500 timer at kode et shop-system?
Koder du ekstremt langsomt, eller skal du slå op i en manual hele tiden? ^^
Du mener det sikkert godt, men med den kommentar formår du at fremstå meget uvidende omkring e-handel.
Jeg vil gerne, som et forsøg på at hjælpe trådstarter, forklare lidt omkring hvad et shopsystem kræver.
Når man er ny som webshopejer, så vil det meget sjældent, hvis nogensinde, kunne betale sig at programmere et system fra bunden. Ikke kun fordi det er meget omkostningstungt at udvikle et shopsystem der har diverse features, men også fordi man som shopejer endnu ikke har erfaringen til at vide hvordan systemet opbygges smartest og hvilke features der er nødvendige for at kunne håndtere kunder, varer mm.
Derfor vil min anbefaling altid være enten at benytte sig af et hosted system hvor alt det tekniske er sat op for en, og hvor firmaet bag tager sig af alt hvad der minder om teknik. Her betaler man som shopejer en månedlig leje og kan fokusere på sin foretning. Det har dog den ulempe at man er låst til udbyderen.
Den anden løsning er at vælge et af de mange systemer der er på markedet, som er testet af mange tusinde, som alle er kommet med feedback igennem tiden til systemet. På den måde får man en optimalt platform at starte med som har de mest gængse funktioner og er brugervenligt.
Så kan man selvfølgelig bygge ovenpå hvis man har brug for yderligere funktioner.
Nu er han så 15, og jeg jeg tør væde min hat på at han koder bedre end de fleste her på
Amino.
Der findes mange unge knægte der virkelig er dygtige kodere, men det er bare ikke nok i dagens Danmark. Man kan ikke som enkelt person udvikle et helt shopsystem. For det er nødvendigt at trække på forskellige resourcer.
- Programmører
- Usability konsulenter
- Designere
- Projektledere
Derudover er det også nødvendigt at et sådan system kodes meget strict og at det er fleksibelt så man efterhånden kan bygge videre på systemet. Dette har blandt andet flere open source systemer brækket nakken på igennem tiden.
Så at tro man kan fodre en 15 årig knægt med chips og cola i 300 timer og derefter har en god platform til at drive en successrig e-handelsforetning er på grænsen til at være naivt.