeg skal bruge en 500 timer (som vel er noget nær minimum der skal bruges for en god solid shop).

I kontrast til det jeg siger har du noget som http://www.kondomaten.dk/  der blev kodet på en weekend, men den slags historier er sjældne og typisk folk der også er udvikler selv.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:49

Rasmus Lindgren:
Jo hvis man hedder Wupti og har et par millioner i ryggen kan man da godt tage sig den luksus (om end det stadig nok bygger på et framework af en art).

Jeg mener Wupti er MS Commerce Server løsning, og der er også brugt BizTalk og Axapta (Så har man nok også brugt den første mil. på licenser). Så det er langt fra en fra bunden løsning, men sådan er det med stortset alle projekter selvom man bygger på en eksisterende platform, kan man sagtens bruge rigtigt mange kode timer på, at få tilpasset shoppen.

Det mange overser, når de laver shops og web-projekter, er at man efter at havde fået sin shoppen op at kører, ja så går der cirka. 2 uger, og så kender man en masse ting, som man kan lave om for at få bedre konverteringsrate, og ja 2 uger efter det, så har man fundet flere ændringer og sådan går det derudaf, man skal rigtigt mange iterationer igennem før ens shop bliver perfekt hvis det nogensinde sker!

Det er også derfor at valget af leverandør, er mindst ligeså vigtigt som valget af platform. For selvom software betyder noget, så er det mennesker der gør den store forskel!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:57

500 timer at kode et shop-system?

Koder du ekstremt langsomt, eller skal du slå op i en manual hele tiden? ^^

-

Det afhænger vel også af den person som koder systemet, jeg benytter en gammel kending som jeg mødte da han var 13½ år gammel, dengang kodede han som en professionel.

Nu er han så 15, og jeg jeg tør væde min hat på at han koder bedre end de fleste her på Amino.

Så god er han!

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 23:00

Mr.HTML:

-

Det afhænger vel også af den person som koder systemet, jeg benytter en gammel kending som jeg mødte da han var 13½ år gammel, dengang kodede han som en professionel.

Nu er han så 15, og jeg jeg tør væde min hat på at han koder bedre end de fleste her på Amino.

Så god er han!

Dagens grin :D

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:17

Mr.HTML:

-

Så god er han!

Øv, jeg savner min ungdoms naivitet! Dengang hvor 100 timer, var uendeligt langt tid. Jeg kan huske at jeg i 5. klasse, troede jeg kunne skrive en bedre tekstbehandler end både WordPerfect og DSITekst, fordi jeg havde lært C. Det var tider!

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 23:26

Lidt ærgerligt man som topicstarter ikke bare kan få en objektiv vurdering af de forskellige tilbud derude. Istedet får man stoppet 400 tilbud i halsen.

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)